اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تناسب اندام و حذف چربی های اضافی بدن خود خیلی دقت می کنید، به قطع می دانید که استفاده از دوچرخه ثابت هم یکی از روش های چربی سوزی است.

البته که تنها انجام ورزش های سخت یا استفاده از دستگاه های ورزشی مانند دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی برای رسیدن به اندام ایده آل کافی نیست. در کنار برنامه ورزشی پرتحرک، داشتن رژیم غذایی مناسب با سن و وزن افراد و البته خواب کافی روی این موضوع بسیار تاثیرگذار است.

انتظار این را نداشته باشید که در کنار مصرف غذاهای چرب و پرکالری ولی با انجام ورزش های سخت و سنگین یا عکس این روند، نتیجه مطلوب خود را برای کاهش وزن به  دست آورید.

در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چگونه همراه با ورزش و استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی یا خانگی به تثبیت وزن خود کمک کنید. با ما همراه باشید که در ادامه نکاتی که می تواند برای شما مفید باشد را خواهیم گفت.

فرایند چربی سوزی با دوچرخه ثابت

به جهت اینکه بتوانید توسط این وسیله ورزشی کارآمد، کاهش یا تثبیت وزن داشته باشید، باید به درستی از آن استفاده کنید. برای این کار قبل از سوار دوچرخه شدن باید کمی حرکات کششی انجام دهید تا عضلات شما آماده فعالیت شوند.

ارتفاع دوچرخه را طوری باید تنظیم کنید که هنگام پدال زدن زانوهای شما خیلی بالا نیایند. سپس سرعت و شدت دستگاه را تنظیم کنید، البته همانطور که گفته شد، در ابتدای شروع فعالیت ورزشی خود با سرعت یا شدت بالا کار نکنید.

بعد از گذشت مدت زمانی از آغاز به فعالیت شما با این دستگاه، می توانید مدت زمان تمرینات خود، سرعت و شدت آن را هم افزایش دهید. نوشیدن آب فراوان را در روزهای تمرین خود فراموش نکنید.

راهکارهایی برای کاهش وزن با دوچرخه ثابت

اگر شما هم برای چربی های دور شکم و سوزاندن کالری به فکر استفاده از دوچرخه هستید، باید بگوییم که این روش کمی سخت تر و بیشتر مناسب افراد حرفه ای است. همچنین این وسیله برای ساختن عضلات شکم راهی بسیار تاثیرگذار است.

حال اگر برایتان این سوال مطرح شد که برای کاهش وزن از چه روشی می توانیم استفاده کنیم، به شما دوچرخه ثابت خانگی یا باشگاهی را پیشنهاد می کنیم. این دستگاه، ورزشی مناسب برای چربی سوزی و تحرک است. در این قسمت انواع تمریناتی که می توانید با این دستگاه ورزشی انجام دهید را مطرح می کنیم.

1. دوچرخه ثابت با سرعت یکنواخت

اگر روزهای اول شروع به تمرین شماست و به تازگی قصد فعالیت های ورزشی را کرده اید، با سرعت ثابت با این دستگاه مشغول به تمرین شوید. برای خود یک برنامه روزانه ورزشی تنظیم کرده و سعی کنید در هفته 5 یا 6 بار همراه بعضی حرکات هوازی به مدت 30 دقیقه با این دستگاه ثابت رکاب بزنید.

دسته ورزش های هوازی که این وسیله باشگاهی هم جزو همین دسته است، دو روش دارد: تداومی و تناوبی. در روش تداومی فرد بدون توقف و در نظر گرفتن وقت استراحت به تمرین و فعالیت می پردازد ولی در روش تناوبی شخص بین تمرینات خود، استراحت هم می کند.

شما هم می توانید از دوچرخه ثابت به دو روش گفته شده، استفاده کنید. توصیه می کنیم اگر در روزهای آغازین هستید، روش تناوبی را پیش بگیرید؛ به طور مثال روزی 3 دور 10 دقیقه ای و با توان 50 تا 70% خود پدال بزنید. بعد از مدتی استفاده از این دستگاه، می توانید به روش تداومی روزی 30 دقیقه را در یک دور تمرین کنید.

2. اسپرینت با این دستگاه

برای این روش، در ابتدا به مدت 5 دقیقه برای گرم شدن بدنتان توسط این وسیله ورزشی با سرعت پایین تمرین کنید. سپس به شکل تناوبی و با سرعت بالا شروع به رکاب زدن کنید؛ یعنی اول به شکل سریعی در مدت زمان های کوتاهی پدال بزنید. سپس به مدت 10 ثانیه استراحت کنید و همین چرخه را چندین بار تکرار کنید.

بعد از چند روز که به این شکل تمرین کردید، می توانید مقاومت دستگاه را بیشتر کنید و مدت زمان طولانی تری رکاب بزنید.

3. مقاومت بیشتر، تاثیر بالاتر

اگر می خواهید نتایج بهتری از دوچرخه ثابت بگیرید، مقاومت آن را افزایش دهید، البته نه در روزهای اول. بعد از انجام تمرینات بیشتر با این وسیله، می توانید برای خود جهت دیدن تاثیرات بیشتر چالش های متفاوتی ایجاد کنید. خرید دوچرخه ثابت باشگاهی را از سایت انجام دهید. 

به طور مثال برای بعضی از این دستگاه ها امکان بالا یا پایین بردن مقاومت آن وجود دارد. می توانید با بالا بردن مقاومت دستگاه، کار را برای خود کمی سخت تر کنید اما کالری بیشتری بسوزانید. از دیگر چالش هایی که می توانید برای خود ایجاد کنید، استفاده از کش مقاومتی یا دمبل هنگام رکاب زدن است. همچنین دوچرخه  ثابت ایستاده هم به دلیل شیبی که دارد، برای تمرین های مقاومتی بسیار مناسب هستند.

4. تمرین های ترکیبی

برای اینکه در مدت زمان کوتاه تر، تاثیر مطلوب تری از ورزش و تمرینات خود بگیرید، می توانید از این وسیله به عنوان روشی برای گرم کردن استفاده کنید. بعد از آن، به فعالیت های دیگری برای چربی سوزی مانند حرکات ورزشی شکم یا ایروبیک بپردازید.

انجام ورزش های هوازی دیگر و یا فعالیت های قدرتی در کنار استفاده از این دستگاه روش مناسبی برای سوزاندن کالری بیشتری است.

کلام آخر

در این مقاله هایپرجیم سعی داشتیم روش های کارآمدی برای تثبیت و کاهش وزن توسط استفاده از دوچرخه ثابت به شما ارائه دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از تعیین برنامه روزانه ورزشی و غذایی خود، با پزشک یا مربی خود مشورت کنید.

فکر می کنید چند درصد موارد گفته شده برای کاهش وزن و چربی سوزی، برای شما مفید خواهد بود؟

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 362
نمایش همه
علاقه مندی ها ()