یکی از پرکاربردترین وسیلههایی که در باشگاه یافت میشود، تردمیل باشگاهی است. این دستگاه به دلیل کارایی بالایی که دارد برای همه افراد مناسب است و معمولا ضرری برای آنها ندارد. با وجود این باید توجه کنید که نکات ایمنی را در نظر داشته باشید و زیر نظر مربی از دستگاه استفاده کنید.

دستگاه تردمیل برای شبیهسازی حالت پیاده روی طراحی شده است و تاثیر زیادی در لاغری شما دارد. از این رو افرادی که وقت پیاده روی ندارند یا به دلیل شرایط آب و هوایی مختلف نمیتوانند به صورت مرتب به پیاده روی بروند، این وسیله برای آنها بسیار مناسب خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم که درباره نکات ایمنی و هر چیزی که باید درباره  تردمیل باشگاهی بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید و از این اطلاعات مفید نهایت استفاده را ببرید.

با تردمیل باشگاهی آشنا شوید

این دستگاه ورزشی پرکاربرد برای باشگاه طراحی شده است و معمولا اندازه و کارایی آن با دستگاههای خانگی کمی متفاوت خواهد بود. با این حال کارایی هر دو برای ورزشی سبک و لاغری شما محسوب میشود و هدفی جز افزایش سلامتی ندارد.

از آنجا که این دستگاه برای همه افراد مناسب است، طوری طراحی میشود که هیچگونه آسیبی را به شما وارد نکند. با رعایت نکات ایمنی و استفاده اصولی از آن بیشترین تاثییر را در تناسب اندام دریافت خواهید کرد و دچار مشکل نمیشوید.

صفحه ریلی روی این تردمیل کاملا صاف است و برای شبیهسازی به پیاده روی در سطوح صاف طراحی شده است. از این رو هیچ آسیبی را به زانوهای شما وارد نمیکند و با خیال راحت میتوانید از این وسیله استفاده کنید.

چه نکاتی را قبل از استفاده از تردمیل رعایت کنیم؟

قبل از اینکه از تردمیل باشگاهی برای ورزش استفاده کنید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و با توجه به آنها شروع به ورزش کنید. در این قسمت با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد.

مشورت با مربی

اولین و مهمترین کاری که باید قبل از دویدن روی تردمیل و به کلی تمام لوازم ورزشی رعایت کنید، مشورت با مربی خواهد بود. زیرا در صورتی که با یک مربی مشورت نداشته باشید ممکن است به خودتان و یا دستگاهها آسیب جدی وارد کنید.

تنها در صورتی میتوانید از دستگاههای ورزشی در باشگاهها استفاده کنید که مربی آنها را برای شما در نظر گرفته باشد. از این رئو قبل از انجام هر نوع ورزش با مربی خود مشورت کنید و توصیههای او را جدی بگیرید. از طرفی کار با دستگاه نیز باید زیر نظر مربی باشد که آسیبی به شما و خود دستگاه وارد نشود.

برای مثال در مواقعی پیش میآید که تردمیل مناسب وزن شما نیست و باید به سراغ تردمیل دیگری بروید که مربی میگوید. در غیر اینصورت به دستگاه آسیب جدی وارد خواهد شد.

برنامه ریزی

اگر دوست دارید که نتیجه خوبی از تردمیل باشگاهی داشته باشید، برنامه ریزی کنید. زیرا ورزش روزانه و با برنامه میتواند کمک زیادی در تناسب اندام شما به وجود بیاورد و باعث کاهش وزن شما شود. از این رو حتما از مربی بخواهید که برنامه دقیقی را در اختیارتان قرار دهد.

دقت داشته باشید عمل کردن به برنامهای که مربی برای شما در نظر میگیرد تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت. البته در کنار ورزش باید به تغذیه خود نیز اهمیت بدهید و رژیم غذایی کاملی داشته باشید. این رژیم باید طوری باشد که تمام مواد غذایی مفید به بدن شما برسد که دچار کمبود ویتامین نشوید.

همچنین میتوانید از ویتامینهای مکملی که مربی برای شما توصیه میکند نیز استفاده کنید که بدن قویتری داشته باشید و دچار افت فشار یا قند نشوید.

گرم کردن

گرم کردن یکی از اصولیترین رفتارهایی است که یک ورزشکار باید آن را رعایت کند. نرمشهای هوازی و آرام میتواند به گرم شدن بدن شما کمک کند. گرم کردن از آسیب رسیدن به بدن شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

بسیاری از افراد تصور میکنند همین که وارد باشگاه شدند باید بیمقدمه روی تردمیل قرار بگیریند و نیازی به گرم کردن ندارند. باید به این افراد بگوییم که کاملا در اشتباه هستید و پیاده روی نیز مانند هر ورزش دیگری نیاز به گرم کردن داد. شما میتوانید برای گرم کردن خود از سرعت کم شروع به ورزش کنید و پس از اینکه به خوبی آماده شدید سرعت را با احتیاط زیاد کنید.

مدت زمان

زمانی را که برای پیاده روی روی تردمیل در نظر میگیرید باید مناسب باشد. در غیر اینصورت تاثیرات زیادی نخواهد داشت یا حتی باعث آسیب میشود. از این رو زمان تعیین شده نباید کمتر یا بیشتر از زمان تعیین شده باشد.

استفاده بیش از حد از تردمیل به بدن شما آسیب میزند و هنگامی که کمتر از مدت زمان تعیین شده روی تردمیل باشید تاثیری در تناسب اندامتان نخواهد داشت. شما میتوانید این زمان را با مربی خود تنظیم دکنید و از او درباره استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی سوال کنید.

کفش ورزشی

شما بدون استفاده از کفش مخصوص ورزشی حق ندارید که روی تردمیل بروید. زیرا صفحه تردمیل باعث آسیب به کف پای شما میشود و از طرفی غیر بهداشتی نیز خواهد بود. در نظر بگیرید که حتما یک کفش مخصوص برای باشگاه خود کنار بگذارید. زیرا با کفش بیرونی خود نمیتوانید وارد باشگاه شوید و از دستگاههای ورزشی استفاده کنید.

توجه کنید که مکفش شما کاملا مناسب ورزش باشد که آسیبی به پای شما وارد نشود. کفشهایی که برای ورزش مناسب هستند از ورود فشار به یک نقطه از پا و زانو جلوگیری میکند و فشار را روی تمامی نقاط پخش خواهد کرد. از این رو دیگر آسیبی به پاهای شما وارد نمیشود و مشکلی نخواهید داشت.

سخن آخر

انواع تردمیل باشگاهی در مرکز  فروش تردمیل هایپرجیم موجود است و شما میتوانید با انواع مدلها آشنا شوید، جزئیات هر تردمیل را بیابید و مدل دلخواهتان را به راحتی انتخاب کنید. امیدواریم که خرید لذت بخشی را از این فروشگاه تجربه کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 452
نمایش همه
علاقه مندی ها ()