امروزه افراد زیادی هستند که   تردمیل  ها را برای خانه خود خریداری می کنند که بتوانند با استفاده از آن ها به روتین ورزشی و تناسب اندام خود رسیدگی کنند. اما همین افراد در برخی شرایط نمی دانند باید چه نکات و ویژگی های را رعایت کرده که بتوانند به نحو احسن از این دستگاه ورزشی خود استفاده کنند. به عبارت دیگر می توان گفت که لذت کافی از ورزش کردن روی تردمیل خود را نمی برند!

 به نظر شما علت وجود این مشکل در این افراد چه می تواند باشد؟ آیا به نظرتان آن ها روش استفاده درست از این محصول را نمی دانند؟ قطعاً این طور نیست زیرا بسیاری از افراد که خواهان خرید این دستگاه برای خانه های خود هستند قبل از خرید این محصول اطلاعاتی را مانند چگونه استفاده کردن از آن به دست می آورند اما اگر می خواهید نکاتی برای استفاده بهتر از این دستگاه ورزشی را بدانید در ادامه با هایپرجیم همراه باشید.

به نظر شما ذوش صحیح استفاده از تردمیل به چه صورت است؟

نکات اساسی و ویژه ای برای استفاده از این دستگاه ورزشی وجود دارد که شما قبل از استفاده از آن باید تمام دقت و توجه را داشته باشید که اگر در برخی شرایط به این نکات توجه نداشته باشید و آن ها را رعایت نکنید، ممکن است که به خود شما آسیب وارد کند. پس سعی کنید تمام توجه و حواس خود را به این موارد معطوف کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

کفش مناسبی را بپوشید: یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات برای استفاده از تردمیل این است که شما از کفش مناسب ورزشی برای دویدن یا راه رفتن روی دستگاه ورزشی استفاده کنید. با توجه به اینکه پای شما یک عضو مهم بدن شما به حساب می آید باید از کفشی برخوردار باشید که وقتی روی این وسیله شروع به دویدن می کنید آسیب کمتری را به پا، ماهیچه های ران و ستون فقرات شما وارد کند. شاید باور کردن این موضوع کمی سخت باشد اما همین موضوع کوچک می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای کمر و مهره هایتان به همراه داشته باشد و اگر می خواهید از این مشکلات جلوگیری کنید، بهتر است کفش مناسب ورزشی خود را فراموش نکنید.

گردش هوا را در نظر بگیرید: هنگامی که شما این محصول را خریداری کرده و در گوشه ای از منزل خود قرار داده اید توجه داشته باشید که این محصول را در محلی قرار دهید که هوای سالم و تمیز در جریان باشد. زمانی که شما شروع به انجام دادن فعالیت ورزشی روی تردمیل می کنید بدن شما شروع به عرق کردن و گرم شدن می کند و اگر در محیطی سربسته و بدون پنجره شروع به دویدن کنید، قطعاً نفستان خواهد گرفت و نه تنها به تناسب اندام خوبی دست پیدا نخواهید کرد، بلکه ممکن است به قلب و ریه شما صدمه وارد کند. در نتیجه گردش هوای تمیز یکی از مهم ترین دلایل برای انجام دادن فعالیت های ورزشی به حساب می آید.

شیب بیش از اندازه خطر آفرین است: همانطور که می دانید این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید با افزایش یا کاهش دادن شیب این دستگاه شدت ورزش و دویدن خود را افزایش یا کاهش دهید. البته همه افراد نمی توانند از این مورد برخوردار باشند. اگر شما دچار زانو درد، کمردرد یا برخی بیماری های قلبی و عروقی هستید، نباید از شیب بسیار زیاد این محصول استفاده کنید.

در همه موارد برای استفاده بهتر از تردمیل به شما می گویند این نکات را فراموش نکنید اما اگر شما جزء این دسته از افراد به شمار می آید سعی کنید انجام دادن این موضوع را فراموش کنید!

دسته های این محصول را بگیرید: اگر دقت کرده باشید در اطراف و جلوی این محصول دسته هایی را طراحی کرده اند که بتوانید در هنگام دویدن آن ها را با دست نگه دارید. اگر حس می کنید در هنگام راه رفتن یا دویدن تعادلتان بر هم می خورد، بهتر است دسته های این محصول را رها نکنید و حتی در برخی شرایط می توانید تا پایان انجام روتین ورزشی خود این دسته ها را در دستان خود نگه دارید.

سرعت را بی دلیل افزایش ندهید: درست است که این دستگاه ها می تواند سرعت های بالایی را پوشش دهد اما بهتر است برای استفاده از این موضوع حد تعادل خود را دانسته و بیشتر از آن فراتر نروید. این مورد می تواند تعادل شما را در هنگام دویدن مختل کند و در بعضی شرایط ممکن است شما را از روی این دستگاه ورزشی به زمین بزند و اگر نمی خواهید دذ هنگام استفاده از این محصول آسیب های جدی ببینید، بهتر است سرعت متناسب با توجه به توانایی و قدرت بدن خود را انتخاب کنید. خرید تردمیل باشگاهی را از سایت هایپرجیم انجام دهید.

روی راه رفتن و دویدن خود تمرکز کنید: درست است که اصلی ترین روش برای انجام دادن این ورزش دویدن و راه رفتن است اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که رعایت اصولی دویدن و راه رفتن را برای استفاده از تردمیل ورزشی بدانید. از آنجایی که مرکز فشار برای دویدن یا راه رفتن روی زانوها و مفاصل پای شما به حساب می آید بهتر است قدم های خود را متناسب بردارید که آسیب هایی را به زانوهای شما وارد نکند. اگر به طور اشتباهی قدم بردارید، ممکن است در چند ماه اول متوجه درد در ناحیه زانو خود نشوید اما در طولانی مدت شاهد عوارض آن خواهید بود.

هدف استفاده درست از تردمیل چه می تواند باشد؟

  • تقویت عضلات پا، ران و لگن؛
  • تناسب اندام و عضله سازی؛
  • افزایش سطح روحیه و انرژی بدن؛
  • افزایش قابلیت انعطاف پذیری بدن؛
  • حفظ وزن ایده ال در ماه های متوالی؛
  • افزایش نیرو و انرژی برای انجام دادن فعالیت های روزانه.

کلام آخر

تنها داشتن و استفاده از تردمیل در خانه یا باشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار نیستند و شما باید با روش استفاده صحیح از این محصولات آگاهی داشته باشید که بتوانید به راحتی و بدون نیاز به کسی کارهای خود را انجام دهید. بسیاری از افراد وجود دارند که به فکر تناسب اندام خود هستند اما در هنگام استفاده از تردمیل ورزشی نکات و مواردی که باید به آن توجه داشته باشند را رعایت نمی کنند و همین موضوع سبب می شود که نه تنها اندامشان متناسب نشود، بلکه ممکن است پس از مدتی شاهد برخی از عوارض و آسیب هایی در ناحیه ستون فقرات و زانوهای خود باشند. برای همین می گویند که روش استفاده از هر وسیله ی ورزشی یکی از مهم ترین دلایل برای انجام دادن فعالیت ها به حساب می آید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 403
نمایش همه
علاقه مندی ها ()