تردمیل خانگی و باشگاهی از دستگاه های ورزشی هستند که نیازی به تعریف و تمجید ندارد، چون یکی از اصلی ترین وسیله های موجود در باشگاه برای تقویت عضلات و کاهش وزن محسوب می شود. همچنین وسیله مناسبی برای انجام حرکت های کاردیو هستند.

این وسیله در دو نوع  تردمیل خانگی و باشگاهی تولید می شود و بسته به نیاز هر کسی هر دو مدل مزایای بسیار زیادی برای سلامت جسم دارند. اما این دو تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که اینجا در تردمیل آنلاین به آن ها خواهیم پرداخت. با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود نوع تردمیل مناسب خود را به درستی انتخاب نمایید.

۱. موتور تردمیل خانگی و باشگاهی

یکی از اجزای اصلی تردمیل برقی موتور آن است. نوع خانگی تردمیل می تواند موتور داشته باشد که در این صورت به آن نوع برقی می گویند. نوع دیگری از تردمیل خانگی وجود دارد که با وصل شده به جریان برق کار نمی کند و به آن نوع دستی می گویند. در این نوع تردمیل با حرکت کردن شما تردمیل نیز به حرکت درمی آید.

هر چقدر قدرت بیشتری داشته باشید و سریع تر قدم بزنید، تردمیل نیز با سرعت بیشتری به حرکت در خواهد کرد. پس باید دقت داشته باشید که اگر تردمیل خانگی شما از نوع موتوری و برقی باشند، مصرف برق شما افزایش خواهد داشت.

در باشگاه ها فقط از نوع تردمیل باشگاهی برقی استفاده می شود، چون افراد بسیار زیادی در طول روز از آن استفاده می کنند. معمولا نوع موتور تردمیل باشگاهی با تردمیل خانگی متفاوت است.

در مدل باشگاهی قدرت موتور بالاتر از انواع خانگی است که منجر به افزایش قیمت آن نیز شده است. معمولا قدرت موتور تردمیل های خانگی ۱.۵ اسب بخار است و در تردمیل های خانگی می تواند به ۷ اسب بخار هم برسد.

۲. اندازه و وزن تردمیل خانگی و باشگاهی

تردمیل خانگی به گونه ای طراحی شده است که برای قرار گرفتن در منزل مناسب باشد. در مقابل تردمیل باشگاهی ابعاد بزرگ تری دارد و برای جای دادن آن در منزل نیاز به فضای بیشتری خواهید داشت. علاوه بر اندازه بزرگ تر، نوع باشگاهی وزن بیشتری نیز دارد و حمل و نقل آن به هیچ عنوان کار راحتی برای شما نخواهد بود.

۳. تحمل وزن

اگر یک فرد سنگین وزن هستید و تمایل دارید که با استفاده از تردمیل به کاهش وزن برسید، بهتر است از تردمیل باشگاهی استفاده کنید، چون طراحی آن به  گونه ای است که به راحتی توانایی تحمل وزن های بالا را دارد. در صورت استفاده از تردمیل خانگی مخصوصا از نوع دستی احتمالا دچار مشکل خواهید شد.

۴. کنسول تردمیل خانگی و باشگاهی

کنسول قسمتی در تردمیل برقی است که از طریق آن دستورهای متفاوت اجرا می شوند. از این قسمت می توانید شیب تردمیل و سرعت آن را کنترل کنید. اما تفاوت دو نوع باشگاهی و خانگی در این است که کنسول در نوع باشگاهی پیشرفته تر از تردمیل خانگی است.

کنسول نمایشگری دارد که روی آن اطلاعات مختلفی از بدن به نمایش گذاشته می شود و هر چقدر این قسمت پیشرفته تر باشد، اطلاعات دقیق تر و بهتری از بدن نشان داده می شود. نمایشگر تردمیل باشگاهی امکانات دیگری مانند صفحه تاچ و اتصال به این اینترنت و غیره دارند.

۵. بدنه تردمیل تردمیل خانگی و باشگاهی

بدنه تردمیل های باشگاهی کیفیت بالاتری نسبت به انواع خانگی دارند، چون برای باشگاه و برای استفاده چندین نفر از آن طراحی شده است. بنابراین، استحکام و دوام بالاتری نسبت به نوع خانگی دارند.

۶. سرعت و شیب تردمیل خانگی و باشگاهی

به واسطه موتور قدرتمندشان تردمیل های باشگاهی سرعت بیشتری برای دویدن فراهم می کنند. سرعت این دستگاه ها می تواند تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر برسد. سرعت آن ها ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از تردمیل خانگی است.

بنابراین اگر کسی هستید که سال ها است دوندگی می کنید، تردمیل باشگاهی برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود. علاوه بر سرعت، شیب تردمیل باشگاهی قدرت تنظیم بهتری نسبت به تردمیل خانگی دارد و تنوع بیشتری هنگام تمرینات برای شما فراهم می کند.

۷. تسمه تردمیل خانگی و باشگاهی

تسمه روی تخته قرار می گیرد و شما روی آن می دوید. تسمه در اندازه های متفاوت ساخته می شود. این قسمت در تردمیل باشگاهی بزرگ تر است که همین امر سبب شده که دونده فضای بیشتر و تجربه ای بهتر از دویدن داشته باشید.

سخن آخر

خلاصه آنچه گفته شد این است که از انواع مختلف تردمیل ما در این مقاله به دو نوع آن اشاره کردیم؛ تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی و تفاوت های آن ها را برای شما شرح دادیم.

از تردمیل خانگی در خانه استفاده می شود و از نوع باشگاهی در باشگاه، اما این به این معنا نیست که افراد نمی توانند از نوع باشگاهی در خانه استفاده کنند. هر دو نوع می توانند انتظارات شما را از یک تردمیل برآورده کنند، اما نوع باشگاهی به واسطه امکاناتی که در خود جای داده است، قیمت  فروش تردمیل بالاتری دارد.

این امکانات سبب می شوند شما سریعتر به نتیجه مطلوب برسید و همینطور کیفیت حرکات با استفاده از این نوع بالا خواهد بود. توصیه ما به شما این است اگر تمایل دارید از تردمیل به شکل حرفه ای و جدی استفاده کنید، نوع باشگاهی گزینه مناسبی نسبت به نوع خانگی خواهد بود. با کمک این مقاله شما می توانید تردمیل مناسب خود را انتخاب کنید.

فروشگاه تردمیل آنلاین

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 380
نمایش همه
علاقه مندی ها ()