تغییرات شرایط آب و هوایی مانند سرما و گرمای هوا و آلودگی موجود در اکثر شهرها به خصوص کلان شهرها  سبب شده است افراد ترجیح دهند جهت راه رفتن و ورزش به خارج از منزل نروند. در واقع افراد ترجیح می‌دهند از دستگاه تردمیل و یا سایر دستگاه‌های ورزشی خانگی در منزل خود استفاده کنند. یکی از پرکاربردترین ورزش‌های هوازی، دویدن و راه رفتن روی دستگاه تردمیل است. دستگاه تردمیل باشگاهی و ورزشی نیز در دسته دستگاه‌های ورزشی قرار دارد و طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای ورزش هوازی و چربی‌سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دویدن روی دستگاه تردمیل یک تفاوت با دویدن روی زمین دارد این است که در حین دویدن روی تردمیل امکان تغییر فوری و ناگهانی سرعت وجود ندارد. برای استفاده از دستگاه تردمیل باید نکاتی را مد نظر قرار داد. برای آگاهی از نکاتی که باید پیش از تمرین با تردمیل رعایت کنید در ادامه با تردمیل کو همراه شوید.

نکاتی که باید پیش از تمرین با تردمیل رعایت کنید

باوری غلط درباره دستگاه تردمیل وجود دارد که این وسیله به زانو و مفاصل پا آسیب می‌رساند. باید به این نکته توجه کرد که دستگاه تردمیل برای افراد دارای مشکلات ساییدگی مفاصل، آرتروز و مشکلات در نواحی ستون فقرات و غیره مناسب نیست.

در ادامه به برخی نکاتی که باید پیش از تمرین با تردمیل رعایت کنید و آنها را مورد توجه قرار دهید اشاره می‌شود. این موارد عبارتند از:

1) برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی لازم است که از کفش‌های مناسب و مخصوص دویدن برای استفاده از دستگاه تردمیل استفاده شود. سعی کنید که با پاهای برهنه به راه رفتن و یا دویدن روی تردمیل نپردازید.

2) آغاز و پایان استفاده از تردمیل همواره باید آهسته و با سرعت کم باشد.

3) اتصال گیره ایمنی دستگاه به خود فرد همواره باید برقرار باشد.

4) در صورت احساس سرگیجه و یا سیاهی چشم در حین تمرینات ورزشی، حرکت را متوقف کنید.

5) سرعت گرم کردن و سرد کردن پایین و کم باشد.

6) از گرفتن دستگیره‌ها حین دویدن و راه رفتن بپرهیزید چون سبب افزایش آسیب خواهد شد.

7) از انجام اشتباهاتی که در زمان دویدن روی دستگاه تردمیل شایع هستند، خودداری کنید.

8) فرود آمدن شما باید روی پاشنه پا باشد.

9) به دلیل مخالف بودن جهت حرکت دستگاه تردمیل با جهت حرکت کاربر، فرود پاها باید به طور حدودی در پایین مرکز ثقل بدن فرد باشد و فرود پاها خیلی جلوتر از بدن نباشد. به این وسیله از ایجاد نیروی مخالف جلوگیری خواهد شد.

10) سعی کنید به طور مرتب، تغییر سرعت و شیب دستگاه را انجام دهید؛ از این طریق از یکنواختی تمرین، جلوگیری خواهید کرد.

11) در حین دویدن روی دستگاه تردمیل از پایین آمدن ناگهانی از دستگاه اجتناب کنید.

12) از دویدن به مدت طولانی روی دستگاه‌های تردمیل که شیبی بالاتر از 6 تا 7 دارند، خودداری کنید. با این ملاحظات، از وارد شدن فشار بر زانو، مفاصل پا و کمر جلوگیری خواهید کرد. کاهش شیب بعد از حدود 5 دقیقه باید انجام گیرد. البته راه رفتن با قدرت با شیب بالا مشکلی برای افراد به وجود نخواهد آورد.

آنچه بهتر است در پایان بدانید

یکی از تجهیزات ورزشی پرکاربرد، تردمیل است که در حال حاضر کاربران زیادی در حال استفاده از این وسیله ورزشی هستند و توانسته جایگاه مناسبی در ورزش پیدا کند. اما بهتر است برای آغاز استفاده از این دستگاه ورزشی، نکاتی را قابل توجه قرار دارد. این مقاله به همین موضوع پرداخته است و نکاتی که باید پیش از تمرین با تردمیل رعایت کنید را ارائه داده است و به تشریح هر کدام به صورت جداگانه پرداخته است.  خرید تردمیل خانگی را حتما از مراکز معتبر انجام دهید.

خرید تردمیل از تردمیل کو

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و مایل به خرید تردمیل هستید، برای خرید دستگاه ورزشی تردمیل می‌توانید به تردمیل کو مراجعه کنید. تردمیل کو انواع دستگاه تردمیل را در مدل‌ها و طرح های گوناگون به افراد متقاضی ارائه می‌دهد و امکان انتخاب گزینه مناسب بر اساس سلیقه و نیاز متقاضی را فراهم می‌کند تا افرادی بهترین تردمیل را برای خود تعیین کنند. بعد از خرید نیز به نکاتی که باید پیش از تمرین با تردمیل رعایت کنید توجه کنید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 355
نمایش همه
علاقه مندی ها ()