ورزش کردن به صورت منظم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی بدن خود انجام دهید. فعالیت فیزیکی به دلایل زیادی برای سلامتی شما مهم است و هدف آن فقط کاهش وزن نیست. دویدن یکی از پر طرفدار ترین فعالیت های فیزیکی است که افراد برای حفظ سلامتی خود انجام می دهند. اگر شما به دویدن علاقه دارید و از آن لذت می برید بدین ترتیب ، خرید تردمیل گزینه مناسبی است.

در این مقاله در هایپرجیم به فواید تردمیل و مزیت هایی که دویدن روی تردمیل برای سلامتی شما به همراه دارد، می پردازیم.

فشار کمتر مداومت بیشتر

شما هنگام دویدن روی تردمیل فشار کمتری نسبت به دویدن در خیابان احساس می کنید. این موضوع یکی از مهم ترین فواید تردمیل است. هر بار که یک قدم روی پیاده رو یا سطوح سخت دیگر برمی دارید، به خصوص در حین دویدن، فشار زیادی بر پاهای شما وارد می شود.

در نهایت این فشار ممکن است به زانو، مچ پا و کمر شما آسیب بزند. حتی ممکن است این آسیب ها در سنین بالاتر بروز پیدا کنند و با بالا رفتن سن شدید شوند.

تردمیل ها به دلیل داشتن سطوح نرم از این عوارض جلوگیری می کنند. حتی مدل های جدید تردمیل مجهز به سیستم های جذب ضربه هستند که از این جهت بسیار عالی است. این سیستم به مفصل های شما کمک می کند فشار کمتری در حین دویدن متحمل شوند.

 هنگام دویدن در خیابان یا پارک ها باید همیشه مراقب برخورد به اشیا باشید. اما تردمیل یک سطح صاف و یکنواخت در اختیار شما قرار می دهد.  همچنین در هنگام دویدن در فضای باز چاله ها و برآمدگی هایی روی سطح زمین وجود دارند که هنگام استفاده از تردمیل دیگر لازم نیست نگران آن ها باشید.

همه چیز تحت کنترل است

با تردمیل می توانید بر روند تمرین خود کنترل داشته باشید. با توجه به سطح آمادگی جسمانی خود سطح تمرین خود را مشخص می کنید. برای مثال اگر مبتدی هستید یک تمرین سبک و اگر دونده ای حرفه ای هستید یک تمرین با شدت بالا انتخاب می کنید.

همچنین شما بر شدت گرم کردن و سرد کردن، قبل و بعد از تمرین نیز تسلط دارید. فاکتورهای دیگری مثل شیب تردمیل، سرعت شما و حتی این که چه مقدار انرژی در زمان تمرین خود مصرف می کنید، همگی تحت کنترل شما است.

این مزیت به شخصی سازی تمرین برای شما کمک می کند و برای همه افراد با سطوح آمادگی جسمانی متفاوت، مفید است. حتی اگر یک مبتدی هستید با خرید تردمیل می توانید آرام آرام بدن خود را آماده کنید و به سطح ایده آل خود از تمرینات برسید.

به علاوه بیشتر تردمیل ها قابلیت برنامه ریزی دارند. بنابراین شما به راحتی جزئیاتی مثل زمان، مسافت و سرعت تمرین را برای خودتان شخصی سازی می کنید. حتی شما می توانید سطح آمادگی جسمانی خود را توسط تردمیل ارزیابی کنید.

با خرید تردمیل پیست مسابقه بعدی خود را شبیه سازی کنید

با تردمیل خود را برای مسابقه بعدی خود یا یک ماراتن طولانی آماده می کنید. قابل برنامه ریزی بودن تردمیل به این معنا است که حتی می توانید یک مسابقه واقعی را با استفاده از تردمیل، شبیه سازی کنید.

شما سرعت و شیب تردمیل را مطابق شرایط مسابقه تنظیم می کنید که شما را برای روز مسابقه آماده می کند. این ویژگی یکی از بهترین مزیت های تردمیل است که به برد شما در روز مسابقه کمک زیادی خواهد کرد.

سلامت روان و انگیزه

دویدن روی تردمیل گزینه بسیار خوبی برای بالا بردن سلامت روان، عملکرد ذهن و احساس شادمانی در شما است. ورزش های هوازی مانند دویدن یا دوچرخه سواری باعث می شوند که مغز مقدار زیادی اندورفین ترشح کند. اندورفین یک ترکیب شیمیایی در مغز است که به شما حس شادمانی می دهد. بنابراین دویدن روی تردمیل به طور مستقیم بر سطح اضطراب و افسردگی شما تاثیرگذار است.

به احتمال زیاد شنیده اید که دوندگان پس از طی مسافت طولانی احساس سرخوشی می کنند. خیلی ها تصور می کنند آن ها دارویی مصرف کرده اند، ولی در حقیقت این حالت به دلیل ترشح طبیعی اندورفین بعد از دویدن ایجاد می شود.

احساس خوشحالی بعد از انجام تمرین، احساس رضایت هم به دنبال دارد و باعث می شود شما انگیزه کافی برای انجام تمرین بعدی داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای خرید تردمیل باشگاهی این است که شما قادر هستید، همزمان با دویدن به موسیقی، پادکست و کتاب صوتی نیز گوش دهید. به این صورت شما انگیزه های بیشتری برای دویدن دارید که به شما کمک می کنند تمرینات خود را به صورت منظم انجام دهید.

سلامت قلب خود را تضمین کنید

یکی از بهترین فواید دویدن به صورت منظم بالابردن سلامت قلبی عروقی است. ورزش های منظم هوازی، قدرت قلب را افزایش می دهند که همین موضوع باعث می شود گردش خون در بدن به خوبی انجام شود.

گردش خون بهتر به این معنا است که عضلات اکسیژن کافی دریافت می کنند و قادر خواهند بود در حین تمرین بیشتر کار کنند و به مدت بیشتری شما را همراهی کنند.

قدرت بیشتر قلب کاهش فشار خون را به همراه دارد که برای افراد با فشار خون بالا مسئله مهمی است. استفاده از تردمیل به طور متناوب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و ریسک سکته قلبی را کاهش می دهد.

فایده دیگر دویدن روی تردمیل کاهش کلسترول مضر و افزایش کلسترول مفید است. به این معنی که کمک می کند عروق قلبی از پلاک های چربی پاکسازی شوند.

بسیاری از تردمیل ها قابلیت ثبت ضربان قلب را دارند که برای افراد با بیماری های قلبی بسیار مفید و کاربردی است.

کلام آخر

خرید تردمیل یکی از بهترین های راه هایی است که می توانید برای افزایش سلامتی جسم و ذهن خود انتخاب کنید. در این مقاله چندین مورد از فواید دویدن روی تردمیل بررسی شد. در حقیقت تکنولوژی به کار رفته در تردمیل ها باعث می شود تجربه شما از دویدن بسیار خوش آیند و رضایت بخش باشد. همچنین امکاناتی که تردمیل در اختیار شما قرار می دهد، به پیشرفت و مداومت شما در دویدن کمک زیادی خواهند کرد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 443
نمایش همه
علاقه مندی ها ()