امروزه بسیار از مردم به تناسب اندام خود اهمیت می دهند و در این راه از روش های مختلفی استفاده می کنند. دوچرخه سواری جزء محبوب ترین و مفرح ترین ورزش ها برای لاغری و تناسب اندام است. اگر شما زمان کافی برای ورزش ندارید ما به شما دوچرخه ثابت باشگاهی را پیشنهاد می کنیم تا از فروشگاه هایپرجیم که بسیار معتبر است تهیه کنید.

به دلیل دغدغه مند بودن، کمبود وقت و فضای مناسب و شرایط آب و هوایی بسیاری از افراد ترجیح می دهند که ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری را در باشگاه انجام دهند. امروزه تردمیل، الپتیکال و دوچرخه ثابت جزء محبوب ترین دستگاه های ورزشی هستند.

همانطور که می دانید  دوچرخه ثابت باشگاهی شبیه سازی شده از دوچرخه واقعی است و در تعریف آن می توان گفت وسیله مکانیکی است که پدال هایی با مقاومت متغییر دارد و با نیروی انسانی حرکت می کند.

نکاتی در مورد دوچرخه ثابت باشگاهی

دوچرخه ثابت باشگاهی همانند دیگر وسائل ورزشی به تناسب اندام افراد کمک می کند و با تأثیر بر میزان اکسیژن مصرفی باعث چربی سوزی نیز می شود. این وسیله به تقویت عضلات و فرم دهی عضلات پا کمک می کند. درست است که این وسیله در مقایسه با تردمیل تنوع حرکتی کمتری دارد، اما در فضاهای کوچک بسیار کاربردی است و هیچ گونه آلودگی صوتی ندارد.

دوچرخه های ثابت انواع مختلفی دارند که دوچرخه ثابت نشسته (پشتی دار)، دوچرخه ثابت ایستاده (زین دار) و دوچرخه ثابت اسپینینگ از جمله آنهاست.

تمرین با دوچرخه ثابت مزایای گوناگونی دارد که از جمله آنها می توان به کاهش فشار روی مفاصل، تقویت عضلات پا، افزایش آمادگی قلبی عروقی، لاغری و تناسب اندام، ترشح هورمون اندورفین که باعث ایجاد حس سرزندگی و نشاط در زندگی می شود و نیز قابل استفاده بودن آن در خانه و باشگاه

نکاتی در مورد استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی

ممکن است شما در ورزش های هوازی از جمله دوچرخه ثابت، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی اقداماتی را انجام دهید که شما را از هدفتان دور کند. استفاده نادرست از دوچرخه ثابت موجب آسیب رسیدن به بدن و ناکامی در تناسب اندام می شود.

در این مقاله ما سعی داریم نکاتی را توضیح دهیم که به شما در استفاده موثر تر از دوچرخه ثابت باشگاهی کمک کند و از نتایج به دست آمده لذت ببرید.

زمان ونحوه استفاده

اگر شما در ساعت و زمان خاصی ورزش می‎کنید، برای این که از برنامه خود عقب نمانید بهتراست چند دقیقه زودتر به بررسی وسیله خود بپردازید. شما می توانید ارتفاع زین و اتصالات دوچرخه را بررسی کنید که وقت خود را برای تمرین هدر ندهید.

در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی باید دستگیره ها را به صورت درست بگیرید تا به حفظ تعادلتان کمک کند. توجه داشته باشید که نباید کل وزن بدنتان را روی دستگیره ها بیاندازید. زمانی که شما با دستان خود فشار بیشتری بردستگیره ها وارد می کنید باعث ایجاد نیرویی غیر ضروری درشانه ها و کمر خود می شوید که این کار در طولانی مدت موجب ایجاد آسیب به بدن شما می شود.

سعی کنید صاف بنشینید و شانه هایتان را به سمت عقب ببرید و نیروی وارده را بر ران ها و باسن خود متمرکز کنید، تا با این کار چربی سوزی در این نواحی را سرعت ببخشید.

تنظیم ارتفاع زین

قبل از استفاده از دوچرخه ثابت حتما به این نکته توجه داشته باشید که زین دوچرخه را متناسب با فرم بدنتان تنظیم کنید. زین دوچرخه ثابت نباید خیلی بالا و پایین باشد و باید در حالت استاندارد بدنتان باشد. اگر زین بیش از اندازه پایین باشد از کشیدگی  پاها جلوگیری می کند و شما با قدرت کمتری رکاب خواهید زد.

اگر زین دوجرخه ثابت بیش از اندازه بالا باشد، مجبور خواهید شد بدنتان را به جلو و عقب ببرید تا پایتان به پدال ها برسد. این کار از سرعت پدال زنی شما می کاهد و از تاثیر حرکت دوچرخه بر ران هایتان کم می کند.

تنظیم ارتفاع دستگیره

ارتفاع دستگیره ها نیز باید متناسب با فرم بدنی شما باشد. درست است که اگر دستگیره ها بیش از حد پایین باشند، عضلات میانی از جمله شکم در تمرین درگیر می‎شوند، اما توجه داشته باشید هنگامی که ارتفاع دستگیره ها کم است شما باید بیش از حد به سمت جلو خم شوید. این کار در طولانی مدت سبب بروز آسیب می شود چرا که شما فشار زیاد و نامناسبی به ران ها و پایین تنه وارد می کنید.

بهتر است ارتفاع زین و دستگیره ها هم سطح یکدیگر باشند، تا به دیگر اعضا آسیبی وارد نشود. اگر شما جزء افرادی هستید که در هنگام ورزش برای افزایش انرژی و سرگرم شدنتان موسیقی نیز گوش می دهید، ممکن است به صورت ناخواسته به طرفین حرکت کنید.

این را بدانید که هیجانی شدن تعال شما را به هم میزند و باعث می شود تکیه شما بردستگیره ها بیشتر شود.این حرکات بر شانه شما تاثیر می گذارد و باعث آسیب رسیدن به آن می شود. بهتر است این انرژی را به پاهایتان انتقال دهید تا ران ها و شکمتان تحت تاثیر قرار بگیرد و چربی سوزی بیشتری انجام شود.

کلام آخر

امروزه استفاده از وسایل ورزش هوازی برای چربی سوزی بسیار رایج شده است که از این میان می‎توان به دوچرخه ثابت باشگاهی اشاره کرد. خرید دوچرخه ثابت و استفاده از این وسیله بسیار آسان می باشد، اما باید نکاتی در استفاده از آن را بدانید که در این مقاله به این نکات پرداخته ایم.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 383
نمایش همه
علاقه مندی ها ()