کمتر کسی است که با تردمیل آشنایی نداشته باشد. یکی از کارآمدترین وسیله ها برای کاهش وزن و تقویت عضلات این دستگاه است . تناسب اندام با استفاده از این وسیله از طریق دویدن حاصل می شود و سرعت آن قابل تنظیم است.

برای اینکه به نتیجه دلخواهتان برسید و تجربه ای خوب از استفاده از  تردمیل  کسب کنید، نیاز دارید با سرعت استاندارد آن آشنا شوید. سرعت تردمیل بستگی به نوع آن و هدف شما از استفاده از آن دارد. پس تا پایان این مقاله با تردمیل آنلاین همراه باشید که با چگونگی سرعت و میزان آن آشنا شوید.

۱. سرعت تردمیل در تردمیل  موتوری

تخته این نوع از طریق موتور تعبیه شده در آن ها حرکت می کنند. این دسته از تردمیل ها می توانند حداکثر سرعت متفاوت داشته باشند و به طور کلی به دو گروه خانگی و باشگاهی تقسیم می شوند. تفاوت این دو مدل در کارکرد و بدنه آن ها خلاصه می شود.

سرعت تردمیل در تردمیل  خانگی

مدل خانگی سبک تر و استفاده از آن راحت تر است. همچنین امکاناتی ساده دارد. در نتیجه ارزان قیمت تر از مدل باشگاهی است. اکثر مدل های خانگی می توانند حداکثر سرعت بین ۱۰ تا ۱۲ مایل (۱۶ تا ۱۹ کیلومتر) بر ساعت را داشته باشند.

 برای این سرعت قدرت موتور دستگاه شما باید ۲.۷۵ اسب بخار باشد. اگر قدرت موتور چیزی معدل ۱ اسب بخار باشد، دستگاه حداکثر سرعت کمتری خواهد داشت.

سرعت تردمیل در تردمیل باشگاهی

این دسته از تردمیل ها به طور کلی سرعت بیشتری نسبت به انواع خانگی دارند. مدل باشگاهی برای ورزش کاران و افراد حرفه ای طراحی شده است، وزن بیشتر و امکانات پیشرفته دارد. همین ویژگی ها قیمت این مدل را افزایش داده است.

اکثر آن ها حداکثر سرعتی بالغ بر ۱۲ تا ۱۴ مایل (۱۹ تا ۲۲.۵ کیلومتر) بر ساعت دارند. بنابراین، می توانیم نتیجه بگیریم که قدرت موتور این نوع بالاتر از نوع خانگی است.

۲. سرعت تردمیل در تردمیل دستی

تردمیل های نوع دستی فاقد موتور برای به حرکت درآوردن تخته هستند. این مدل با حرکت پاها به حرکت درمی آید. پس میزان سرعت آن به قدرت شما بستگی دارد. هرچقدر قدرت و سرعت شما بیشتر باشد، سرعت تردمیل افزایش خواهد یافت.

آیا سرعت به عوامل دیگری هم بستگی دارد؟

در قست بالا به  سرعت تردمیل در انواع آن اشاره کردیم. در این قسمت به عوامل دیگری می پردازیم که در ارتباط با بخش قبل هستند. سرعت این دستگاه ورزشی به هدف شما از آن نیز بازمی گردد.

بسته به هدف شما، می توانید یکی مدل های بالا را انتخاب کنید. همچنین عوامل دیگری مانند سن، قد، وزن و غیره در تعیین سرعت تردمیل مؤثر هستند. با در نظر تمام این ها، می توانید با مربی خود مشورت کنید.

۱. سرعت تردمیل در راه رفتن عادی

اگر اضافه وزن دارید و در ابتدای راه هستید، ما راه رفتن روی تردمیل را به شما پیشنهاد می کنیم. این ورزش در درازمدت تأثیر شگفت انگیزی خواهد داشت. فرقی نمی کند از چه نوعی استفاده می کنید.

با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت آغاز کنید. بله، چندان سخت و طاقت فرسا نیست، اما تاثیرگذار است  و به تدریج قادر خواهید بود آن را افزایش دهید.

۲. سرعت تردمیل در راه رفتن سریع

اگر از راه رفتن عادی روی تردمیل خسته شده اید و می خواهید فشار بیشتری به بدن خود وارد کنید، می توانید راه رفتن خود را سریع تر کنید. به این حرکت جاگینگ (jogging) می گویند. این حرکت باید قدم بعدی شما پس از راه رفتن عادی و سرعت شما باید چیزی حدود ۸ کیلومتر بر ساعت باشد.

جاگینگ حرکتی است که نه شدت بالایی دارد نه شدت پایین. بنابراین، راه  حلی بسیار عالی برای کاهش وزن است. به طور متوسط اغلب دوندگان هنگام این تمرین سرعتی بین ۷.۲ و ۸.۵ کیلومتر بر ساعت دارند. کمتر از این میزان راه رفتن عادی محسوب می شود.

۳. سرعت تردمیل در دویدن

دویدن انرژی بیشتری نسبت به دو حرکت دیگر از شما می گیرد. در نتیجه، چربی بیشتری می سوزانید. برای دویدن تردمیل به  سرعت بیشتری نیاز دارد. باید قبول کنیم که دویدن کاری نیست که هر کسی توانایی انجام دادنش را داشته باشد. ۹.۶ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت برای دویدن است.

۴. سرعت تردمیل در دو سرعت

این قسمت ابداً مناسب افراد عادی نیست. بنابراین، اگر در ابتدای راه هستید، به فکر انجام دادن آن نباشید، چون فشار بسیار زیادی به قلب وارد خواهد کرد. نهایت سرعت یک دونده دو سرعت روی تردمیل می تواند ۲۶ کیلومتر بر ساعت باشد.

چه مدت زمانی برای چه سرعتی؟

یک دونده دو سرعت صد متر در کمتر از ۱۰ ثانیه سرعتی معادل ۲۷ مایل (۴۳.۴ کیلومتر) بر ساعت دارد.

یک بازیکن فوتبال دبیرستانی ۱۰۰ متر را در ۱۳ ثانیه با سرعت ۱۹ مایل (۳۰.۵ کیلومتر) بر ساعت می دود.

یک دونده ۱ مایل را در ۵ دقیقه با سرعت ۱۲ (۱۹.۳ کیلومتر) مایل بر ساعت طی می کند.

یک دونده ۱ مایل را در ۶ دقیقه با سرعت ۱۰ مایل (۱۶ کیلومتر) بر ساعت طی می کند.

یک دونده ۱ مایل را در ۸ دقیقه با سرعت ۷.۵ مایل (۱۲ کیلومتر) بر ساعت طی می کند.

در پایان

در این مقاله به  سرعت در انواع تردمیل اشاره کردیم. در نظر داشتن سرعت به هنگام کار با این دستگاه بسیار مهم است. علاوه بر نوع تردمیل، عوامل دیگری نیز بر سرعت آن تاثیرگذار است که عبارت هستند از سن، قد، وزن و از همه مهم تر هدف شما از استفاده از این وسیله. خرید تردمیل باشگاهی را از سایت با قیمت ارزان انجام دهید.

در تمام مراحل تمرین باید با مربی و پزشک خود در ارتباط باشید که با بهترین سرعت و نوع تردمیل متناسب با خودتان کار کنید. در نظر نگرفتن این عوامل منجر به آسیب های جبران ناپذیر می شود. بهترین شروع برای تازه کارها حرکت های آهسته با سرعت پایین است.

استفاده متداوم به این شما این اجازه را می دهد که سرعت خود را بیشتر کنید و حتی از تردمیل های حرفه ای تر استفاده کنید. امیدواریم به شما کمک کرده باشیم با استفاده صحیح از سرعت تردمیل آشنا شوید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 451
نمایش همه
علاقه مندی ها ()