دستگاه ورزشی  اسکی فضایی باشگاهی شاید به اندازه کافی به اندازه تردمیل شناخته شده نباشد، اما یکی از بهترین دستگاه ها برای کاهش وزن، چربی سوزی و تقویت عضلات است.

اسکی فضایی یا همان الیپتیکال مزیتی نسبت به تردمیل دارد و آن این است که حرکت ورزشی با این دستگاه مفاصل پا را درگیر نمی کند و فشاری به آن ها وارد نمی شود.

بنابراین استفاده از این دستگاه برای افرادی که از مشکلاتی در این قسمت رنج می برند، توصیه می شود. از این دستگاه ورزشی دو نوع وجود دارد؛ باشگاهی و خانگی. این مقاله در هایپرجیم به تفاوت این دو می پردازد.

فواید اسکی فضایی باشگاهی و خانگی چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت این دو بپردازیم باید ذکر کنیم که استفاده از هر دو نوع این وسیله فواید بسیار زیادی برای بدن شما همراه دارد. از فواید آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تقویت عضلات قلب
  • تقویت عضلات بدن
  • کالری سوزی
  • کاهش وزن

تفاوت اسکی فضایی باشگاهی و خانگی در چیست؟

اسکی فضایی باشگاهی نسبت به نوع خانگی قیمت بیشتری دارد که به دلیل ویژگی های مخصوص آن است. در این بخش به بررسی ویژگی ها و امکانات این دو نوع خواهیم پرداخت.

نوع حرکت

یکی از اولین دلایلی که به ذهن خطور می کند، حرکت های روان و راحت با الیپتیکال باشگاهی است. این نوع از اسکی فضایی که قیمت بالاتری نسبت به نوع خانگی دارد، به شما این اجازه را می دهد که حرکات را به راحتی  انجام دهید. به این ترتیب استفاده از نوع باشگاهی این وسیله تجربه بهتری برای شما مهیا می کند.

میزان استقامت

انواع باشگاهی استقامت بیشتری نسبت به انواع خانگی دارند. منظور از استقامت میزان فشاری است که برای پدال زدن به دستگاه وارد می کنید. معمولا انواع باشگاهی ۲۰ مرحله مقاومت برای پدال زدن دارند.

برنامه ورزشی

اسکی فضایی خانگی که قیمت کمتری دارد، اغلب فاقد برنامه ورزشی است. با تهیه یک مدل باشگاهی این فرصت را برای خود مهیا می کنید که از تمرین های متنوع در برنامه ورزشی خود بهره مند شوید.

نمایشگر ال سی دی

نمایش گر ال سی دی در الیپتیکال باشگاهی اطلاعات زیادی از بدن شما را به نمایش می گذارد. انواع خانگی این دستگاه نیز چنین نمایشگری دارند اما به اندازه نوع باشگاهی پیشرفته نیست. با آگاهی از اطلاعاتی که نوع باشگاهی برای شما روی نمایش گر فراهم می کند، با دانش بیشتری نسبت به بدن خود قادر خواهید بود تمرینات را ادامه دهید.

گام

انواع خانگی اسکی فضایی معمولا به این صورت طراحی شده اند که پدال های آن به شکل محدود توانایی حرکت به سمت جلو و عقب را دارد، اما با انواع باشگاهی شما با این محدودیت مواجه نیستید و قادر هستید با قرار دادن پاهایتان روی پدال گام های بلندتر بردارید.

میزان شیب

یکی دیگر از ویژگی های اسکی فضایی باشگاهی که تمرین ها را برای شما کارآمدتر می کند، شیب آن است. شیب در این دستگاه قابل تنظیم است و با افزایش میزان آن شما می توانید خود را به چالش بکشید.

طراحی بدنه

بدنه اسکی فضایی های باشگاهی طراحی مهندسی شده دارد که همین امر قیمت آن را نیز افزایش داده است. این شیوه طراحی لزوما در انواع خانگی وجود ندارد.

 قسمت های آن با دقت بسیار در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. نوع قرار گرفتن پا بر صفحه مخصوص به آن بسیار مهم است. طراحی این قسمت به گونه ای انجام شده است که حرکات روی آن کاملا طبیعی و شبیه قدم زدن عادی باشند.

تحمل وزن

یکی از محدودیت های آزاردهنده اسکی فضایی خانگی این است که قادر به تحمل افراد سنگین وزن نیست. انواع باشگاهی با قیمت بالاتر از بدنه و قطعات مستحکم تری برخوردار هستند و برای استفاده افراد سنگین وزن با مشکلی مواجه نخواهند شد.

استفاده مکرر

اسکی فضایی از نوع باشگاهی به قصد استفاده دوباره و دوباره ساخته شده  است. به همین دلیل قطعات استفاده شده در آن ها از کیفیت بالاتری نسبت به انواع خانگی برخوردار است.

بنابراین اگر فردی هستید که تمایل دارید در روز چندین بار با قدرت از این وسیله استفاده کنید، ما به شما توصیه می کنیم که نوع باشگاهی آن را تهیه کنید که تجربه و نتیجه بهتری برای شما حاصل شود. علاوه بر این کیفیت این دستگاه در دراز مدت با استفاده های پی در پی کاهش پیدا نخواهد کرد. فروش اسکی فضایی خانگی در سایت با قیمت مناسبی انجام می گیرد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع مختلف یکی از محبوب ترین دستگاه های ورزشی یعنی اسکی فضایی آشنا کنیم و تفاوت اسکی فضایی خانگی و باشگاهی را برای شما شرح دهیم.

مهمرین تفاوت این دو در طراحی بدنه و امکانات آنان خلاصه می شود که در آن ها اسکی فضایی باشگاهی حرف بیشتری برای گفتن دارد. همین امر سبب شده است که قیمت آن بیشتر از نوع خانگی باشد.

هر دو نوع می توانند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشند از جمله تقویت عضلات بدن و قلب، کاهش وزن و چربی سوزی. اما اگر به طور جدی ورزش را دنبال می کنید و به دنبال یک تجربه بهتر از ورزش با این دستگاه هستید، ما به شما توصیه می کنیم از نوع باشگاهی استفاده کنید.

امیدواریم توانسته باشیم شما را در استفاده از این دستگاه به بهترین شکل راهنمایی کرده باشیم.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 410
نمایش همه
علاقه مندی ها ()