امروزه تردمیل باشگاهی به عنوان یک دستگاه ورزشی پرکاربرد برای افراد مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله جزء ورزش های هوازی به حساب می آید و نقش مهمی در چربی سوزی دارد. این دستگاه نیز ممکن است همانند هر وسیله دیگری دچار خرابی شود به خصوص اگر به صورت مستمر و در مدت زمان های طولانی از آن استفاده کنید یا در باشگاه به کار گرفته شود.

در این مقاله ما سعی داریم تا چند نکته در رابطه با مراقبت از دستگاه تردمیل باشگاهی بگوییم که بسیار کاربرد دارد، پس با ما همراه باشید.

مواردی در مورد مراقبت از تردمیل باشگاهی که باید بدانید

تردمیل باشگاهی  یکی از و سایل ورزشی پرکاربرد است و لازم است بیش از آنکه به خرج بیفتد یا خرابی آن بیشتر شود با دانستن نکاتی از آن مراقبت کنید و نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. با وجود اینکه تردمیل طیف گسترده ای از مدل ها و ویژگی ها را در بر می گیرد، شاید دانستن این نکات خالی از لطف نباشد.

چک کردن سرعت صفحه حرکت

ممکن است هنگام کار با دستگاه احساس کنید که سرعت آن تغییر می کند. برای این کار بهتر است به سراغ دفترچه راهنما بروید و با توجه به تنظیمات گفته شده دستگاه را روشن کنید. ابتدا سعی کنید که از آن استفاده نکنید و تسمه آن را نگاه کنید که ببینید به آن ضربه ای خورده است یا خیر. گاهی این مشکل نشان می دهد که دستگاه به یک کمربند جدید نیاز دارد.

اگر در حین کار دستگاه خاموش کرد ممکن است مشکل مربوط به موتور یا مدار دستگاه باشد. این را نیز باید بدانید یکی از دلایل اصلی خرابی تردمیل نوسانات برقی است بنابراین به منظور حفظ طول عمر تردمیل باشگاهی بهتر است از محافظ استفاده شود.

موتور بیشتر تردمیل ها دی سی است و بعد از 45 دقیقه کار کردن، باید دستگاه تا یک ساعت استراحت کند و بعد از آن از تردمیل استفاده کرد.

حفظ ایمنی و سفتی لغزنده

اگر هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی  این احساس را دارید، احتمالاً دستگاه شما به یک تعمیر جزئی نیاز دارد. زمانی که شما همچین احساسی دارید باید تسمه را چک کنید و در صورت نیاز آن را تراز و سفت کنید.

به صورت معمول این مشکل زمانی پیش می آید که تسمه دستگاه بیش از حد سفت شده باشد و زمانی که آن را می کشید و از مرکز بلند می کنید باید در حدود 2 تا 3 اینچ فاصله داشته باشد وگرنه کمربند خیلی سفت است و این احساس لغزش به این خاطر است. بهتر است مربی خود را در جریان بگذارید.

 حفظ و مراقبت از صفحه نمایشگر

هنگامی که در صفحه نمایشگر دستگاه مشکلی به وجود می آید راه حل آن ساده است و باید طول سیم برق و سیم های قابل مشاهده را بررسی کنید. این را نیز باید بدانید که باطری های فرسوده و سیم های چین دار نیز باید تعویض گردند. برای حل تمامی مشکلات مربوط به صفحه کنسول لازم است کابل برق را 60 ثانیه از برق بکشید و شاید نیاز به تنظیم مجدد قطع کننده مدار باشد. فروش تردمیل از طریق سایت انجام می گیرد. 

توجه به محیط و شرایط

هیچگاه تردمیل باشگاهی خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. به صورت منظم دستگاه را تمیز و گردگیری کنید که گردو غبار به درون دستگاه نفوذ نکند و باعث خرابی موتور نشود. محیط نباید زیاد مرطوب باشد و باید تهویه مناسب داشته باشد تا از گرم شدن بیش از اندازه تردمیل جلوگیری شود، هر چند بسیاری از ترمیل ها سیستم خنک کننده دارند.

مراقبت از تسمه و جلوگیری از تسمه گرم

برای اینکه دستگاه به صورت منظم کار کند لازم است که سلامت کمربند آن را به صورت منظم چک کنید و ممکن است که دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد. اصطکاک بیش از اندازه روی تسمه در حال حرکت می تواند سبب بروز مشکل شود و باعث می شود گاهی دستگاه به صورت خود به خودی خاموش کند و کار نکند. بنابراین گاهی نیاز است که برای کم کردن اصطکاک بین پلت فرم و تسمه، آن را روغن کاری کنید.

گاهی مشکلات ناگهانی در استفاده از دستگاه برای افراد پیش می آید، اما افراد می توانند با رعایت کردن نکات گفته شده مشکل را حل کنند. البته یادگیری نحوه تعمیر تردمیل باشگاهی به این راحتی نیست و حل مشکل همیشه ساده نیست. گاهی قطعات و لوازم دستگاه نیاز به تعمیر و تعویض دارند، اما در کل باید بدانید که دستگاه را چگونه تعمیر کنید که به خود و به دستگاه آسیب نزنید. عیب یابی نقطه ای به وسیله خودتان یا تکنسین ماهر خالی از لطف نیست. خرید تردمیل را از طریق سایت انجام دهید. 

برای تنظیم مجدد و به راه اندازی دستگاه بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید چون مدل های این دستگاه بسیار زیاد است و با توجه به ویژگی های آن باید عمل کنید. در خصوص روان کننده ها نیز باید گفت که باید نوع آن متناسب با دستگاه شما باشد و هر روان کننده ای مناسب هر دستگاهی نیست و بهتر است از جایی که تردمیل باشگاهی را خریداری می کنید یا به صورت مستقیم از سازنده آن بگیرید. کلید ایمنی نیز بسیار مهم است که باید آن را مستقیماً از سازنده بگیرید یا از لوازم ورزشی تهیه کنید.

کلام آخر

تردمیل باشگاهی به عنوان وسیله ورزشی محبوب و پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرد و بهتر است که شما نکاتی را در خصوص مراقبت و تعمیر آن بدانید. در این مقاله ما یک سری از نکات در خصوص مراقبت و نگهداری از تردمیل باشگاهی یادآوری کردیم به امید اینکه با به کار بستن آن از خراب شدن دستگاه جلوگیری کنید و به حفظ طول عمر آن کمک کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 438
نمایش همه
علاقه مندی ها ()