در بازار رنگارنگ امروز، تنوع دستگاه های ورزشی به اندازه ای است که فرد هنگام خرید دچار سردرگمی می شود و ممکن است نتواند به خوبی تصمیم بگیرد. تردمیل و الپتیکال دو دستگاه محبوب و پرطرفدار هستند که از آن ها هم در محیط منزل و هم در محیط باشگاه، به وفور استفاده می شود. این دو دستگاه هوازی فواید بی شماری دارند که از جمله این فواید می توان به بهبود فعالیت قلبی عروقی، افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی، تقویت عضلات و ماهیچه ها و چربی سوزی اشاره کرد.

به طور کلی برای استفاده از این دو دستگاه منع مصرفی وجود ندارد و همه افراد در هر گروه سنی می توانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است استفاده از این دو دستگاه تنها برای افراد با شرایط طبیعی مجاز است و برای افرادی که به آرتروز مبتلا هستند گزینه مناسبی نیست. همچنین بهتر است بانوان باردار از دستگاه های ورزشی با احتیاط و طبق نظر پزشک متخصص استفاده کنند.

در این مقاله از تردمیل آنلاین به فواید و مزایای این دو دستگاه پرطرفدار پرداخته شده است به طوری که اگر بین خرید تردمیل یا الپتیکال سردرگم شده اید، خواندن این مقاله می تواند به انتخاب شما کمک شایانی کند.

نکات مهم هنگام خرید تردمیل

در این جا بهتر است به توضیح مختصر راجع به تردمیل بپردازیم. برعکس الپتیکال، تردمیل ها در همه جا یافت می شوند ازجمله کلینیک های پزشکی، سالن های ورزشی و منازل. به طور کلی امروزه تردمیل ها در دو نوع مکانیکی و برقی ساخته می شوند. تردمیل های برقی با زدن دکمه استارت شروع به کار می کنند درحالیکه در تردمیل های مکانیکی با قرار دادن پا روی تسمه، فرد شروع به حرکت می کند.

مانند هر دستگاه دیگری، تردمیل هم فواید و معایبی دارد که در ادامه این مقاله به آن ها پرداخته شده است.

فواید تردمیل: در ادامه به برخی از فواید تردمیل اشاره شده است

تنظیم دستگاه توسط فرد

از تردمیل می توان برای پیاده روی های ملایم، دویدن و حتی تمرین در شیب استفاده کرد. یکی از فواید تردمیل آن است که تنظیم دستگاه توسط فرد انجام می شود و فرد می تواند شیب و سرعت دستگاه را با توجه به شرایط جسمانی خود تنظیم کند.

تقویت عضلات پا

دویدن یا پیاده روی روی تردمیل منجر به تقویت عضلات و ماهیچه های چهارسر ران و ساق پا می شود همچنین می تواند عضلات لگن و باسن را تقویت کند. یکی دیگر از فواید تردمیل افزایش مقاومت استخوان ها و مفاصلنیز است.

تردمیل؛ بهترین گزینه برای چربی سوزی

برای افرادی که از انجام ورزش و تمرین، انتظار چربی سوزی و کاهش وزن دارند، تردمیل بهترین گزینه برای چربی سوزی است. به طور مثال، فردی که ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد در هر ساعت دویدن با تردمیل ۶۷۰ کالری می سوزاند این درحالیست که همین فرد در یک ساعت ورزش با الپتیکال ۳۴۰ کالری مصرف می کند.

مضرات تردمیل: در کنار فوایدی که برای تردمیل اشاره شد، مضراتی نیز وجود دارد

ممکن است منجر به آسیب شود

به طور کلی دویدن روی تردمیل،  می تواند منجر به آسیب جدی در ناحیه پا و زانو شود. به همین علت این دستگاه برای افرادی که دچار زانو درد ، آرتروز و کشیدگی تاندون ها هستند توصیه نمی شود.

برای جلوگیری از صدمات از تردمیل بهتر است قبل از تمرین، بدن خود را با حرکات کششی گرم و آماده کنید.

درگیری عضلات نه چندان زیاد در مقایسه با الپتیکال

اگرچه تردمیل می تواند گروه های مختلف عضلانی از جمله عضلات پا، لگن و باسن را درگیر کند، ولی در تمرین با الپتیکال عضلات بیشتری مانند عضلات بازو، شانه، قفسه سینه و پایین تنه تقویت می شوند.

نکات مهم هنگام خرید الپتیکال

اگر به هر دلیل هنگام خرید تردمیل دچار تردید شده اید و به دنبال جایگزین مناسبی برای آن هستید، پیشنهاد ما به شما خرید الپتیکال یا اسکی فضایی است. مدل های جدیدتر الپتیکال دارای دسته های بازو مانندی هستند که همزمان با حرکت دادن آن ها به سمت جلو و رکاب زدن توسط پاها، می توان عضلات قفسه سینه و شانه را درگیر کرد. در ادامه این مقاله از هایپرجیم به برخی از فواید و مضرات الپتیکال پرداخته شده است

فواید الپتیکال

به طور کلی، الپتیکال مانند تردمیل دستگاهی هوازی به شمار می رود و طی تمرین با آن گردش جریان خون افزایش می یابد و منجر به تقویت عضلات مختلف می شود. اما این دستگاه فواید دیگری هم دارد از جمله:

داشتن تمرین ایمن تر با الپتیکال

اگر به دنبال تمرینی ایمن با حداقل آسیب های ممکن هستید، الپتیکال گزینه مناسبی به نظر می رسد. برای افرادی که مشکل تعادل دارند، تردمیل چندان دستگاه خوبی به شمار نمی آید. به همین علت پیشنهاد ما به این افراد الپتیکال است. همچنین تمرین با الپتیکال، برای افرادی که دچار مشکل مفصلی هستند گزینه مناسب تری به نظر می آید.

نیاز به تعمیر کمتر در مقایسه با تردمیل

یکی از مزایای الپتیکال در مقایسه با تردمیل، احتیاج به تعمیرات کمتر است. به طور کلی تردمیل زودتر از وسایل ورزشی مستهلک می شود. در بعضی از تردمیل ها موتور زود به زود داغ می شود یا تسمه آن دچار مشکل می شود، اما به جرات می توان گفت که الپتیکال نیاز به تعمیرات کمتری دارد و طول عمر آن بیشتر است.

مضرات الپتیکال

برای الپتیکال مانند تردمیل، مضراتی نیز وجود دار 

کالری سوزی آهسته

اگر به دنبال چربی سوزی سریع هستید یا می خواهید برای مسابقه های آمادگی جسمانی حاضر شوید، شاید الپتیکال اولین گزینه نباشد. تردمیل نسبت به الپتیکال کاری بیشتری مصرف می کند و فرد سریع تر به اهداف کاهش وزن خود دست پیدا می کند.

ایمن نبودن برای افراد مبتلا به زانو درد

الپتیکال یا اسکی فضایی برای همه افراد توصیه نمی شود. این دستگاه برای افرادی که به تازگی زانوهای خود را عمل کرده اند یا دچار آرتروز هستند وسیله  مناسبی به شمار نمی رود.

کلام آخر

در نگاه کلی، تردمیل و الپتیکال دو دستگاه اصلی برای چربی سوزی و تقویت عضلات هستند.

الپتیکال دستگاهی است که بالا رفتن از پله ها و دویدن را شبیه سازی می کند. همچنین تردمیل وسیله ای است که برای پیاده روی و دویدن استفاده می شود. این دستگاه به فرد اجازه می دهد راه رفتن در سطح شیب دار را تجربه کند که این ویژگی منجر به افزایش ضربان قلب و بهبود فعالیت قبلی عروقی می شود.

در مورد اینکه  خرید تردمیل باشگاهی بهتر است یا الپتیکال، نمی توان نسخه ای عمومی برای همه افراد تجویز کرد.

انتخاب بین این دو دستگاه کاملا به اهداف شما بستگی دارد. اگر می خواهید برای مسابقه ای خاص آماده شوید یا تنظیم دستگاه در اختیار خودتان باشد، تردمیل گزینه بهتری است.

چنانچه به دنبال دستگاهی ایمن هستید و دسترسی به چربی سوزی سریع اولویت شما نیست، پیشنهاد هایپرجیم به شما خرید الپتیکال است.

فروشگاه تردمیل آنلاین

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 433
نمایش همه
علاقه مندی ها ()