بدون شک همگی با اسکی فضایی خانگی آشنا هستیم. این دستگاه علاوه بر مدل خانگی، مدل باشگاهی نیز داشته که در باشگاه برای استفاده ورزشکاران قرار داده شده است. این دستگاه ترکیبی پرکاربرد از ورزش‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسکی را برای افراد فراهم می‌کند.  

تا چه حد با اسکی فضایی خانگی آشنا هستید؟ از تاریخچه آن چقدر می‌دانید؟ در این مقاله اطلاعاتی درمورد روند پیشرفت و تاریخچه پیدایش آن برایتان آورده‌ایم.

ریشه نام اسکی فضایی

در نام اسکی فضایی به زبان انگلیسی(Elliptical Trainer) به کلمه بیضی اشاره می‌شود. کلمه بیضی معمولا در دستگاه‌هایی به‌کار می‌رود که بین حرکات و مکانیسم‌های مختلف پیوند و ارتباطی را ایجاد کرده و در نهایت حرکت ترکیبی جدید را ایجاد می‌کند.

 اسکی فضایی خانگی نیز با توجه به این تعریف ارتباطی را میان ورزش‌ها و حرکات مختلف ایجاد کرده و در نهایت به فرد در ورزش‌کردن کمک می‌کند. در این دستگاه الگوی حرکت پاها در مسیری بیضی شکل بوده و این موضوع نیز دلیل دیگری برای این نامگذاری است.

در زبان فارسی نیز کلمه اسکی در نام این دستگاه بیانگر شباهت حرکاتی است که با این دستگاه انجام می‌شود. چرا که تمرین با اسکی فضایی مانند انجام دادن اسکی است.

اولین مدل‌های اسکی فضایی

این اسکی فضایی خانگی  که امروزه جای خود را در بین وسایل مختلف ورزشی خانگی پیدا کرده، روند طولانی را برای پیشرفت و تغییر شکل طی کرده است. در نهایت ما دستگاهی را می‌بینیم که به سادگی قابل استفاده بوده و می‌تواند در انجام حرکات مختلف به فرد کمک کند.  

اولین اسکی فضایی در دهه 1990 وارد بازار تناسب اندام شد. اولین مدل‌های این دستگاه فقط تمرینات پایین تنه را شامل می‌شد. این دستگاه با تمام محدودیتی که در تمرین داشت توانست بین مردم محبوب باشد. در نهایت در سال 1997 مدل پیشرفته‌تری از آن راهی بازار شد. این مدل نه تنها روی پایین‌تنه، بلکه روی بالاتنه نیز کار می‌کرد.

درست است که این دستگاه در دهه 1990 ساخته شد و پیشرفت کرد، اما در سال 2004 بود که حق ثبت اختراع آن برای یکی از کارمندان شرکت جنرال موتورز لری دی میلر ثبت شد. این دستگاه در گذر زمان دچار تغییرات متعددی شد. تمامی این تغییرات موجب راحتی در استفاده و افزایش محدوده تمرینات فرد شد. امروزه نزدیک به 100 مدل از این دستگاه وجود دارد.

در گذر زمان این دستگاه چه پیشرفتی داشت؟

دستگاه اسکی فضایی خانگی که امروزه در باشگاه‌ها نیز وجود دارد، روند تغییر و تحول فراوانی را طی کرده است. در نهایت این تغییرات موجب پیشرفت افراد در تمرینات شده و باعث کالری‌سوزی بیشتر افراد شد. چرا که تعداد اندام‌های درگیر هنگام تمرین با اسکی فضایی افزایش یافت.

در مدل‌های نخستین، دسته‌های بالایی ثابت بودند که در حین ورزش به فرد در حفظ تعادل کمک می‌کرد. در روند پیشرفت این دستگاه، دسته‌های بالایی نیز متحرک شدند. این پیشرفت موجب می‌شد که بالاتنه فرد نیز در تمرینات درگیر شوند.

این پیشرفت‌ها در کنار افزایش میزان کاری سوزانده شده طی تمرین، تجربه بهتری را نیز افراد ایجاد کرد. چرا که در مدل‌هایی با دسته ثابت، دست افراد تقریبا بدون فعالیت بود و این موضوع فرد را خسته می‌کرد. زمانی که فرد می‌توانست از دستان خود نیز کار بکشد، احساس بهتری هنگام تمرین داشت.

دستگاه شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

در ابتدا تنها بخشی که هر اسکی فضایی خانگی داشت، شامل پدال‌هایی برای حرکت و دسته‌هایی ثابت بود که به دلیل مکانیکی بودن پدال‌ها کار با آن نیاز به انرژی و فشار زیاد داشت. مدل‌های پیشرفته و امروزی قابلیت تنظیم قدرت تمرین و طول گام‌ها را نیز داشت.

امروزه علاوه بر سیستم داخلی که موجب نرم‌تر شدن تمرینات شده، قابلیت‌های جذابی نیز به این دستگاه اضافه شده است. از جمله این تحهیزات به پنل‌های LCD، نمایشگر ضربان قلب، فضای ذخیره‌سازی اطلاعات فرد و دیگر امکانات جذاب اشاره کرد.

جمع بندی

اگر احساس می‌کنید که شیفته این دستگاه جذاب و پرکاربرد شدید، می‌توانید یکی از چندین مدل اسکی فضایی خانگی موجود در بازار را برای استفاده خود در خانه خریداری کنید. این خرید به شما کمک می‌کند که بدون صرف هزینه‌های زیاد مالی و زمانی رفتن به باشگاه، باشگاه را به خانه خود بیاورید.

این دستگاه مدل‌های مختلف به همراه امکانات متنوع دارد. اگر قصد  خرید اسکی فضایی دارید، فروشگاه هایپرجیم با تنوع بالا و کیفیت تضمین شده در این دستگاه ورزشی پرکاربرد، به شما کمک خواهد کرد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 418
نمایش همه
علاقه مندی ها ()