با توجه به تغییر روند زندگی مردم و رواج ساختمان نشینی، سخت شدن زندگی و زمان کم برای تمرینات ورزشی، تمرینات ورزشی به خانه ها آمده اند. اکثرا این تمرینات با تردمیل انجام می شود؛ برای استفاده بلند مدت و بدون مشکل باید از این قبیل دستگاه ها به خوبی مراقبت شود. تردمیل کو برای نگهداری و طول عمر تردمیل شما مطالبی را جمع آوری کرده تا در این راستا به شما کمک کند.

برای افزایش طول عمر تردمیل چه باید کرد؟

خوب از آنجا که این وسیله ورزشی یک دستگاه مکانیکی- برقی است، ساده ترین راه برای جلوگیری از خراب شدن یا فرسودگی روغن کاری به موقع، جایگاه قرارگیری صحیح تسمه نقاله، تمیز کاری پوشش زیر موتور هستند.

اما برای دقیق تر وارد شدن به این موضوع باید به نکاتی در حفظ سلامتی دستگاه دقت کرد

ابتدا برای خود یک چک لیست تهیه کنید. چه قسمت هایی از دستگاه نیاز به رسیدگی دارد؟ لیستی از تمامی قسمت های مورد نظر جهت تعمیر، تعویض قطعات یا تمیزکاری یادداشت کنید. اگر هم اطلاعاتی ندارید، مشکلی نیست چون با تردمیل کو به خوبی با این موارد آشنا خواهید شد.

مانیتور

بعد از هر بار استفاده از دستگاه سعی کنید با یک تکه دستمال نم دار روی صفحه نمایش دستگاه را تمیز کنید. چرا که شاید گرد و خاک یا قطره های عرق شما به داخل کامپیوتر آن وارد شود وبه مرور به دستگاه آسیب برسانند.

نظافت محیط اطراف تردمیل

حداقل به صورت هفته ای یک بار اطراف دستگاه راه به خوبی توسط جارو برقی نظافت کنید. زیر تردمیل ممکن است آشغال هایی وجود داشته باشد که ساییده شدن تسمه را از زیر دستگاه تسهیل ببخشند. یا همچنین با نظافت و جارو کردن از نشستن گرد و خاک روی موتور پیشگیری می کنید.

تنظیم درست تسمه

تنظیم بودن تسمه باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود و موجب بازدهی بیشتر در مدت بلند تر خواهد بود. کشیدن تسمه و اطمینان از قرار گرفتن صحیح آن در انجام ورزش های بدنسازی بسیار مهم است؛ چون شل بودن آن باعث بروز اتفاقات حادثه آفرین می شود.

نظافت جایگاه موتور

حتما ماهی یک بار به نظافت اطراف موتور بپردازید، موتور از حساس ترین قطعات تردمیل است. به وسیله یک دستمال نمدار و جارو برقی باید تمامی گرد و غبار موجود در دستگاه پاک و تمیز شود. با کمک این کار شما می توانید طول عمر دستگاه یا موتور را افزایش می دهید. اما باید مراقب بود که به سیم کشی های دستگاه هیچ آسیبی نرسد و قطعی در سیم ها رخ ندهد.

استفاده از محافظ نوسان برق

برای جلوگیری از سوختن قطعات برقی دستگاه توسط قطع و وصل شدن برق، حتما باید از محافظ های برقی مناسب استفاده کرد. گاهی تغییر نوسانات برق محل نگهداری حتی در حالت خاموش بودن دستگاه می تواند به قطعات الکترونیکی آسیب وارد کند.

روغن کاری صحیح

تمامی قسمت هایی که دارای بلبرینگ هستند و همیشه در حال گردش هستند باید هر چند وقت یک بار روغن کاری شوند تا حرکت و گردش آنها تسهیل داده شود.

محل قرارگیری دستگاه

بهتر است تردمیل را در جاهای مرطوب یا در معرض آفتاب قرار ندهید. نور مستقیم آفتاب باعث خشک شدن تسمه می گردد که به مرور به پاره شدن آن ختم می شود. محلی که برای قرار گرفتن دستگاه در نظر می گیرید نباید در معرض گرد و خاک باشد. گرد و خاک عملکرد قطعات الکترونیکی را به مرور زمان مختل می کند.

همچنین دمای محیط هم می تواند بر طول عمر دستگاه تاثیر گذار باشد. مخصوصا قطعات الکترونیکی با بالا بودن دمای عادی محیط هنگام کار کردن داغ می شوند که حتی ممکن است اختلالاتی حین ورزش به وجود آورند.

در نظر داشته باشید که محل قرار گیری تردمیل باید مسطح و بدون شیب باشد. هرکدام از این موارد می تواند در زمان ورزش به دستگاه فشار اضافی وارد کنند و به آسیب دستگاه منجر شود. سطح هموار به نحوه قرار گیری پایه های دستگاه بسیار کمک می کند. فروش تردمیل باشگاهی در سایت با قیمت بسیار ارزان انجام می گیرد. 

مدت زمان استفاده

استفاده بیش از یک ساعت در روز به صورت مستمر باعث کاهش طول عمر تردمیل می شود. برنامه های ورزشی خود را به گونه ای طراحی کنید تا بیشتر از 30 نهایتا 40 دقیقه از دستگاه استفاده نکنید. اما اگر برنامه تمرینی شما نیاز به مدت زیادی دارد حتما هر 30 دقیقه دستگاه را برای 10 دقیقه خاموش کنید تا استراحت کند.

کلام آخر

تمام وسایل هایی که هر روز با آنها سروکار داریم نیاز  به نگهداری دارند، چه بسا این وسایل دستگاه هایی باشند که برای ورزش به  آن احتیاج دارید. تردمیل کو تمامی موارد مهم جهت افزایش طول عمر دستگاه را جمع آوری و برای شما ارائه کرده تا استفاده بهینه تری از دستگاه خود داشته باشید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 418
نمایش همه
علاقه مندی ها ()