از زمانی که دستگاه تردمیل مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، این موضوع همواره مطرح شده است که بین راه رفتن روی تردمیل و پیاده‌روی بیرون از منزل کدام یک بهتر است؟ این موضوع موجب ایجاد یک اختلاف نظر بین افراد است. واقعیت این است که این پرسش، پاسخی قطعی ندارد. به عبارت بهتر نمی‌توان یک مورد را به صورت صد در صد از مورد دوم برتر دانست و یک مورد را ارجح‌تر دانست. در واقع این انتخاب به خود فرد و تصمیم او بستگی دارد. با این وجود می‌توان ضمن مطرح کردن مزایا و معایب هر کدام، افراد را در انتخاب و تصمیم‌گیری راهنمایی کرد. محتوای این مقاله به همین موضوع پرداخته است و به مقایسه تمرین با  تردمیل و پیاده‌روی اشاره می‌کند.

مقایسه تمرین با تردمیل و پیاده‌روی

در ابتدا باید این نکته را مورد توجه قرار داد که تردمیل نباید به منظور پیاده‌روی بلند مدت مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس تجربیات می‌توان گفت که اگر تردمیل به مدت طولانی استفاده شود می‌تواند سبب بروز آسیب‌های زانویی شود. راه رفتن روی زمین معمولی با راه رفتن روی دستگاه تردمیل تفاوت دارد. در راه رفتن روی تردمیل عضلات چهارگوش ساق نسبت به عضلات ران و باسن بیشتر متحمل فشار می‌شود. این موضوع، تعادل را در میان ماهیچه‌ها بر هم می‌زند و اگر اصلاح نشود، آسیب به وجود خواهد آورد.

معایب راه رفتن روی تردمیل

در ادامه به برخی معایب راه رفتن روی دستگاه ورزشی تردمیل اشاره خواهد شد:

سطح زمین

در زمان استفاده از دستگاه تردمیل، همواره راه رفتن بر سطحی مشخص را تجربه می‌کنید اما در پیاده‌روی در فضای آزاد امکان تجربه سطوحی دیگر مانند ماسه نرم، چمن، بتن و غیره را برای شما وجود خواهد داشت. در زمان تجربه سطوح مختلف، بدن شما با به چالش کشیدن سیستم عصبی برای حفظ تعادل در سطح جدید، بیشتر فعالیت خواهد کرد.

مقاومت در برابر باد

در پیاده‌روی در فضای آزاد، مقاومت در برابر باد وجود دارد که تمرین با تردمیل فاقد آن است.مطالعات نشان دهنده این است که مقاومت باد سبب افزایش قدرت ورزش تا ده درصد خواهد شد.

فواید دویدن روی تردمیل

برای مقایسه تمرین با تردمیل و پیاده‌روی باید از فواید و مزایای تردمیل نیز آگاه شد. در ادامه به برخی فواید راه رفتن روی تردمیل اشاره خواهد شد:

تاثیر روحی و روانی

ورزش قابلیت ایجاد اثرات روحی و روانی زیادی را برای افراد دارد؛ در نتیجه بهتر است به نوعی از ورزش پرداخته شود که فرد از انجام آن احساس لذت کند. به طور مثال فردی دوست دارد در هنگام راه رفتن و یا دویدن، به تماشای تلویزیون بپردازد که این امر از با استفاده از تردمیل می‌تواند محقق شود.

آب و هوا

یکی از فواید دستگاه تردمیل این است که برای پیاده روی و راه رفتن که نوعی ورزش محسوب می‌شوند نیازی به خروج از منزل نخواهید داشت. به این ترتیب تغییرات آب و هوایی مانند گرمای شدید، سرمای زیاد، بارش برف و باران و دیگر موارد مشابه نمی‌تواند مانعی برای انجام تمرینات ورزشی توسط شما شود.

آنچه بهتر است در پایان بدانید

این مقاله به مقایسه تمرین با تردمیل و پیاده‌روی در فضای باز پرداخته است. چنانچه ملاحظه شد، تمرین با تردمیل دارای مزایا و معایبی است که در مقابل مزایا و معایب پیاده‌روی در فضای باز قرار می‌گیرند. و در واقع هر سبک ورزش دارای مزایای منحصر به فردی است که آن را از دیگری متمایز می‌کند و هیچ کدام نیز دیگری را به طور کامل حذف نمی‌کند. پس بستگی به نیاز، شرایط زندگی و سلیقه هر فردی دارد و در نهایت تصمیم با خود شخص خواهد بود.

خرید تردمیل از تردمیل آنلاین

بعد از مقایسه تمرین با تردمیل و پیاده‌روی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید. در صورت تصمیم برای خرید تردمیل می‌توانید به تردمیل آنلاین مراجعه کنید. تردمیل آنلاین به معرفی انواع مدل‌های دستگاه ورزشی تردمیل در طرح‌ها و مدل‌های مختلف می پردازد و محدوده وسیعی را برای انتخاب مشتریان ارائه می‌دهد.

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 380
نمایش همه
علاقه مندی ها ()