پیش از خرید تردمیل نیاز به یک راهنمای کامل دارید. در یک راهنمای کامل همه قطعات تردمیل و نکاتی که باید به آن توجه کنید بیان شده است. امروز ما به بررسی یکی از قطعات اصلی و مهم این دستگاه می‌پردازیم و نکاتی را به شما می‌گوییم که قبل از خرید و بعد از تهیه  تردمیل خانگی  خود باید بدانید و آنها را رعایت کنید.
تسمه و نحوه قرارگیری آن در تردمیل یکی از مسائل مهمی است که باید حین تمرینات خود به آن توجه داشته باشید. برای خرید تردمیل خانگی یا باشگاهی خود به راحتی به صورت آنلاین از فروشگاه هایپر جیم خرید کنید.

تسمه تردمیل خانگی

تسمه در تردمیل‌ها از انواع مختلفی ساخته شدند و نحوه نگهداری آنها کاری پراهمیت است. در ادامه با ما همراه باشید که بیشتر با این قطعه مهم تردمیل خانگی خود آشنا شوید.

تسمه همان قسمتی است که مستقیماً پای خود را روی آن قرار می‌دهید و شروع به دویدن می‌کنید. نوع تسمه و موادی که از آن ساخته شده است می‌تواند بر کیفیت دستگاه شما در دراز مدت و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن تأثیر مهمی دارد. بنابراین آشنایی با انواع تسمه‌ها و انتخاب آن بر اساس نیاز شما هنگام خرید یکی از مهم‌ترین مواردی است که نباید فراموش کنید.

انواع تسمه‌ها

تسمه‌ها از ضخامت‌های مختلف ساخته شدند و معمولاً یک دلیل کلی برای افزایش ضخامت آن وجود دارد و آن وجود نقش بالشتک یا ضربه گیر هنگام تمرینات یا پریدن روی آنها خواهد بود. با وجود تسمه با ضخامت بیشتر شما راحتی بیشتری حین تمرینات خود حس می‌کنید و ضربه اضافی به اندام شما وارد نخواهد شد. با این حال افزایش ضخامت تسمه می‌تواند مشکلاتی را نیز برای تردمیل ایجاد کنند.

تک لایه: این نوع تسمه‌ها یک لایه لاستیکی جامد است که قابلیت خاصی هم ندارد، کاملاً معمولی بوده و در تردمیل‌های سطح پایین معمولاً استفاده می‌شود.

دو لایه: در این نوع تسمه‌ها که معمولاً در تردمیل‌های با کیفیت‌تر استفاده می‌شود، قسمت بالایی تسمه از جنس لاستیک بوده که معمولاً از لاستیک pvc برای آن استفاده می‌کنند و قسمت زیرین آن ممکن است از پنبه، پلی استر، یورتان یا تک رشته باشد.

3-4 لایه: برخی از دنیا کنندگان برای جذب ضربه بیشتر و قابلیت بالشتک برای تردمیل لایه‌های اضافی برای تسمه خود در نظر می‌گیرند که این لایه اضافی می‌تواند از لاستیک یا مواد دیگر باشد.

بیشتر تردمیل‌های موجود در بازار که به‌عنوان بهترین مدل‌ها معرفی می‌شوند، دارای تسمه‌های دو لایه هستند. زیرا تسمه‌های 3 یا 4 لایه به‌دلیل لایه‌های اضافی حدود دو تا سه برابر سنگین‌تر از مدل‌های دیگر خواهند بود. بنابراین، برای حرکت کردن فشار بیشتری به موتور دستگاه خواهد آورد، این امر می‌تواند تأثیر منفی بر دوام موتور داشته باشد و در مدت طولانی هزینه‌های بیشتری برای مالک دستگاه به وجود آورد. همچنین تسمه‌های سه یا چهار لایه گرمای بیشتری تولید می‌کنند و مالک دستگاه باید هر 240 کیلومتر عرشه را روغن کاری کند، در غیر این صورت برای حرکت راحت تسمه به مشکل خواهد خورد.

از آنجایی که قصد دارید یک تردمیل خانگی خریداری کنید و مسلماً استفاده شما از تردمیل کمتر از یک تردمیل باشگاهی خواهد بود بنابراین، ضخامت تسمه از اهمیت کمتری برخوردار است و میتوانید یک تردمیل با تصمیم ضخیم را نیز انتخاب کنید. با این حال اگر می‌خواهید عملکرد بهتری ببینید و فشار کمتری به موتور تردمیل خود وارد کنید، تردمیل هایی را خریداری کنید که دارای تسمه‌های نازک و دو لایه هستند و نگهداری از آنها زحمت کمتری دارد.

سرویس و نگهداری از تسمه چگونه است؟

در برخی از تردمیل‌های پیشرفته و جدید تسمه‌هایی به کار برده شده که قابلیت خود روان کننده دارند. این خاصیت در عین روان کردن حرکت، حین تمرین سطحی بدون اصطکاک ایجاد می‌کنند و تولید گرما را بسیار کاهش می‌دهند. عدم تولید گرما و اصطکاک بیش از حد از صدمه دیدن تردمیل و عرشه آن جلوگیری خواهد کرد. در صورتی که تسمه تردمیل شما این قابلیت را نداشت دوره کلی در پیش دارید. یا باید تسمه‌هایی جداگانه که توسط شرکت‌هایی تولید شدند که تضمین می‌کند تا 20 سال به روغن کاری نیاز ندارد خریداری کنید، یا باید کاری جهت پشتیبانی حرکت در تردمیل انجام دهید، به این کار اصطلاحاً روغن کاری می‌گویند. برای راحتی کار قبل از خرید از مشاور فروش تردمیل‌های آن فروشگاه بپرسید کدام یک از تمدن‌ها نیاز به روغن کاری ندارند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی فروش تردمیل و تسمه و کاربرد آن در تردمیل اشاره شد، با توجه مطالب گفته شده در بالا ضخامت در تسمه از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر انتخاب شما در تردمیل خانگی یا باشگاهی خواهد بود. شما می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین با وارد شدن به سایت فروشگاه هایپر جیم و خواندن مشخصات تردمیل، با در نظر گرفتن نکات مهمی که در این مقاله و راهنمای جامع خرید تردمیل گفته شد، تردمیل مناسب خود را خریداری کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 432
نمایش همه
علاقه مندی ها ()