اسکی فضایی باشگاهی در کنار ترد میل از جمله دستگاه  هایی است که محبوبیت زیادی برای ورزشکاران و افرادی که مشتاق کاهش دادن وزن خود هستند، دارد. قبل از اینکه به ادامه بحث در هایپرجیم بپردازیم، باید این نکته را متذکر شویم که کاهش وزن قبل از هر چیزی به اراد  ه ای راسخ نیاز دارد.

اصلی ترین هدف از ورزش کردن روی اسکی فضایی باشگاهی کاهش وزن است. در این مقاله شما را با اسرار کاهش وزن از طریق این دستگاه جذاب آشنا می کنیم. خواندن این مقاله شما را یک قدم به آرزوی کاهش وزن نزدیک  می کند.

چرا اسکی فضایی باشگاهی؟

مزیتی که این دستگاه نسبت به ترد  میل دارد این است که ورزش روی اسکی فضایی مفاصل را کمتر درگیر  می کند. همین امر سبب شده است که مردم تمایل بیشتری به استفاده از ابن وسیله از خود نشان دهند.

حرکت  های ورزشی روی این دستگاه به شکل همزمان بالاتنه و پایین تنه را درگیر  می کند و منجر به بکار افتادن چندین ماهیچه  می شود. همین ویژگی آن را برای کاهش وزن ایده آل می سازد.

تمرین  های تناوبی با شدت بالا با اسکی فضایی

چربی سوزی با اسکی فضایی باشگاهی با سرعت بالاتری اتفاق  می افتد. با سوزاندن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در هر روز قادر خواهید بود در هر هفته نیم تا ۱ (۱ تا ۲ پوند) کیلوگرم وزن از دست بدهید. البته کاهش وزن به فاکتورهای زیادی مانند نوع بدن، سن، سطح آمادگی، هورمون  ها بستگی دارد.

نکته کلیدی در کاهش وزن با این دستگاه در تمرین  هایی که روی آن انجام  می شود و   میزان مواد غذایی وارد شده به بدن است. حداکثر کاهش وزن از طریق این دستگاه با انجام تمرین  های تناوبی با شدت بالا حاصل  می شود. طبق تحقیقاتی که در امریکا انجام شده است، این نوع تمرین در کوتاه مدت کالری بیشتری  می سوزاند.

علاوه بر این، این نوع از تمرین، برخلاف نوع استایی که در آن   میزان ضربان قلب ثابت  می ماند، منجر به متغیر شدن ضربان قلب  می شود. همین امر سبب  می شود که سوزاندن کالری بعد از تمان شدن تمرینات، ادامه پیدا کند.

استمرار در تمرینات

این عبارت شاید در نظرتان کلیشه ای بیاید، چون بارها آن را شنیده اید، اما یکی از نکات اساسی در کاهش وزن استمرار یا به عبارتی دیگر، رها نکردن آن است. برای رسیدن به اندام اید  ه آل خود باید به  طور مداوم برای این هدف وقت گذاشته شود. این شرط برای یک رژیم غذایی مناسب هم صدق  می کند.

تا حد امکان نباید از برنامه غذایی خود فاصله فاصله بگیرید. کاهش وزن زمانی حاصل  می شود که کالری به طور متناوب سوزانده شود و از طرفی دیگری، کالری کمتری وارد بدن شود.

یک برنامه درست طراحی کنید

اگر نوع تمرینات شما تناوبی با شدت بالاست، زمان مورد نیاز تمرین ۳۰ دقیقه خواهد بود و چنانچه تمرین  های شما از نوع ایستایی باشد، به ۶۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. سعی کنید حداقل ۵ بار در هفته ورزش کنید.

در ایده آل ترین حالت شما باید تلاش کنید چیزی بین نیم تا یک پوند وزن (۲۲۶ گرم) در هفته از دست بدهید. این   میزان را در نظر داشته باشید، چون احتمال بازگشت به وزن سابق را کاهش  می دهد. اگر اضافه وزن شما بسیار بالا است، از دست دادن ۲ پوند (۱ کیلوگرم) وزن در هفته مشکلی برای شما پیش نمی آورد.

افزایش دفعات و مدت زمان تمرین

به تدریج   میزان زمانی که به تمرینات اختصاص  می دهید را افزایش دهید. اگر تمرینات را با ۱۵ دقیقه و سه بار در هفته آغاز کردید، پس از مدتی ۴ بار در هفته و به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کنید.

به این ترتیب افزایش وزن برای شما به تدریج اتفاق  می افتد. در نهایت  می توانید مدت زمان را به شصت دقیقه و دفعات ورزش خود را به هر روز برسانید.

تمرینات را درست انجام دهید

شیوه استفاده شما از این دستگاه باید به درستی اتفاق بیفتد. پاهای خود را درست وسط پدال قرار دهید. پاهای شما باید به گونه ای روی آن قرار گرفته باشد که همیشه احساس کنید کف پایتان روی آن پخش شده است. پس دقت کنید که هرگز روی نوک پا یا پاشنه خود قرار نگرفته باشید.

به هنگام استفاده از آن صاف بایستید و قوز نکنید. سعی کنید سریع رکاب بزنید. در این صورت چربی  ها مخصوصا چربی  های شکم سریعتر آب  می شوند.

به یاد داشته باشید عدم استفاده درست از اسکی فضایی باشگاهی و انجام اشتباه تمرین  ها  می تواند منجر به آسیب به اندام  های شما شود و شاید تصمیم بگیرید دیگر هرگز سراغ کاهش وزن نروید.

تغذیه مناسب برای کار با اسکی فضایی باشگاهی چیست؟

در کنار تمرینات، داشتن یک برنامه غذایی مناسب شما را به وزن دلخواهتان  می رساند. برای اینکه به یک برنامه رژیمی مناسب برسید، باید از سوخت و ساز کالری سر در بیاورید. برای کم کردن ۱ پوند (۴۵۳ گرم) در هفته، باید ۳۵۰۰ کالری سوزانده شود .

برای رسیدن به این   میزان نیاز دارید ۱۷۵۰ کالری از رژیم خود حذف کنید و ۱۷۵۰ کالری با تمرین بسوزانید. استفاده از این دستگاه ها به سوزاندن کالری کمک بسزایی  می کند.

کسی که ۱۲۵ پوند (۵۶.۶ کیلوگرم) وزن دارد، با نیم ساعت رکاب زدن روی اسکی فضایی، ۲۷۰ کالری  می سوزاند . برای یک فرد ۱۵۵( ۷۰.۳کیلوگرم) پوندی ۳۳۵ کالری سوزانده  می شود و برای یک فرد ۱۸۵ (۸۳.۹ کیلوگرم) پوندی ۴۰۰ کالری.

نتیجه

در میان دستگاه  های باشگاهی برای کاهش وزن، اسکی فضایی باشگاهی محبوبیت زیادی دارد که دلیل آن طراحی منحصر به فرد این دستگاه است که در آن هم بالاتنه و هم پایین تنه درگیر تمرین و چربی سوزی  می شود. فروش اسکی فضایی در تنوع بالا انجام می گیرد. 

همچنین فشار بسیار کمتری به مفاصل پا وارد  می شود. در نتیجه احتمال آسیب در تمرینات به حداقل  می رسد. با یک برنامه منظم ورزشی و غذایی در کنار استمرار در تمرینات و استفاده درست از دستگاه رسیدن به اندام ایده آلتان بیش از انچه تصور  می کنید به شما نزدیک است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 349
نمایش همه
علاقه مندی ها ()