پارکینسون بیماری است که در اثر به وجود آمدن اختلال و ناهنجاری در سیستم عصبی بدن به وجود می آید. برخی از نشانه های این بیماری کاهش کنترل ماهیچه ها، لرزش در قسمت هایی از بدن و اختلال در تکلم است. بر طبق مطالعات علمی صورت گرفته تمرینات تردمیل باعث بهبود قابل توجهی در وضعیت جسمی بیماران پارکینسون می شود.

البته این تمرینات باید زیر نظر پزشک صورت گیرند. برای مثال تمرین افرادی که زانو درد دارند باید با سرعت خیلی ملایم و رعایت نکات ایمنی انجام شود. در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره فواید و تاثیرات تردمیل  بر بیماری فوق الذکر ارائه شده است.

آیا تردمیل بر بیماری پارکینسون تاثیر دارد؟

مطالعات گسترده ای در زمینه تاثیر ورزش بر بیماری پارکینسون صورت گرفته است. دانشمندان دانشگاه مریلند آمریکا به این نتیجه رسیده اند که ورزش کردن روی تردمیل در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به پارکینسون نقش مثبت دارد.

فرد با دویدن روی این تجهیزات ورزشی نوعی ورزش هوازی را انجام می دهد. بنابراین توصیه می شود که همه افراد از این دستگاه برای ورزش روزانه استفاده کنند. همچنین پزشکان با توجه به مزایای زیاد این محصول استفاده از آن را برای بهبود برخی از بیماری ها نیز مناسب می دانند. پارکینسون از جمله بیماری هایی است که این وسیله تاثیر مثبت بر آن دارد.

دانشمندان آزمایشات خود را روی 67 بیمار پارکینسون انجام دادند. آن ها این گروه از بیماران را به سه دسته تقسیم کردند. هر سه این گروه ها هفته ای سه بار و برای مدت سه ماه به ورزش پرداختند. گروه اول تمرینات مقاومتی در بدنسازی مانند پرس پا انجام دادند. گروه دوم در هر جلسه به مدت 30 دقیقه با سرعت بالا روی تردمیل دویدند. گروه سوم نیز دویدن با سرعت آهسته را برای مدت 50 دقیقه در هر وعده تمرین کردند.

تحقیقات نشان می دهند که حرکات آهسته و مداوم روی ریل این دستگاه باعث بهبود چشمگیر در بیماری پارکینسون می شود. کاربر قادر است که سرعت و شیب را در این وسیله تنظیم کند. بنابراین امکان راه رفتن با سرعت کم روی دستگاه برای فرد مبتلا به پارکینسون میسر است.

از این رو فعالیت بدنی با سرعت کم روی این تجهیزات ورزشی نسبت به دویدن پرسرعت تاثیرگذارتر است. همچنین این ورزش در مقایسه با حرکات و تمرینات مقاومتی نقش موثرتری را در بهبود بیماری بازی می کند. در صورتی که راه رفتن آهسته با تمرینات مقاومتی نیز ترکیب شود، تاثیرات بیشتری به همراه خواهد داشت. بنابراین دانشمندان امیدوار هستند که در آینده این روش برای درمان این بیماری بدون دارو مورد استفاده قرار گیرد.

فواید استفاده از تردمیل در بهبود بیماری پارکینسون چیست؟

مطالعات گونان نشان داده است که راه رفتن روی این وسیله ورزشی حرکت کردن ماهیچه ها را در بیماران آسان تر می سازد. همچنین سرعت، طول و ریتم گام برداشتن بیماران نیز در حین راه رفتن بهبود می یابد. فروش تردمیل باشگاهی از طریق سایت در انواع جدید انجام می گیرد. 

بنابراین به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می شود که برای بهبود عملکردی بدن خود این ورزش را تحت نظر کاردرمانگر یا فیزیوتراپیست انجام دهند. کارشناسان با توجه به شرایط بیمار تمرینات خاصی را با این وسیله برای او در نظر می گیرند.

تجهیزات ورزشی را از کجا تهیه کنیم؟

از آنجایی که افراد مبتلا به پارکینسون گاهی اوقات برای رفتن به باشگاه و استفاده از وسایل ورزشی عمومی مشکل دارند، ترجیح می دهند که تردمیلی را برای خود بخرند. این تجهیزات ورزشی خانگی به بیماران کمک می کنند که با تمرین مداوم زودتر سلامتی خود را بازیابند.

فروشگاه اینترنتی هایپرجیم عرضه کننده طیف گسترده ای از لوازم ورزشی در ایران است. این آنلاین شاپ با فراهم کردن شرایط پرداخت قسطی محصولات خود خریدی آسان و ایمن را برای شما مشتریان فراهم کرده است.

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 418
نمایش همه
علاقه مندی ها ()