این روزها استفاده از تردمیل ها در منازل یا باشگاه های ورزشی روزبه روز در حال افزایش است. اما همه افراد به دنبال این هستند که با استفاده از دستگاه های ورزشی سلامت جسمی و فیزیکی خود را بهبود ببخشند. در همین راستا برخی از افراد معتقد هستند که استفاده از  تردمیل برای زانو مفید است و برخی دیگر می گویند که ممکن است، تردمیل آسیب هایی را به زانو وارد کند. اما کدام یک از این عقاید درست هستند؟

مطالعات و تحقیقات در مورد استفاده از تردمیل ها برای زانو چه می گویند؟

برخی از محققین به این نتیجه رسیده اند که ورزش های سخت و شدید با تردمیل ها اثر منفی روی زانو می گذارد. این گفته زمانی که فرد بعد از آسیب دیدگی قصد استفاده از این دستگاه را دارد، کاملاً منطقی و درست است. در واقع در این شرایط ورزش کردن شرایط زانو را بدتر می کند. اگرچه تردمیل به عنوان دستگاهی مناسب برای بهبود سلامت مفاصل شناخته شده است. در واقع زمانی که افراد راه می روند، فشارهای زیادی را در هر قدم زدن و گام برداشتن به مفاصل و عضلات وارد می کنند.

درصورتی که قصد خرید دستگاه های ورزشی مختلف مانند تردمیل ها را دارید، می توانید بسیاری از این تجهیزات را در فروشگاه هایپر جیم مقایسه کنید و بخرید. هایپرجیم به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های تجهیزات ورزشی شما را در انتخاب و تهیه تردمیل ها یاری خواهد کرد.

عقیده برخی از مردم در مورد استفاده از تردمیل ها برای زانو چیست؟

آیا ممکن است که استفاده از تردمیل ها برای زانو مضر باشد؟ جواب بسیار ساده ای برای این سؤال وجود دارد و آن هم خیر است. درصورتی که این دستگاه های ورزشی به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، از ایجاد آسیب ها و صدمه های احتمالی جلوگیری خواهند کرد. اگر افراد هنگام تمرین کردن احساس درد داشته باشند، به احتمال بسیار زیاد حرکات ورزشی را به اشتباه انجام می دهند.

اما آیا استفاده از تردمیل برای زانو مفید است؟

هرچقدر که افراد گام های محکم تر و بلندتری را بردارند، به حتم فشارهای بسیار زیادی را به مفاصل و ماهیچه های خود وارد می کنند. به عنوان مثال درصورتی که اشخاص در اولین تماس با تردمیل با پاشنه خود راه بروند، ممکن است که آسیب هایی را به زانو وارد کنند. 

در واقع به دلیل اینکه زانوها بین مفاصل کفل و قوزک پا قرار گرفته اند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند. این آسیب های احتمالی با انجام حرکات اشتباه روی تردمیل ها افزایش پیدا می کند. بسیاری از افرادی که از تردمیل استفاده می کنند، برای دویدن از انگشتان پای خود استفاده می کنند.

زمانی که افراد روی انگشتان پای خود می دوند و از آنها کمک می گیرند، به هنگام دویدن روی تردمیل زانوهای آن به میزان قابل توجهی خم می شود. بنابراین زانوهای هر فردی قادر است با هر گام برداشتن فشارهای بسیار زیادی را به خود جذب کند.

 هنگامی که اشخاص در خارج از منزل راه می روند یا می دوند، می توانند سرعت راه رفتن یا دویدن خود را افزایش یا کاهش دهند. اما معمولاً سرعت در تردمیل ها ثابت است. افرادی که برای دویدن یا راه رفتن از تردمیل استفاده می کنند، می توانند باتوجه به تنظیمات این دستگاه سرعت خود را تنظیم کنند.

ممکن است که این شرایط آسیب هایی را به دوندگان هنگام دویدن روی تردمیل ها با کمک انگشتان پا وارد کند. برای اینکه استفاده از تردمیل ها برای زانو خطراتی را ایجاد نکند، پیشنهاد می شود که راه رفتن و دویدن با قسمت وسطی کف پا صورت بگیرد. زیرا همان طور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم، دویدن روی انگشتان پا یا پاشنه ممکن است که آسیب هایی را به زانو وارد کند.

نکات مهم برای داشتن زانوهای سالم هنگام استفاده از تردمیل

افرادی که از دردها و مشکلات بسیاری در قسمت زانوها رنج می برند، بهتر است کمی احتیاط کنند و قدم ها یا گام های سنگین یا پر قدرت برندارند. در این شرایط به احتمال بسیار زیاد استفاده از تردمیل ها برای زانو مضر نیست.

به جای دویدن سریع بهتر است که اشخاص به آرامی و برای مدت زمان طولانی تری بدوند. در همین راستا اشخاص باید سرعت مناسبی و راحتی را برای خود در نظر بگیرند که بتوانند از آسیب ها و صدمه های احتمالی به خصوص زانو درد دور بمانند. فروش تردمیل باشگاهی از طریق سایت انجام می گیرد. 

 علاوه بر این یکی دیگر از نکاتی که دوندگان و ورزشکاران هنگام تمرین کردن روی تردمیل باید به آن توجه ویژه ای را داشته باشند، استفاده از کفش های ورزشی مناسب است. کفش های نامناسب نه تنها عملکرد افراد را حین تمرین کردن تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه به احتمال بسیار زیاد فشارهای مضاعفی را به مفاصل پا مخصوصاً زانوها وارد خواهد کرد.

کلام آخر

اگر بخواهیم یک بار دیگر به سؤال مطرح شده در این مقاله پاسخ دهیم، باید بگوییم که تردمیل دلیل اصلی دردهای زانو نیست. در واقع استفاده از تردمیل ها برای زانو نه تنها خطری ندارد، بلکه عملکرد اشخاص را زمانی که افراد تمرین های ورزشی مختلف را روی این دستگاه انجام می دهند، تحت تأثیر قرار نمی دهد.

 اما این امر درصورتی که محقق می شود که اشخاص اصول تمرین کردن را رعایت کنند و به درستی تمرین کنند. نحوه دویدن یا حتی کفش مورد استفاده تأثیر بسیار زیادی بر ایجاد آسیب های احتمالی و برخی مشکلات دارد. پس بهتر است که اشخاص برای درامان ماندن از آسیب ها بادقت تمرین کنند و اصول را رعایت کنند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 351
نمایش همه
علاقه مندی ها ()