دوچرخه ثابت باشگاهی در باشگاه ها به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که تمایل به سوزاندن چربی های اطراف شکم دارند، تمایل بیشتری برای استفاده از این دستگاه از خود نشان داده اند.

در تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، محققان به این نکته پی برد ه اند که تمرین با دوچرخه ثابت باشگاهی منجر به چربی سوزی و کاهش وزن می شود، چراکه نوعی تمرین ایروبیک محسوب می شود. با ما همراه باشید که با شیوه چربی سوزی با این دستگاه ورزشی آشنا شوید.

چرا دوچرخه ثابت باشگاهی برای چربی سوزی؟

شاید با خود بگویید ترجیح   می دهید به جای اینکه در باشگاه از دوچرخه ثابت باشگاهی استفاده کنید، در جنگل از دوچرخه ثابت برای چربی سوزی استفاده کنید، چراکه در این صورت از زیبایی های منظره نیز استفاده خواهید کرد و از تجربه دوچرخه سواری لذت خواهید برد. اما استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی مزایایی دارد که دوچرخه سواری عادی نمی تواند برای شما فراهم کند.

  • چربی بیشتری خواهید سوزاند و کاهش وزن بیشتری اتفاق میفتد.
  • امن تر از دوچرخه سواری در محیط باز است و آسیب کمتری را متوجه شما می کند.
  • قدرت عضلات پا را افزایش می دهد.
  • می توانید با توجه به قدرت عضلات، فشار بیشتری را به آن ها وارد کنید و قوی تر رکاب بزنید.

چگونه دوچرخه ثابت باشگاهی باعث چربی سوزی می شود؟

در این قسمت از مقاله به نحوه چربی سوزی با این دستگاه اشاره می کنیم.

تنظیم وزن بدن

حتما شاهد بود ه اید که در بسیاری از برنامه های ورزشی استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی گنجانده   می شود. رکاب زدن روی این دستگاه ها راه حل مناسبی برای از بین بردن کالری است.

تاثیر آن بر   میزان متابولیک پایه ای بدن و حجم ماهیچه ها است. افزایش حجم از طریق قدرتی که برای پایین و بالا آوردن پدال صرف   می  کنید، حاصل   می شود.

کاهش چربی شکم و افزایش چربی مناسب

۳۰ تا ۶۰ دقیقه رکاب زدن به همراه رژیم غذایی که حاوی مقدار بالای پروتئین باشد، در کاهش چربی شکم بسیار کارآمد است و در کنار آن می تواند به افزایش سطح چربی های سالم بدن بینجامد.

کاهش مقاومت انسولین

تحقیقات ثابت کرده اند که رکاب زدن با دستگاه های دوچرخه ثابت باشگاهی به شکل قابل توجهی مقاومت انسولین را افزایش می دهد. منظور از افزایش سطح انسولین این است که سلول ها قادر خواهند بود راحت تر گلوکز خون را جذب کنند. این خبر خبر خوبی برای مبتلایان به دیابت است. خرید دوچرخه اسپینینگ را از سایت با قیمت ارزان انجام دهید. 

بهترین راه برای کاهش چربی حین رکاب زدن چیست؟

چربی سوزی با دوچرخه ثابت باشگاهی متفاوت با ورزش های دیگر اتفاق می افتد، چراکه عضلات شکم دچار کشش نمی شوند. رکاب زدن روی این دستگاه نوعی ورزش ایروبیک محسوب می شود. جهت چربی سوزی با این دستگاه به نکاتی که در پایین اشاره می کنیم، دقت کنید.

تمرینات با شدت کم

در ابتدای کار با این نوع از دوچرخه  ها تمرین را با سرعت و شدت کم آغاز کنید. اگر تمام طول تمرین را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم، باید ۸۰ درصد این زمان را به شکل ملایم رکاب بزنید و ۲۰ درصد باقی مانده را با شدت بالا. چربی سوزی بیشتر زمانی اتفاق   می افتد که مقاومت شما به تدریج افزایش بیابد.

رکاب زدن با شکم خالی

شاید خلاف این نکته را شنیده باشید، اما رکاب زدن با شکم خالی از شیو های موثر در چربی سوزی است. اگر ۸ ساعت بعد ازآخرین وعده غذایی از این دستگاه استفاده کنید، نتیجه بسیار خوبی کسب خواهید کرد. هرچند، این کار را به شکل روزانه توصیه نمی کنیم.

اگر این کار برایتان طاقت فرسا بود، قبل از انجام تمرینات یک لیوان آب یا قهوه   میل کنید. چنانچه قصد دارید طولانی مدت رکاب بزنید ، نوشیدنی  های انرژی زا و مقداری خوراکی با خود داشته باشید.

ابتدا با شدت کم رکاب بزنید. از آنجایی که معده شما خالی و   میزان گلوکوز خونتان پایین است، چربی بیشتری خواهید سوزاند. به تدریج شدت رکاب را افزایش دهید. بعد از دو ساعت رکابزنی،   می توانید چیزی بخورید. به هیچ عنوان بعد از ورزش به خود گرسنگی ندهید.

پس از رکاب زنی

نباید فقط به رکاب زدن بسنده کنید. اگر   می خواهید نتیجه مناسب از دوچرخه ثابت باشگاهی بگیرید، باید جدا از آن تمرینات دیگری هم انجام دهید که چربی سوزی شما را سرعت ببخشد . تمرین ها عبارت هستند از دوچرخه سواری خوابیده، یوگا، زومبا.

انجام حرکات این ورزش ها ورزش اصلی شما را تقویت   می کند. همچنین مقاومت و قدرت بدنی شما را نیز افزایش خواهد داد. از دیگر فواید این تمرین  ها تناسب بدن شما در کنار چربی سوزی خواهد بود.

استفاده از دوچرخه  های معمولی

سعی کنید بعد از باشگاه، از دوچرخه  های معمولی استفاده کنید. برای مثال مسیر خانه تا محل کارتان را رکاب بزنید.

رژیم مناسب

 استفاده از دوچرخه  های ثابت باشگاهی هم مانند هر ورزش دیگری احتیاج به یک برنامه غذایی مناسب دارد که در کنار هم بهترین نتیجه برای چربی سوزی حاصل شود.

از خوردن غذا های حاوی انواع پنیر، شکر و چربی  های اشباع شده است اجتناب کنید. در عوض مواد غذایی مانند سیب ز  مینی، مرغ، تخم مرغ و ماهی در برنامه خود بگنجانید.

استراحت کردن

نکته ای که کمتر کسی به آن اهمیت می دهد و در کاهش وزن با این دستگاه ها به آن اشاره می کند، استراحت کافی پس از تمرینات است. تحقیقات نشان داد ه اند که بین کمبود خواب و افزایش وزن ارتباط مستقیم وجود دارد.

چه   میزان چربی با این دستگاه سوزانده   می شود؟

  میزان چربی سوخته شده به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله شدت تمرین و مدت زمان آن. تحقیقات اخیر نتایجی را منتشر کرده است:

اگر ۱۵۵ پوند (۷۰.۳ کیلوگرم) وزن دارید، شدت رکابزنی متوسط باشد و ۳۰ دقیقه زمان برای آن بگذارید،   می توانید۲۶۰ کالری بسوزانید. یک فرد ۱۲۵ پوندی (۵۶.۶ کیلوگرم) با همین   میزان تمرین ۲۱۱ کالری   می سوزاند و یک فرد ۱۸۵ پوندی (۸۳.۹ کیلوگرم) ۳۱۱ کالری.

در پایان

به دلیل کارایی بالای دوچرخه  ثابت باشگاهی، این دستگاه  ها به یکی از محبوب ترین وسیله  های مردم برای کاهش وزن تبدیل شد ه اند. چربی سوزی از طریق این دستگاه کار سختی نیست البته به شرطی به شکل مداوم و مرتب از آن استفاده و تغذیه مناسب در کنار آن اتخاذ شود.

در رسیدن به نتیجه دلخواهتان خود را با هیچکس دیگری مقایسه نکنید، چون در این صورت، دچار ناا  میدی خواهید شد. فراموش نکنید که این دستگاه از بهترین دستگاه های چربی سوزی است. بنابراین، در استفاده از آن تعلل نکنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 405
نمایش همه
علاقه مندی ها ()