شاید شما تا به حال هزاران بار از تردمیل استفاده کرده باشید، اما آیا می دانستید که استفاده از این وسیله اصول خاص خود را دارد؟ بله این وسیله نیز مانند هر وسیله برقی دیگری اصولی دارد که برای استفاده مفید از آن باید با آن آشنا باشید و رعایت کنید.

عدم رعایت این نکات و استفاده نادرست از آن منجر به نرسیدن به نتیجه مطلوب شما از   تردمیل می شود. شاید یکی از دلایل ناکامی شما در استفاده از این دستگاه استفاده نادرست از آن باشد. پس در تردمیل کو این مقاله را مطالعه کنید.

 قبل از استفاده از تردمیل گرم کنید

اشتباهی که اکثر افراد هنگام استفاده از تردمیل مرتکب می شوند، این است که بدون گرم کردن بدن خود روی این وسیله شروع به دویدن می کنند. اما همین کار باعث آسیب به عضلات شما می شود.

برای اینکه از این ضایعه پیش گیری کنید، کافی است که قبل از دویدن روی این وسیله کمی عضلات خود را کشش دهید یا روی تردمیل به مدت ۵ دقیقه با سرعت آهسته حرکت کنید. این حرکت باعث می شوند عضلات گرم و برای دویدن آماده شوند.

آشنایی با اطلاعات نمایش گر

یکی از مهم ترین اصول استفاده از تردمیل آشنایی با مانیتوری است که اطلاعات مهمی از شما روی آن به نمایش گذاشته می شود.

این اطلاعات شامل مسافتی که شما طی کرده اید، میزان ضربان قلب حین دویدن، کالری سوزانده شده، میزان سرعت، زمان و شیب این دستگاه است. آشنایی با این اطلاعات کیفیت تمرینات شما را افزایش خواهد داد.

شیب ملایم

شیب تردمیل از قسمت هایی است که چگونگی استفاده از آن ضروری است. استفاده نامناسب از آن فشار بیش از حد به عضلات و مفاصل وارد می کند. شیب باید یک یا دو درصد باشد.

البته اگر تازه کار هستید، بهتر است اصلا از شیب تردمیل استفاده نکنید. اما به تدریج که عضلاتتان در وضعیت مناسب تری قرار گرفت، می توانید به شیب آن اضافه کنید که بدنتان به چالش کشیده شود. از طرفی دیگر شیب نباید بیشتر از ۷ درصد باشد، چراکه در این حالت فشار زیادی به مچ پا و پشت بدن وارد می شود.

آسیبی که به این قسمت ها وارد می شود، ممکن است جبران ناپذیر باشد. در صورتی که روی شیب می دوید، نباید این مدت بیشتر از ۵ دقیقه باشد. بهتر است دقایقی با شیب و دقایقی بدون شیب بدوید.

به دسته ها نچسبید

اگر تا الان عادت داشتید هنگام راه رفتن یا دویدن روی تردمیل به دسته ها بچسبید، اشتباه می کردید. این دسته ها به این منظور تعبیه شده اند که تعادل شما را حفظ کنند، مخصوصاً هنگام قرار گرفتن روی آن یا پایین آمدن از آن.  

اگر در طول دویدن دسته ها را بگیرید، در تمام مدت پشت شما حالت گرد به خود می گیرد. در نتیجه به شانه ها و گردن شما فشار زیادی تحمیل می شود و دچار درد در این نواحی خواهید شد. صاف بایستید و سر را بالا نگه دارید. پشتتان باید صاف باشد و شانه ها به سمت عقب رانده شوند.

به سمت جلو خم نشوید

روی تردمیل صاف بایستید. اگر هنگام دویدن به سمت جلو خم شده باشید، علاوه بر گردن درد ممکن است تعادل خود را نیز از دست بدهید.

به سمت پایین نگاه نکنید

بیشتر افراد هنگام دویدن به کنسول تردمیل نگاه می کنند که ببینند چقدر زمان باقی مانده است یا چه مسافتی را طی کرده اند. همچنین به پاهای خود نیز نگاه نکنید. در این صورت دچار خمیدگی پشت خواهید شد.

به گام هایتان دقت کنید

دویدن شما روی تردمیل مشابه دویدن در فضای آزاد است پس گام ها را طبیعی و عادی بردارید. ابتدا آهسته گام بردارید، سپس سرعت آن را افزایش دهید. همچنین قدم های بلند برندارید چراکه به پاشنه های پای شما آسیب وارد خواهد شد.

گام ها را بشمارید

اگر در هر دقیقه تعداد قدم ها بیشتر باشد، دویدن شما نیز کیفیت بالاتری خواهد داشت. تعداد گام هایی که برمی دارید را در دو ضرب کنید. سپس متوجه شویم تعداد قدم ها در هر دقیقه خواهیم شد.

از تردمیل در حال حرکت استفاده نکنید

یکی دیگر از اصول استفاده از تردمیل که شاید بسیاری آن را رعایت نمی کنند و منجر به آسیب جسمی به آن ها می شود، این است که هنگام حرکت دستگاه این افراد روی آن سوار می شوند یا از آن پایین می آیند. در این صورت احتمال آسیب به شما در اثر سقوط کردن بسیار زیاد است. ابتدا دستگاه را خاموش کنید سپس از آن پایین بیاید.

مصرف آب

به هنگام دویدن و تعریق آب زیادی از بدن کاسته می شود. بنابراین همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشید و هر ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید.

دما را به حالت عادی برگردانید

بسیاری از افراد بعد از به پایان رسیدن تمرین خود به خانه می روند، اما این کار اشتباه است. در واقع اولین قدم بعد از به پایان بردن تمرین این است که دمای بدن خود را به حالت مطلوب بازگردانید، چراکه به هنگام دویدن دمای بدن شما افزایش یافته است و نیاز دارید کمی دما را پایین بیاورید.

برای این کار سرعت تردمیل را کاهش دهید و با سرعت آهسته روی آن قدم بزنید. چنانچه چنین کاری را انجام ندهید، احساس سرگیجه به شما دست خواهد داد، چون ریتم قلب شما و فشار خونتان به سرعت افت می کند. خرید تردمیل باشگاهی را از سایت با بهترین کیفیت انجام دهید.

در پایان

در این مقاله در تلاش بودیم شما را با اصول استفاده از تردمیل آشنا کنیم. دانستن اصول آن به شما کمک خواهد کرد که بهتر از این دستگاه ورزشی استفاده کنید و در نتیجه به نتایج بهتری هم خواهید رسید.

استفاده صحیح از این وسیله هم مربوط به نحوه ایستادن شما است و هم مربوط به آشنایی و استفاده درست شما از اجزای آن. به شما توصیه می کنیم که نکات ذکر شده در این مقاله را جدی بگیرید که بهترین نتیجه از کار با این وسیله حاصل شود.

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 462
نمایش همه
علاقه مندی ها ()