شاید این فکر تا کنون به ذهن شما هم رسیده باشد که ورزش به وسیله دستگاه   تردمیل  موجب درگیری و خوش فرم شدن کدام عضلات خواهد شد؟ ورزش کردن با استفاده از دستگاه تردمیل توانسته است طرفداران فراوانی پیدا کند و شاید بتوان گفت که در هر خانه ای یک دستگاه ورزشی تردمیل یافت می‌شود. اما استفاده از این وسیله ورزشی نیازمند کسب آگاهی از برخی نکات مرتبط و اطلاعات مفید است. دیدگاه اکثر افراد به دستگاه تردمیل این است که یادگیری چگونگی عملکرد دکمه‌های موجود روی دستگاه تردمیل برای فعالیت تردمیل کافی است و نیازی به آموزش برای دویدن و یا راه رفتن به وسیله تردمیل نیست. اما این که بدانید با دویدن روی این دستگاه می‌توانید سبب تقویت عضلات با تردمیل شوید جزئی از موضوعاتی است که باید بدانید. اگر می‌خواهید بیشتر در این باره بدانید و اطلاعات خود را ارتقا دهید در ادامه با هایپر جیم همراه شوید.

تقویت عضلات با تردمیل چگونه حاصل خواهد شد؟

شاید شما هم روزی تصمیم به دویدن و راه رفتن روی تردمیل بگیرید و علاوه بر اینها بخواهید که با شیب‌دار کردن دستگاه، روی آن تمرین کنید. در این هنگام است آگاهی از تقویت عضلات در حین اجرای تمرینات اهمیت پیدا می‌کند و شما تمایل دارید به طور دقیق بدانید که کدام عضلات شما تقویت خواهند شد. در ادامه آگاهی از این موضوع، متمایل خواهید بود بدانید که چه ورزشی برای شما بهتر است.

درباره دستگاه تردمیل، نکات بیشتری برای توضیح و ارائه وجود دارد که لازم است کاربران این دستگاه ورزشی از آنها آگاه باشند. یکی از نکته‌های مورد نیاز این است که راجع به تقویت عضلات با تردمیل آگاهی کسب کرد و به صورت دقیق باید دانست که کدام عضله‌ها در حین تمرینات به وسیله تردمیل درگیر خواهند شد. در ادامه به عضله‌هایی اشاره می‌شود که تردمیل بیشتر آنها را درگیر می‌کند.

عضلات چهار سر ران

اگر راه رفتن و دویدن روی دستگاه ورزشی تردمیل در برنامه روزانه شما قرار داشته باشد عضلات چهار سر شما قوی خواهد شد. عضلات چهار سر را می‌توان مجموعه‌ای عضله‌ها دانست که محل قرارگیری آنها در قسمت جلوی ران‌ها است. دلیل نام‌گذاری این مجموعه عضلات این است که این مجموعه از چهار عضله تشکیل شده است و چهار سر نام گرفته است. چهار عضله تشکیل دهنده عضلات چهار سر عبارتند از:

1) ماهیچه پهن درونی (واستوس مدیالیس)

2) ماهیچه پهن میانی (واستوس اینترمدیوس)

3) ماهیچه پهن بیرونی (واستوس لترالیس)

4)ماهیچه راست رانی (رکتوس فموریس)

عضلات چهار سر در زمان راه رفتن و دویدن بیشتر از سایر قسمت‌های بدن درگیر می‌شوند. به عبارت بهتر، خم کردن زانوها و قدم زدن به آسانی تا حد زیادی به کمک همین عضلات چهار سر انجام می‌گیرد. به کمک تردمیل، حرکات اسکوات و پرش راحت‌تر می‌شود و راه رفتن و دویدن روزمره نیز آسان‌تر خواهد شد.

عضلات همسترینگ

عضلات همسترینگ هم مانند عضلات چهارسری مجموعه‌ای از عضله‌ها را در بر می‌گیرند و در واقع یک گروه هستند. محل قرارگیری مجموعه عضلات همسترینگ در پشت قسمت ران است و وظایفی را بر عهده دارند.

مجموعه عضلات همسترینگ از سه عضله تشکیل شده است:

1) ماهیچه نیم وتری

2) ماهیچه نیم غشایی

3) ماهیچه دو سر رانی

ماهیچه همسترینگ می‌تواند نیرو و قدرت بیشتری را به فرد بدهد تا راه رفتن، پریدن و دویدن بهتری داشته باشد. بنابراین اگر دوست دارید که سرعت دویدن شما بیشتر، مدت زمان دویدن شما طولانی تر و پرش‌های شما بلندتر شود باید سعی کنید در طول استفاده از دستگاه تردمیل، عضله همسترینگ شما بیشتر درگیر شود. ماهیچه دارای حساسیت زیادی است و در صورتی که تمرین روی دستگاه تردمیل به طور سریع آغاز شود سبب وارد شدن صدمه به این عضله خواهد شد. به عبارت بهتر پیش از استفاده از دستگاه تردمیل، باید گرم شدن بدن انجام شود و آغاز تمرین روی تردمیل به طور آهسته صورت گیرد. پس عجله نکنید و به سرعت به سراغ تقویت عضلات با تردمیل نروید.

عضلات ساق پا

محل قرارگیری بخش بیشتری از این ماهیچه در قسمت پشتی و کناری ساق پا است. عضلات ساق پا نیز مانند دو عضله همسترینگ و چهار سر دو عضله را در بر می‌گیرد.

1) ماهیچه دو قلو

2) ماهیچه نعلی

در زمان ورزش روی دستگاه تردمیل، عضله ساق پا به میزان بسیار زیاد درگیر می‌شود. بر اساس تحقیقات و بررسی‌ها، در زمان قرار دادن انگشتان پا روی زمین، درگیر شدن عضلات ساق پا بیشتر از هر زمان دیگری رخ می‌دهد؛ زیر در این حالت، وزن روی پاشنه پا خواهد افتاد. در صورت تمایل به تقویت بیشتر عضلات ساق پا می‌توانید دستگاه را شیب‌دار کنید.

خرید دستگاه ورزشی تردمیل از هایپر جیم

برای خرید تردمیل باشگاهی و تقویت عضلات با تردمیل می‌توانید فروشگاه هایپرجیم را در نظر بگیرید. این فروشگاه انواع تردمیل را در مدل‌ها و طرح‌های مختلف به مشتریان با هر سلیقه و نیازی ارائه می‌کند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 462
نمایش همه
علاقه مندی ها ()