تردمیل خانگی یکی از دستگاه های محبوب برای ورزش کردن در خانه است. بسیاری از انسان ها امروزه به خاطر سبک زندگی اشتباه و ساعات کاری بالا دچار آسیب های جسمی شده اند. از رایج ترین و دردسرسازترین آن ها دیسک کمر است.

آیا دیسک کمر به این معنا است که فرد مبتلا به آن قادر نخواهد بود ورزش کند؟ آیا استفاده از  تردمیل خانگی  دیسک کمر افراد را وخیم می کند؟ خیر. چنین نیست. به شرطی که حرکات به درستی انجام شوند، مشکلی پیش نخواهد آمد .

 این مقاله در تردمیل کو به شما توضیح می دهد چگونه با داشتن دیسک کمر از این وسیله در خانه خود استفاده کنید.

دیسک کمر چیست؟

برای اینکه با استفاده درست از تردمیل خانگی آشنا شوید، بهتر است ابتدا از ساختار ستون فقرات سر در آوریم و ببینیم اصلا دیسک کمر چطور بیرون می زند. ستون فقرات از کنار هم قرار گرفتن مهره ها و استخوان ها تشکیل شده  است.

دیسک ها میان مهره ها قرار گرفته اند و وظیفه آن ها حفاظت از مهره ها در برابر ضربه است . اگر این دیسک ها بیرون بیایند، ما دچار دیسک کمر و دردهای مربوط به آن می شویم .

مهم ترین عللی که باعث بیرون آمدن دیسک می شوند،  حمل کردن چیزهای سنگین در طول زمان یا به شکل ناگهانی، افزایش سن، انجام حرکات اشتباه، بی تحرکی و اضافه وزن هستند.

با دیسک کمر چگونه از تردمیل خانگی استفاده کنیم؟

استفاده از تردمیل خانگی می تواند منجر به بهبود وضعیت دیسک بیرون زده شود. استفاده از این وسیله برای این دسته از افراد باید ابتدا با حداقل سرعت انجام شود. به شکلی که خود فرد احساس کند که برداشتن گام ها به مهره های ستون فقرات فشار یا ضربه وارد نمی کند.

در روز اول ۵ تا ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید. در هر جلسه تمرین کمی به زمان تمرین خود اضافه کنید  . در نهایت می توانید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز روی این دستگاه قدم بزنید.

در جلسات ابتدایی از دویدن پرهیز کنید چون بسیار خطرناک است و ستون فقرات را در معرض ضربه های مداوم و شدید قرار می دهد. در نتیجه وضعیت آن وخیم خواهد  شد. قبل از حرکت روی تردمیل در هر جلسه برای گرم کردن عضلات، حرکت های کششی به سمت کناره ها، عقب و جلو انجام دهید.

دقت کنید که حرکات چرخشی انجام ندهید، چراکه چنین حرکاتی بیرون زدگی دیسک را تشدید می کنند. همچنین از کشش پای صاف و انجام دراز و نشست پرهیز کنید. از شیب تردمیل خانگی برای قدم زدن استفاده نکنید، چون فشار دو چندان بر مهره های شما تحمیل خواهد کرد و پروسه بهبود شما را مختل می کند.

طریقه ایستادن صحیح هنگام راه رفتن روی تردمیل خانگی چیست؟

  • به جلو نگاه کنید و سر را پایین نیاندازید. در این صورت، فشار نیز از روی مهره های گردن برداشته می شود. اگر دوست دارید حین انجام تمرینات سرگرمی داشته باشید، می توانید به موسیقی گوش دهید یا رو به روی تردمیل به تلویزیون نگاه کنید.
  • اگر احساس می کنید خسته شده اید، از دسته های تردیل برای حفظ تعادل خود استفاده کنید.
  • به سمت جلو متمایل نشوید. صاف بایستید. قبل از قرار گرفتن روی تردمیل اطمینان حاصل کنید، ستون فقراتتان صاف است. چانه را عقب بیاورید به شکلی که غبغب شما بیرون بزند و شانه ها را عقب بکشید. همین حالت را طی راه رفتن حفظ کنید.
  • قدم هایتان را کوتاه بردارید. گام های بلند شما فشار بیشتری به مهره های کمر وارد خواهند کرد.
  • کفش مناسب بپوشید. شما بیشتر از سایرین در معرض آسیب قرار دارید. انتخاب یک کفش نامناسب اوضاع دیسک شما را وخیم تر می کند. ویژگی های یک کفش خوب داشتن لژ مناسب، انعطاف بالا و داشتن فضای کافی برای انگشتان پا است.

چگونه از بیرون زدگی دیسک کمر جلوگیری کنیم؟

در ابتدای مقاله دلایل به وجود آمدن این مشکل را عنوان کردیم. حال ببینیم چطور می توانیم از آن جلوگیری کنیم.

  • از برداشتن اجسام سنگین اجتناب کنید. همینطور به شکل ناگهانی چیزی را بلند نکنید. در حالت ایستاده از روی زمین چیزی را برندارید.
  • از جوانی ورزش کنید. ورزش هایی مانند دویدن با تردمیل، استفاده از دوچرخه فضایی و دوچرخه ثابت عضلات پشت شما را تقویت می کند.
  • از بی تحرگی اجتناب کنید.
  • درست بایستید. با گردن رو به جلو حرکت نکنید.
  • تغذیه سالم داشته باشید و وزن خود را متعادل نگه دارید.

کلام آخر

دیسک کمر از مشکلات مزمنی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. اما این عارضه قابل بهبود است. یکی از را ه های آن حرکت کردن روی تردمیل خانگی است. این افراد هنگام کار با تردمیل باید نهایت احتیاط را به کار ببرند، چراکه آسیب پذیرتر از سایرین هستند.  خرید تردمیل را با دقت انجام دهید. 

برای بهبود نسبی دیسک کمر قدم زدن باید به آهستگی و سرعت پایین انجام شود و چند حرکت کششی قبل از قرار گرفتن روی تردمیل ضروری است.

ایستادن و قدم زدن باید کاملا اصولی انجام شود، در غیر این صورت، این مشکل وخیم تر خواهد شد. بهتر است تمرینات زیر نظر پزشک انجام شوند. برای اینکه دچار بیرون زدگی دیسک نشویم، توصیه می کنیم با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم از آن جلوگیری کنیم.

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 436
نمایش همه
علاقه مندی ها ()