امروزه نقش ورزش های هوازی بر کسی پوشیده نیست. این نوع از ورزش ها مهمترین تاثیر را در کاهش وزن و چربی های اضافی بدن ایفا می کنند. تردمیل خانگی یکی از دستگاه های مخصوص انجام ورزش های هوازی همچون: پیاده روی و دویدن است که در مدت زمان کوتاهی شما را به وزن ایده آل می رساند.

 اگر جز افراد تازه کار در استفاده از تردمیل به شمار می روید، با رعایت برخی از نکات براحتی قادر به تمرین با  تردمیل خانگی خواهید بود. تمرینات صحیح به شما کمک می کنند که بدون هیچ گونه آسیبی، سریع تر به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نکاتی که همه تازه کارها در استفاده از تردمیل باید بدانند را ذکر کنیم.

نحوه استفاده صحیح از تردمیل خانگی برای تازه کارها چگونه است؟

تردمیل دستگاهی ورزشی است که با سیستم های پیشرفته و به روز دنیا تولید می شود. از این رو نحوه یادگیری صحیح آن در طول عمر دستگاه و سلامتی شما موثر است. از آنجایی که هزینه گزافی بابت خرید این دستگاه پرداخت می شود، باید قبل از استفاده از آن برنامه ای مشخص و اصولی داشته باشید.

برخی از این دستگاه ها دارای برنامه های از پیش تعیین شده هستند که به شما در مدیریت بهتر کار با تردمیل خانگی کمک می کنند. در ادامه نحوه کار با این دستگاه را برای شما شرح می دهیم. 

در ابتدا پیاده روی آهسته را تمرین کنید.

این دستگاه دارای تنظیمات سرعت متفاوت است که برای انجام پیاده روی و دویدن طراحی می شود. سرعت های آهسته در ابتدا و انتهای کار با تردمیل طراحی شده اند. زیرا بدین طریق عضلات بدن به خصوص پا، گرم می شوند و ضربان قلب به تدریج افزایش پیدا می کند.

در انتهای تمرین نیز برای سرد کردن کلی بدن و کاهش ضربان تدریجی قلب باید سرعت روی درجه کم تنظیم شود. شروع سرعت متوسط این دستگاه، ۲.۵ الی ۳ مایل در ساعت است. افراد مبتدی بهتر است حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه پیاده روی آهسته تا متوسط داشته باشند. در این صورت بدن برای انجام تمرینات شدیدتر و سرعتی تر آماده می شود.

مدت زمان تمرین با تردمیل خانگی را مشخص کنید.

مدت زمان کار با این دستگاه روی نمایشگر تردمیل های خانگی قابل تنظیم است. از این رو قبل از انجام تمرینات خود، مشخص کنید که به چه مدت زمان برای کار با تردمیل نیاز دارید.

سعی کنید در ابتدا زمان کمتری را به این کار اختصاص دهید. در این صورت فشاری که به بدن شما وارد می شود، کمتر از زمانی است که حدود نیم ساعت به پیاده روی و دویدن می پردازید. افراد مبتدی بهتر است تمرینات خود را روی زمان ۱۵ دقیقه ای تنظیم کنند.

آزمایش سه دقیقه ای را برای مشخص کردن توان خود امتحان کنید.

یکی از آزمون هایی که به افراد مبتدی کمک می کند به درستی از تردمیل خانگی استفاده کنند، آزمون سه دقیقه ای است. بر اساس این آزمایش باید یک دقیقه به پیاده روی پردازید. سپس یک دقیقه به دو آهسته اختصاص دهید. در دقیقه سوم نیز با سرعت بدوید. سپس شرایط تنفس و ضربان قلب خود را اندازه گیری کنند.

در صورتی که احساس راحتی دارید و نفس شما بند نیامده است، سرعت و زمان تمرینات خود را افزایش دهید.

حرکات کششی و گرم کردن بدن را در برنامه خود بگنجانند.

قبل از شروع تمامی ورزش ها باید به گرم کردن بدن بپردازید. گرم کردن بدن کمک می کند که عضلات پا در زمان استفاده از تردمیل روی شیب دچار گرفتگی نشوند. برای این کار کافی است روی تردمیل بدون شیب با سرعت آهسته پیاده روی کنید. سپس از روی تردمیل کنار بروید و کشش عضلات همسترینگ را انجام دهید. بعد از گرم شدن بدن روی تردمیل با شیب ملایم قرار بگیرید.

بدین طریق نتیجه ای که از تمرین با تردمیل خانگی به دست می آورید، شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد. زیرا بدون گرفتگی عضلات پا و ایجاد درد در مفاصل زانوها، یک تمرین حرفه ای را پشت سرمی گذارید.

از تمرین همیشگی روی سطح شیب دار تردمیل پرهیز کنید.

تنظیمات شیب برای درگیری عضلات و به چالش کشیدن آنها طراحی شده اند. از این رو اگر در تمام طول تمرین شیب دستگاه را افزایش دهید، بدن به این وضع عادت پیدا می کنند. در نتیجه علاوه بر آسیب به عضلات، موجب عدم دریافت نتیجه مناسب می شود.

تمرین روی سطح شیب دار تردمیل خانگی برای افراد مبتدی نباید بیشتر از پنج دقیقه به طول بیانجامد. در واقع هر چقدر شیب دستگاه را افزایش دهید، توان شما برای انجام طولانی مدت پیاده روی یا دویدن کاهش پیدا می کند.

در فروشگاه هایپرجیم به راحتی خرید تردمیل را سفارش دهید. زیرا تنوع محصولات ورزشی این فروشگاه آنلاین به گونه ای است که نیازهای تمامی افراد را تحت پوشش قرار می دهد. ارائه قیمت های مناسب، تحویل کالا درب منزل، مشاوره رایگان، تنوع در محصولات و غیره از جمله مزایای خرید تردمیل از این فروشگاه عنوان می شوند.

در نتیجه…

تردمیل خانگی همانطور که از نام آن مشخص است از جمله دستگاه های هوازی است که موجب کاهش وزن می شود. اصول کار با تردمیل بسیار ساده است. زیرا نیازی به تنظیمات پیچیده ندارد. تنها کافی است دکمه start یا ON را روشن کنید و با تنظیم مدت زمان تمرین، برنامه ای مشخص را برای خود تدارک ببینید.

 سپس سرعت و شیب دستگاه را بر اساس برنامه در دسترس تنظیم کنید و به پیاده روی یا دویدن روی دستگاه ادامه دهید. قبل از تمرین با تردمیل گرم کردن بدن را فراموش نکنید. همچنین بعد از تمرین باید بدن را سرد کنید که امکان گرفتگی عضلات پا به حداقل برسد.

فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 385
نمایش همه
علاقه مندی ها ()