امروزه تردمیل یکی از دستگاه های ورزشی پرطرفدار بین افراد است. بسیاری از اشخاص هنگامی که قصد ورزش با دستگاه های ورزشی را دارند، به سراغ تردمیل های باشگاه یا تردمیل خانگی می روند. با داشتن یک برنامه ورزشی مناسب و همچنین انگیزه ای قوی می توان با تمرین کردن با این دستگاه به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شد.

ممکن است این سوال برایتان بهوجود آمده باشد که تردمیل خانگی چه امکاناتی می توانند داشته باشند که با آن ها بتوانیم به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شویم؟ درادامه با هایپرجیم همراه باشید تا شما را با ویژگی  های یک تردمیل خوب آشنا کنیم.

موتور تردمیل خانگی نقش مهمی در ورزش کردن دارد

تمامی تردمیل ها دارای موتوری برای حرکت دستگاه هستند. قدرت موتور تردمیل ها با توجه به نوع تمرینی که قرار است با آن انجام شود یا وزن افراد متفاوت است. یعنی فردی که قصد انجام دادن ورزش های حرفه ای و سنگین با تردمیل را دارد، مطمئنا باید دستگاهی با قدرت موتور بالاتر انتخاب کند.

هنگام خرید تردمیل برای خانه به نکاتی مانند نوع تمرین ها با دستگاه و وزن خودتان و دیگر افراد خانواده که قصد استفاده از تردمیل را دارند توجه کنید. باتوجه به این نکات و مشورت با فروشنده تردمیلی را انتخاب کنید که موتور آن مناسب شرایط شما باشد.

شیب تردمیل های خانگی

به طور کلی تمامی تردمیل ها دارای شیبی هستند که باتوجه به نوع تمرین  می توان آن را تنظیم کرد. یکی از مزیت هایی که تنظیم شیب دارد، این است که با آن می توانید تردمیل را به یک سربالایی یا سرپایینی شبیه سازی کنید. شیب تردمیل معمولا از یک درصد شروع می شود تا پانزده درصد. می توانید باتوجه به قدرت بدنی خود و نوع تمرین ها شیب تردمیل را متناسب با هدف خود تنظیم کنید.

صفحه نمایشگر ضربان قلب

بیشتر تردمیل ها دارای صفحه ای برای نمایش ضربان قلب هستند. روی تردمیل های خانگی نیز صفحه ای تعبیه شده است که هنگام ورزش کردن تعداد ضربان قلب و زمان را نمایش می دهد. با وجود این ویژگی می توانید هنگام انجام تمرین هایی که مخصوص سلامت قلب هستند، وضعیت قلب خود را ارزیابی کنید. همچنین با برنامه ریزی و انجام صحیح تمرین ها این امکان را دارید که با کمک این صفحه ضربان قلب خود را به تعداد ایده آل برسانید.

صفحه نمایشگر لمسی

نوعی از تردمیل  خانگی وجود دارد که دارای صفحه نمایشگر لمسی است. کار کردن با اینگونه صفحات نمایشگر معمولا راحت تر از نوع دکمه ای است. زیرا ورزشکار حین انجام تمرین های ورزشی آسان تر می تواند سرعت و شیب را تنظیم کند؛ البته صفحات دکمه ای نیز به همان اندازه مفید هستند و امکانات لازم را دارند. باتوجه به شرایط و بودجه خود می توانید هرکدام را به دلخواه انتخاب کنید.

وزن قابل تحمل تردمیل خانگی

معمولا تردمیل های  خانگی تا وزن 140 کیلوگرم را تحمل می کنند. اما پیش از خریدن دستگاه ضروری است که تعداد اعضای خانواده و وزن هرکدام را درنظر بگیرید و با توجه به این موارد تردمیلی را انتخاب کنید که قادر باشد وزن همه اعضای خانواده را تحمل کند. وارد شدن سنگینی بیش  ازحد به تردمیل ممکن است به تسمه های تردمیل صدمه بزند و باعث وارد شدن خسارت شود.

سطح مخصوص دویدن ورزشکار

سطحی که مخصوص دویدن و راه رفتن ورزشکار است باید دارای طول و عرض استانداردی باشد. عرض مناسب صفحه معمولا از 40 تا 60 سانتی متر و طول آن از 1 تا 5/1 متغیر است. معمولا هرکدام از این اندازه ها متناسب با قد و وزن ورزشکار درنظر گرفته می شوند. اگر قدتان بیشتر از 170 و وزنتان بالای 70 کیلوگرم است، بهتر است تردمیلی را انتخاب کنید که دارای 60 سانتی متر عرض و طول 5/1 باشد.

تردمیل های تاشو خانگی

تردمیل های خانگی معمولا فضای زیادی از خانه را اشغال می کنند. قبل از خرید دستگاه به فضای منزل خود توجه کنید و با توجه به آن اندازه تردمیل را انتخاب کنید که جاگیر نشود. همچنین نوعی از تردمیل ها وجود دارند که به صورت تاشو هستند و قابلیت جمع شدن دارند. پیشنهاد می شود که اگر منزل کوچکی دارید و فضای منزلتان به اندازه کافی بزرگ نیست، تردمیل های تاشو را انتخاب کنید.

تردمیل های دارای گارانتی

بسیاری از تردمیل ها دارای گارانتی پس از فروش هستند. دستگاه ها معمولا 5 الی 10 سال گارانتی دارند. هنگام خرید تردمیل باشگاهی برای منزل خود سعی کنید مدلی را تهیه کنید که تا 10 سال گارانتی داشته باشد. این مدل از تردمیل ها معمولا هزینه بالاتری دارند، اما از کیفیت بالایی برخوردارند و درصورت هرگونه مشکلی به دلیل داشتن گارانتی قابل تعویض هستند.

کلام آخر

ورزش کردن برای سلامت جسم و روح بسیار مناسب است. با انجام صحیح حرکات ورزشی و رعایت اصول می توانید سلامت بدن خود را تامین کنید. همچنین ورزش برای شادابی و نشاط روح نیز بسیار مفید است و باعث پیش گیری از افسردگی می شود. در گذشته افراد برای ورزش کردن فقط از باشگاه های ورزشی استفاده می کردند.

اما امروزه با کمک دستگاه هایی مانند تردمیل خانگی می توان بدون رفتن به باشگاه ورزش کرد. در این مقاله تلاش کردیم که شما را از مهم ترین امکانات تردمیل ها آگاه کنیم. همچنین نکاتی که بهتر است هنگام خرید تردمیل های خانگی به آن توجه کنید در این مقاله گفته شد. با توجه به این نکات می توانید دستگاهی مناسب تهیه کنید و در خانه به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شوید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 449
نمایش همه
علاقه مندی ها ()