دوچرخه ثابت ورزشی ده ها سال است که در بازار موجود بوده‌اند، آنها جایگزینی قابل دسترس برای باشگاه و راهی بی دردسر برای خلاص شدن از شر آن کیلوگرم‌های اضافی مزاحم هستند.

ممکن است که در تلویزیون، اینترنت و روزنامه‌ها مشاهده کنید، اما از آنجایی که مارک‌ها و انواع مختلفی از دوچرخه ثابت باشگاهی موجود است، انتخاب یکی آن‌طور که انتظار دارید آسان نیست. این واقعیت که تنوع بسیار زیادی از آنها وجود دارد می‌تواند باعث شود کمی احساس غرق شدن کنید.

وقتی تحقیقاتی را روی دوچرخه‌های ورزشی شروع کردیم، نمی‌دانستیم که زمان زیادی را صرف تشخیص اینکه کدام یک دارای بهترین نوع مقاومت یا محکم‌ترین قاب است، می‌گذاریم. راستش را بخواهید، در این زمینه نسبتاً ناآگاه بودیم و فکر می‌کردیم اگر بخواهم کالری کم کنم، هر دوچرخه‌ای این کار را می‌کند.

شروع هیجان با دوچرخه ثابت

معمولاً ارزان‌ترها دارای ویژگی‌های اساسی مانند مقاومت تمرینی قابل تنظیم و چند گزینه برنامه‌نویسی هستند. میان‌رده‌ها بهتر ساخته می‌شوند، صدای کمتری تولید می‌کنند و احساس استحکام بیشتری دارند.

در مورد مدل‌های رده بالا، انتظار داشته باشید که ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند رایانه دقیق‌تر، برنامه‌های تمرینی از پیش تعیین‌شده، پروفایل‌های کاربر، گارانتی طولانی‌تر و چندین سطح مقاومت داشته باشند.

قبل از خرید دوچرخه ورزشی، باید اهداف خود را مشخص کنید. به این موضوع بیندیشید که چند بار قرار است از آن استفاده کنید و چقدر می‌خواهید به خودتان فشار بیاورید.

بسیاری از اوقات، افراد توانایی‌های خود را بیش از حد ارزیابی کرده و فکر می‌کنند که می‌توانند با برنامه تمرینی که در ذهن دارند، عمل کنند. این باعث می‌شود که گران‌ترین دوچرخه‌های چرخشی را بخرند، اما متوجه می‌شوند که از حداکثر پتانسیل آن نهایت استفاده را نمی‌برند.

هنگامی که بتوانید برآوردهای واقع‌بینانه در مورد استفاده از دستگاه انجام دهید، انتخاب دستگاهی که با اهداف تمرینی مطابقت دارد، آسان‌تر خواهد بود.

ویژگی‌های ضروری در دوچرخه ثابت

مهم نیست که چقدر پول می‌خواهید برای دوچرخه ورزشی خرج کنید یا به چه مدلی علاقه دارید، هر قطعه از تجهیزات ورزشی باید حداقل چند ویژگی اساسی داشته باشد. باید به دنبال دوچرخه‌ای با سطوح مقاومت مختلف باشید و صندلی باید به اندازه کافی راحت باشد، زیرا زمان زیادی را صرف آن خواهید کرد. همچنین، اگر سایزتان دقیقاً متوسط نیست، به دنبال صندلی‌هایی باشید که می‌توانند بر اساس آن تنظیم شوند.

با این حال، اگر واقعاً تصمیم به خرید دوچرخه دارید که بهترین صندلی را ندارد، همیشه می‌توانید روکش صندلی اضافی با ژل یا پد خریداری کنید.

بدون در نظر گرفتن بودجه، راحتی باید در اولویت باشد. پدال‌ها باید به اندازه کافی پهن بوده و باید نوعی تسمه نیز داشته باشند که اطمینان حاصل شود که پاهایتان هنگام رکاب زدن نمی‌لغزند. رایانه داخلی همچنین باید آمار اولیه مانند سرعت، زمان و تعداد کالری سوزانده شده را نشان دهد.

در حالی که ضربان قلب مهم‌ترین چیزی است که باید بدانید، اگر در آن گنجانده نشده باشد، می‌توانید به راحتی مانیتور جداگانه خریداری کنید.

لوازم جانبی اختیاری دوچرخه ثابت

اگر چندین دوچرخه ثابت وجود دارد که به آن علاقه دارید، به دنبال وسایل اضافی باشید که آنها را متمایز می‌کند و به شما کمک می‌کند تصمیم خود را بگیرید. به‌عنوان‌مثال، دوچرخه‌هایی دارای فن‌های داخلی هستند که علاوه بر مقاومت در برابر هوا، به خنک شدنتان نیز کمک می‌کنند. اگر نمی‌توانید بدون گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود ورزش کنید، دوچرخه‌هایی دارای سیستم صوتی داخلی هستند که امکان می‌دهد، موسیقی خود را با صدای بلند پخش کنید.

از دیگر ویژگی‌هایی که ممکن است بخواهید به آن توجه کنید، نگهدارنده بطری آب است. ممکن خواهد بود چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر وجود داشته باشد، قطعاً کمک می‌کند، زیرا برای نوشیدن آب لازم نیست که تمرین خود را قطع کنید.

ویژگی‌های دیگری که ممکن است بخواهید، موارد کنترل از راه دور هستند که دوچرخه تاشو آن را در خود جا داده است، یا یک پایه مجله مانند برای خواندن کتاب یا مجله.

محدودیت وزن دوچرخه را بررسی کنید

ثبات یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ورزش است، زیرا آخرین چیزی که می‌خواهید این خواهد بود که هنگام دوچرخه سواری به خود آسیب بزنید. اگر دوچرخه در حال لرزش است، می‌توانید آن را فراموش کنید و دست از تمرین بکشید.

البته ممکن است برخی از شما بخواهید خرید دوچرخه ثابت را انجام دهید. در این صورت، برای تعیین میزان پایداری دوچرخه، وزن آن را بررسی کنید. می‌توانید این خرید را از سایت هایپرجیم انجام دهید.

هر چه وزن آن بیشتر باشد، پایدارتر خواهد بود. برای دوچرخه‌های سنگین، باید چرخ‌های حمل و نقل در آن گنجانده شود، در غیر این صورت برای جابجایی دستگاه خود از یک مکان به مکان دیگر کار سختی خواهید داشت. و در آخر، مطمئن شوید که وزن بالاتر از حداکثر وزن قابل تحمل نباشد، در غیر این صورت می‌توانید ایمنی خود را به خطر بیندازید.

سخن آخر

سعی کردیم که تمام جنبه‌های مهمی که باید در هنگام خرید دوچرخه ثابت در نظر بگیرید را پوشش دهیم. قبل از خرج کردن پول، نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. دوچرخه ورزشی برای همه، از دوچرخه سواران جدی گرفته تا کاربران عادی وجود دارد. فقط باید دوچرخه مناسب خود را پیدا کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 412
نمایش همه
علاقه مندی ها ()