اسکی فضایی را اخیراً به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های ورزشی و تناسب اندام میدانیم. دلیل آن هم بسیار واضح است، گفته شده مزایای این دستگاه حتی از تردمیل‌ها نیز بیشتر است.  اسکی فضایی باشگاهی دستگاهی است که حرکات پله پله رفتن یا اسکی کراس را شبیه سازی می‌کند. این دستگاه‌ها دارای پدال‌هایی هستند که بالاتر از سطح زمین قرار دارند و شما می‌توانید روی آنها بایستید و به جلو یا عقب پا بزنید. از آنجایی که هنگام تمرین با این دستگاه پای شما مانند راه رفتن یا دویدن روی سطح صاف یا تردمیل ضربه‌ای دریافت نمی‌کند، می‌تواند برای بسیاری از افراد به‌خصوص مبتلایان به کمردرد و آسیب‌های زانو مفید باشد.

پدال‌های روی این دستگاه در یک مسیر بیضی شکل حرکت می‌کنند. انجام تمرینات با اسکی فضایی باشگاهی هم می‌تواند سخت باشد هم آسان که شما می‌توانید آن را با تغییر مقاومت و سرعت در تمرینات خود ایجاد کنید. با آنکه قیمت این دستگاه در بعضی مدل‌ها بیشتر است، میتوانید مطمئن باشید که خریدی خوب انجام داده‌اید و کاملاً ارزشش را دارد. همچنین بهتر است اگر قصد خرید دارید از فروشگاه‌های معتبر مانند هایپر جیم خرید کنید.

مزایای استفاده از اسکی فضایی باشگاهی

باتوجه به سیال بودن حرکات اسکی فضایی ساختار ستون فقرات شما تحت فشار قرار نمی‌گیرد و همانطور که قبلاً گفته شد با وجود نتایج فوق العاده ای که این دستگاه تمرین هوازی دارد، فشار کمی روی مفاصل و استخوان‌ها حین تمرین وارد می‌شود. این یکی مزیتهای این دستگاه نسبت به سایر تجهیزات ورزشی است زیرا شما می‌توانید با خیال راحت روی این دستگاه تمرینات سخت یا آسان انجام دهید و دیگر نگران صدمه دیدن نباشید.

بهتر است بدانید در برخی مدل‌های الیپتیکال این قابلیت را دارند که در دو جهت یعنی جلو و عقب حرکت کنند که این قابلیت یک مزیت محسوب می‌شود و می‌تواند گروه‌های عضلانی بیشتری را حین تمرین به کار می‌گیرد. به این ترتیب روند تمرین شما متنوع خواهد بود. همچنین در برخی مدل‌ها دسته‌ها یا میله‌هایی وجود دارند تا تمرینات بالا تنه را نیز بتوانید با آنها انجام دهید.

به طور کلی در ابتدا تمرین با اسکی فضایی بر روی پاها تمرکز می‌کند اما در مدل‌هایی که بازوهای متحرک دارند میتوانید تمرینات بالاتنه انجام دهید و عضلات مرکزی بدن خود را نیز در تمرین شرکت دهید.
در ادامه نکاتی که باید قبل از خرید اسکی فضایی به آنها توجه کنید را آورده‌ایم.

ویژگی‌هایی که باید دستگاه داشته باشد به این صورت است:

قابلیت تنظیم و تناسب طول گام‌ها

در برخی از مدل‌های اسکی فضایی تنها با یک طول گام از پیش تعیین شده می‌توان تمرینات را انجام داد. بنابراین احتمال اینکه این طول گام برای شما مناسب باشد یا خیر ۵۰ درصد خواهد بود. از این رو بهتر است مدل‌هایی را تهیه کنید که به کاربر اجازه می‌دهد تا براحتی طول گام را برای خودش تنظیم کند.

حرکت پدال‌ها و دسته‌های بازو

نحوه حرکت پدال و دستهای بازو باید در این روان بودن باید استوار باشند. اگر دسته‌ها شل باشند و دارای حرکت متلاطم و غیر متعارف باشند میتواند فشار بر روی مفاصل را زیاد کند در نتیجه ورزش برای شما سخت خواهد شد.

میزان تحمل وزن توسط دستگاه

میزان وزنی که دستگاه تحمل می‌کند برای برخی مدل‌ها تا ۹۰ کیلوگرم است، پس باید قبل از خرید به این نکته توجه کنید که برای چه وزنی این دستگاه را می‌خواهید خریداری کنید. زیرا مدل‌های دیگری از اسکی فضایی وجود دارد که می‌تواند وزن بالای ۱۸۰ کیلوگرم را نیز تحمل کند. برای خرید اسکی فضایی باشگاهی از آنجا که تعداد کاربران آن بیشتر خواهد بود باید مدلهای با مقاومت بیشتر را خریداری کنید.

میزان صدا حین کار کردن

یکی از مشکلات استفاده از این دستگاه سطح سر و صدای زیاد آن حین کار کردن با آن است که می‌تواند بقیه فعالیت‌های اطرافش را تحت تأثیر قرار دهد یا تداخل داشته باشد. این مشکل در بعضی مدل‌ها برطرف شده و میزان سروصدا به حداقل رسیده است.

در دسترس بودن قطعات و قابلیت تعمیر

اسکی فضایی نیز ممکن است مانند بسیاری از دستگاه‌های ورزشی دیگر دچار خرابی‌های ناشی از استفاده نادرست یا طولانی مدت شود. در این صورت اگر قطعات آن برای تعویض براحتی در دسترس کاربران قرار بگیرد، احتمال آنکه ورزشکار استفاده از دستگاه را برای مدتی طولانی قطع کند کاهش می‌یابد.

سخن آخر

حال که در این وضعیت بد کرونا که بیرون رفتن از خانه دشوارتر از قبل شده است داشتن یک وسیله ورزشی هوازی که به تناسب اندامتان کمک کند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. به‌دلیل مزایا و خطرات آسیب پذیری کمتر، هنگام تمرین با الیپتیکال یا اسکی فضایی باشگاهی این دستگاه محبوبیت خاصی بین افراد علاقه‌مند به تناسب اندام پیدا کرده است. بنابراین اگر به دنبال یک وسیله ورزشی هستید که میزان خستگی حاصل از تمرین را کاهش داده و بازدهی خوبی دریافت کنید، این دستگاه میتواند یکی از بهترین پیشنهادات برای شما باشد. قبل از  خرید اسکی فضایی  باید به ویژگی‌های خاص آن توجه کنید که حتماً پاسخگوی نیاز شما باشد. همچنین برای تهیه این دستگاه برای خانه یا باشگاه‌ها براحتی میتوانید محصولات مختلف فروشگاه هایپر جیم را مشاهده و در صورت نیاز آن را سفارش دهید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 425
نمایش همه
علاقه مندی ها ()