تردمیل را می‌توان یک دستگاه ورزشی متداول دانست که از گذشته تاکنون مورد توجه بسیاری از ورزشکاران و افرادی که به تناسب اندام علاقه دارند قرار گرفته است. اگر قصد دارید در یک محیط آرام و راحت مطابق با شرایط و نیاز خود در هر ساعتی تمرین داشته باشید، تردمیل می‌تواند این تمرین ایده آل را برای شما فراهم کند. به‌خصوص وجود تردمیل خانگی می‌تواند بسیاری از محدودیت‌ها و از جمله شرایط آب و هوایی و کردن مسافت برای رسیدن باشگاه‌ها را دور بزند. هایپرجیم فروشگاهی اینترنتی است که در آن می‌توانید تمام تجهیزات مخصوص ورزش و تناسب اندام را پیدا کنید.

چرا باید تردمیل خانگی خود را تعمیر کنید؟

تمام تجهیزات ورزشی نیاز به تعمیر و نگهداری درست دارند در این بین تردمیل از اهمیت بیشتری برخوردار است و برای پایداری مزایا و عمر آن باید به این موضوع مهم بسیار توجه کنید. اگر می‌خواهید دستگاه ورزشی خود را برای مدت طولانی استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید باید به طور منظم دستگاه را چک کرده و سلامت و کارکرد هر یک از اجزای آن مطلع شوید.

تردمیل‌ها دستگاهی هستند برای استفاده طولانی مدت ساخته شدند. با این حال عوامل زیادی در سالم ماندن و اصلاح کارکرد در آنها وجود دارد. برای انجام این کار لازم است از نکات نگهداری اصولی تردمیل اطلاع داشته باشید که در ادامه این مطلب شما این نکات را خواهیم گفت.

نکات تعمیر و نگهداری

هنگامی که شما تردمیل خود را خریداری می‌کنید می‌توانید نکات مهم نحوه نگهداری از این وسیله را دفترچه راهنمای آن پیدا کنید با این حال در صورتی که نیاز به تعمیرات پیشرفته داشتید می‌توانید از پشتیبانی شرکت تردمیل خود کمک بگیرید.

به طور کلی می‌توان گفت برای نگه داشتن تردمیل در یک وضعیت خوب لازم است هر ۱۲ ماه یکبار سرویس کامل انجام شود. اما برای انجام سرویس‌های جزئی بهتر است خودتان هر دو تا سه ماه یکبار تجهیزات مختلف دستگاه را چک کنید. در زمانی که متوجه شدیم چیزی درست نیست یا صدایی غیر متعارف از دستگاهتان شنیدید یعنی نیاز است برای بهبود عملکرد آن کاری انجام دهید. برای جلوگیری از ایجاد خسارت‌های بیشتر و خرج هزینه بیشتر بهتر است قبل از آنکه مشکل حادتر شود، نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. معمولاً سرویس تردمیل شامل تنظیم کشش تسمه روغن کاری و حاصل کردن از تنظیم بودن پیچ‌ها و قرار گیری تسمه در مرکز است.

قانون تسمه

تسمه یکی از اعضای مهم در تردمیل بوده که شما مستقیماً با با گذاشتن قدم‌های خود روی آن به پیاده روی یا دویدن می‌پردازید، بنابراین خرابی در قسمت تسمه بیشتر از نواحی دیگر اتفاق می‌افتد.

به طور معمول استفاده از تردمیل خانگی کمتر از باشگاهی بوده اما اگر روزانه و به مدت زیاد از این دستگاه استفاده می‌کنید یا تعداد افرادی که با آن تمرین می‌کنند زیاد است، باید حداکثر هر سه ماه تسمه تردمیل خود را تعویض کنید. همچنین در صورتی که حس کردید سرعت تردمیل شما بدون برنامه تغییر می‌کند نشان می‌دهد مشکل از تسمه و اتصالات آن است. اگر با چک کردن پیچ‌ها و کشش تسمه نیز این مشکل برطرف نشد، باید از سلامت قطعات دیگر مانند موتور اطمینان حاصل کنید.

تمیز کردن تردمیل

سعی کنید بعد از هر بار استفاده از تردمیل به طور کامل آن را با دستمالی نیمه مرطوب تمیز کنید. همچنین لازم است در هفته حداقل یک بار زیر دستگاه تردمیل را جارو بکشید. زیرا تجمع گردو خاک در این ناحیه می‌تواند به قطعات موتور این دستگاه آسیب وارد کند.

روغن کاری

به طور کلی برای انجام روغن کاری نیاز به یک روان کننده مخصوص تردمیل دارید. بسیاری از تردمیل‌های پیشرفته و جدید امروزی تسمه‌هایی دارند که به طور خودکار روان کنندگی تردمیل شما را انجام می‌دهند. در صورتی که تسمه شما این قابلیت را نداشت نیاز است هر ۲۰۰ کیلومتر یک بار روغن کاری تسمه و عرشه را انجام دهید. اگر خودتان قادر به انجام این کار نبودید با یک فرد متخصص یا پشتیبانی دستگاه خود تماس بگیرید.

موتور تردمیل

تردمیل دستگاهی است که از قطعات الکترونیکی و مکانیکی بسیاری ساخته شده است. موتور یک تردمیل همان قطعه‌ای است که به شما قابلیت استفاده از آن در حالت شیب دارو تحمل افراد با وزن‌های مختلف را می‌دهد. یکی از رایج‌ترین مشکلات موتور تردمیل می‌تواند بوی سوختگی آن باشد. در صورتی که هر گونه بوی سوختگی احساس کردید سریعاً کار با دستگاه را متوقف کرده و آن را از برق بکشید. از آنجایی که موتور یک قطعه تخصصی بوده و شامل قطعات حساس کوچکتری است، مطمئناً شما نمی‌توانید تعمیر آن را به تنهایی انجام دهید. پس سریعاً با پشتیبانی دستگاه خود تماس بگیرید و از آنها درخواست کمک کنید.

سخن آخر

انجام تعمیرات و نگهداری صحیح از تردمیل باعث می‌شود شما با اطمینان و آرامش ذهن از تردمیل خود استفاده کنید و نگران ایمنی آن نباشید. استفاده از دستگاههای ورزشی خانگی مزایای زیادی دارد و اگر بدانید نحوه استفاده و نگهداری از آنها چگونه است دیگر نیازی به باشگاه نخواهید داشت. برای  خرید تردمیل خانگی خود تنها لازم است وارد سایت فروشگاه هایپرجیم شده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 425
نمایش همه
علاقه مندی ها ()