با پیشرفت و تغییر شغل و افزایش مسئولیت، وقت کمتری برای ورزش و رسیدگی به بدن خود داریم. سوالی که در ذهن افراد با افزایش مشغله شکل می‌گیرید آن است که بهترین زمان برای تمرین با تردمیل خانگی چه زمانی است؟

برای همه افراد نمی‌توان قانونی یکسان تعیین کرد؛ چرا که هر کس هدف متفاوتی از ورزش کردن با دیگر افراد دارد. علاوه بر این موضوع، برنامه زندگی هر فرد با دیگری متفاوت بوده و نمی‌توان زمان یکسانی را برای تمرین همه افراد در نظر گرفت.

در این مقاله زمان‌های مختلف برای تمرین با تردمیل را بررسی می‌کنیم. پس از خواندن این مقاله می‌توانید بهترین زمان تمرین برای خودتان را با توجه به شرایط زندگی و هدفتان از ورزش انتخاب کنید.

ورزش کردن صبحگاهی

برخی افراد معتقدند که اول صبح بهترین زمان برای تمرین با تردمیل خانگی است. ورزش و تمرین صبحگاهی مزایای فراوانی را برای فرد به همراه دارد.

تمرین صبحگاهی به این معناست که شما قبل از شروع کردن هر کاری، ورزش کنید. این موضوع موجب می‌شود که شما روز خود را با حجم زیادی از اندروفین آغاز کرده و در طول روز احساس خوبی داشته باشید.

اگر صبح زود ورزش کنید، کاری را انجام داده‌اید که افراد حتی در میانه یا پایان روز نیز انجام نمی‌دهند. این امر موجب تقویت عزت نفس شما می‌شود. علاوه بر این پایان یا میانه روز را می‌توانید به معاشرت و وقت گذراندن با دوستان یا خانواده خود اختصاص دهید و نگران چیزی نباشید. در تحقیقات نیز تاثیر آن ثابت شده:

  • مطالعاتی در زمینه تاثیر ورزش صبحگاهی بر روتین روزانه افراد انجام شده. طی این تحقیق مشخص شد که افرادی که روز خود را با 45 دقیقه پیاده‌روی آغاز می‌کنند، تمایل کمتری به شیرینی‌جات و فست فودها دارند.
  • در تحقیق دیگری مشخص شد که افرادی که ورزش صبحگاهی داشته‌اند، در طول روز فعالیت بدنی بیشتری داشته و به عبارتی در طول روز دیرتر خسته می‌شوند. این افراد متابولیسم بالاتری داشته و بیشتر چربی می‌سوزانند.
  • در یکی دیگر از تحقیقات مشخص شد که ورزش صبحگاهی می‌تواند کیفیت خواب شبانه افراد را بالا ببرد. یعنی در مقایسه با ورزش در پایان روز، ورزش صبحگاهی خواب آرام‌تری را برای افراد به همراه دارد.
  • در آخرین مورد از تحقیق در این زمینه مشخص شد که افراد با معده خالی چربی بیشتری را از دست می‌دهند. پس پیش از صبحانه و با خوردن کمی قند برای جلوگیری از ضعف، می‌توان چربی بیشتری را سوزاند.

با توجه به این موارد به جرئت می‌توان گفت که بهترین زمان برای تمرین با تردمیل خانگی با هدف چربی‌سوزی یا گرفتن روحیه، ورزش صبحگاهی است.   

ورزش صبحگاهی را با شکم خالی انجام ندهید

به همان انداره که صبح زود می‌تواند بهترین زمان برای تمرین با تردمیل خانگی باشد، اگر با معده خالی و بلافاصله پس از بیدار شدن انجام شود، می‌تواند برای بدن ضرر داشته باشد.

قرار نیست قبل از تمرین خود صبحانه مفصل خورده و معده خودتان را بی‌نهایت سنگین کنید. هدف اصلی از ورزش صبحگاهی سوزاندن چربی است، نه هضم صبحانه فراوانی که پیش از تمرین خورده‌اید.

قبل از ورزش صبحگاهی وعده غذایی سبک و سرشار از کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید. این دسته از مواد مغذی انرژی مورد نیاز برای تمرین شما را تامین و عضلات‌تان را برای ورزش آماده می‌کنند.  

می‌توانید بین 3 تا 1 ساعت قبل از تمرین موز به همراه کره بادام‌ زمینی، جو دو سر به همراه بادام و انواع توت‌ها یا ماست یونانی به همراه سیب مصرف کنید.

پس از تمرین نیز 15 دقیقه صبر کرده سپس ذخایر کربوهیدرات و پروتئین بدن خود را دوباره پر کنید. می‌توانید ساندویچ مرغ به همراه نان سبوس‌دار و سبزیجات، اسموتی میوه فصلی به همراه پودر پروتئین یا ماست یونانی به همراه انواع توت را مصرف کنید.

دقت کنید که در طول تمرین روی تردمیل دست شما آزاد است و می‌توانید به سادگی آب بنوشید. نوشیدن آب کافی پیش از تمرین، حین یا پس از آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ورزش کردن در میانه روز یا شب

در عین حال که بهترین زمان برای تمرین با تردمیل خانگی صبح زود است، تمرین کردن در عصر یا شب نیز مزایای خود را به همراه دارد. مزایای این تمرین شامل موارد زیر است:

  • فعالیت بالای بدن، به حدی بعد از ظهر بیشترین میزان آمادگی برای ورزش را دارد
  • دمای بالای بدن در ساعات 2 تا 6 بعد از ظهر
  • واکنش سریع‌تر بدن به حرکات و آمادگی بالاتر برای تمرینات شدید و تناوبی

جمع بندی

البته تنها زمان مناسب برای تمرین با تردمیل ا.ل صبح نیست. اگر برنامه فشرده‌ای برای روتین روزانه خود دارید و در آغاز روز فرصت کافی برای تمرین ندارید، می‌توانید در میانه یا انتهای روز تمرین کنید. اما بهتر است بدانید که بهترین زمان برای تمرین با تردمیل خانگی در ابتدای روز و اول صبح است.

رفتن به باشگاه علاوه بر هزینه مالی، زمانی زیادی را از شما می‌گیرد. با  خرید تردمیل خانگی در این هزینه صرفه‌جویی کرده و در خانه خود برای سلامتی قدم بردارید. فروشگاه تردمیل کو با تنوع بالا و خدمات پس از فروش مناسب، آماده خدمت‌رسانی به شماست.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 239
نمایش همه
علاقه مندی ها ()