یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای رسیدن به تناسب‌اندام و تضمین سلامت قلب و عروق استفاده از دستگاه‌های بدنسازی است؛ اما آیا همه افراد قادر به استفاده از این دستگاه‌ها هستند؟ آیا خرید اسکی فضایی برای افرادی که زانودرد دارند، مناسب است؟ دستگاه الپتیکال چه مضراتی برای بدن دارد؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ سؤالات خود هستید، در ادامه همراه هایپرجیم باشید.

الپتیکال یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های بدنسازی محسوب می‌شود که تمامی عضلات بدن را درگیر تمرینات می‌کند؛ اما  اسکی فضایی  نسبت به سایر دستگاه‌های بدنسازی کالری کمتری را می‌سوزاند و چندان مناسب عضله‌سازی نیست. در ادامه مواردی را نام می‌بریم که بهتر است پیش از خرید دستگاه الپتیکال آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

1.اگر آرتروز زانو دارید

یکی از بیماری‌های بسیار دردناک آرتروز زانو است که اغلب میانسالان به آن دچار می‌شوند؛ به همین دلیل به این افراد پیشنهاد می‌گردد که از دستگاه اسکی فضایی استفاده نکنند؛ اما چرا؟

باتوجه‌به اینکه عملکرد این دستگاه به‌گونه‌ای است که باید نیروی زیادی را از طریق پا و زانوهای کاربر برای به حرکت در آوردن دستگاه به آن وارد شود، ازاین‌رو این دستگاه می‌تواند بیماری این افراد را تشدید کند؛ بنابراین بهتر است افرادی که از مشکلات زانو رنج می‌برند، برای انجام حرکات ورزشی از مربی بدنسازی یا متخصص حرکات ورزشی کمک بگیرند و تمریناتی متناسب با شرایط فیزیکی خود انجام دهند.

دستگاه‌های بدنسازی زیادی در بازار موجود است که هر فردی باتوجه‌به شرایط فیزیکی بدن خود قادر به خرید و استفاده از آن‌هاست. پیشنهاد می‌دهیم برای آنکه بودجه خود را صرف خرید دستگاهی متناسب با شرایط خود کنید، با شماره‌های موجود در سایت فروشگاه هایپرجیم تماس بگیرید؛ زیرا کارشناسان ماهر این فروشگاه قادر به راهنمایی اصولی و صحیح شما مشتریان محترم هستند.

2.اگر غضروف‌های شما آسیب‌دیده است

بهتر است از خرید اسکی فضایی منصرف شوید! این دستگاه می‌تواند مفصل و غضروف‌های آسیب‌دیده و همچنین التهاب زانوی شما را بیشتر کند. اگر زانوی شما دچار التهاب است و به دلیل بیماری یا حادثه‌ای غضروف‌های شما دچار آسیب شده‌اند، استفاده از دستگاه الپتیکال بیماری و علائمتان را تشدید می‌کند. همچنین استفاده قدرتی با فشار بالا از این دستگاه بدنسازی علائم کمردرد و زانودرد را در شما افزایش خواهد داد. به‌عنوان‌مثال افرادی که دچار التهاب تاندون چهار سر ران هستند، استفاده از الپتیکال بیماری آن‌ها را شدت می‌دهد.

البته ناگفته نماند در صورت استفاده درست از این دستگاه دچار زانودرد نمی‌شوید و می‌توانید تمرین با این دستگاه را جایگزین دویدن کنید؛ اما اغلب به افرادی که دچار التهاب در تاندون زانو و مفاصل ران خود هستند، پیشنهاد می‌شود، پیش از استفاده و خرید این دستگاه با پزشک خود مشورت کنند.

3.اگر قصد عضله‌سازی دارید

بسیاری از افرادی که رو به استفاده از دستگاه‌های بدنسازی می‌آورند، به دنبال عضله‌سازی و حجیم کردن عضلات بدن خود هستند؛ اما استفاده از دستگاه الپتیکال به این افراد پیشنهاد نمی‌شود.

عملکرد دستگاه الپتیکال به این صورت است که بیشتر برای تمرینات کاردیو و هوازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و تأثیری روی عضله‌سازی بدن ندارد؛ بنابراین بهتر است از خرید اسکی فضایی منصرف شوید و دستگاه دیگری را برای عضلانی کردن بدن خود انتخاب کنید. برای آشنایی با دستگاهی بدنسازی که مناسب تمرینات قدرتی هستند، وارد سایت فروشگاه هایپرجیم شوید یا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

4.اگر قادر به حفظ تعادل خود نیستید

یکی از خطراتی که استفاده از اسکی فضایی به همراه دارد، لغزش پاها روی دستگاه است. درواقع زمانی که روی دستگاه قرار می‌گیرید، باید به‌خوبی قادر به حفظ پاهای خود روی پدال باشید که فاصله‌ای بین پای شما و پدال دستگاه نیفتد؛ در غیر این صورت روی زمین می‌افتید و ممکن است دچار آسیب‌های جدی شوید؛ بنابراین اگر چندان قادر به حفظ تعادل خود نیستید و تمرکز کافی ندارید، بهتر است از خرید اسکی فضایی منصرف شوید.

به‌عنوان‌مثال اشخاصی که بیماری ام اس دارند یا اینکه دچار بیماری‌های روحی هستند، در مواقعی قادر به تمرکز روی اعضای بدن خود نیستند. این افراد بهتر است از دستگاه‌های بدنسازی دیگری برای رسیدن به تناسب‌اندام استفاده کنند.

سخن آخر

در هر شرایطی ورزش‌کردن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن، افزایش جریان خون و حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود؛ اما برخی از افراد به دلیل بیماری قادر به استفاده از بعضی از دستگاه‌های بدنسازی مانند اسکی فضایی نیستند. هرچند که این دستگاه برای انجام تمرینات هوازی بسیار مؤثر واقع می‌شود، اما اگر کاربری دچار زانودرد، کمردرد و التهابات مفصلی است، بهتر است از خرید اسکی فضایی خانگی منصرف شود و دستگاه بدنسازی دیگری را جایگزین آن کند. برای سفارش و خرید انواع دستگاه‌ها و لوازم ورزشی با شماره‌های موجود در سایت فروشگاه هایپرجیم تماس بگیرید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 388
نمایش همه
علاقه مندی ها ()