اگر در خانه تردمیل دارید، قطعا با مشکلات ساده‌ای روبرو شدید که نیازی به کمک گرفتن از تعمیر کار نیست اما خودتان نیز نمی‌دانید که چگونه مشکلات رایج تردمیل را خودمان حل کنیم.  

تردمیل نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است دچار مشکل شده و نتوانید به درستی از آن استفاده کنید. در این لحظه است که احساس می‌کنید این دستگاه دیگر به درد شما نمی‌خورد و باید هزینه‌های زیادی را برای تعمیر یا جایگزین کردن آن بپردازید.

قبل از آن که غصه هزینه‌ها را بخورید، این مقاله را بخوانید. در این مقاله از  تردمیل به شما کمک می‌کنیم که خودتان در خانه مشکلات رایج و ساده را حل کنید و از دویدن روی تردمیل لذت ببرید.

سرعت نامنظم

اولین و شایع‌ترین پاسخی که افراد برای سوال چگونه مشکلات رایج تردمیل را خودمان حل کنیم می‌خواهند، در مورد سرعت نامنظم آن است.

اگر در حین کار با تردمیل احساس کردید سرعت بدون تنظیم شما تغییر می‌کند، این موضوع به دلیل اختلالی است که در دستگاه‌تان پیش آمده.

اولین قدم در حل یا بررسی مشکل موجود، مراجعه به دفترچه راهنمای آن است. در دفترچه راهنما معمولا سرعتی به عنوان سرعت پیشنهادی وجود دارد. دستگاه را روی آن سرعت تنظیم کرده و آن را روشن کنید اما سوار آن نشوید.

چند دقیقه کار کردن تردمیل را مشاهده کنید. اگر دستگاه سرعت را تغییر داد، مشکل از تسمه آن بوده و شما نیاز دارید که تسمه آن را تعویض کنید اما اگر دستگاه در حین این آزمایش خاموش شد، مشکل مربوط به موتور دستگاه شماست.

احساس لغزش در هنگام کار با دستگاه

ممکن است زمانی که روی دستگاه‌تان تمرین می‌کنید، احساس کنید که دستگاه می‌لغزد یا به صورت نرم و ثابت کار نمی‌کند. این موضوع شاید زیاد شما را اذیت نکرده و احساس نیاز برای کمک گرفتن از تعمیرکار نکنید، اما ممکن است نشانه‌ای برای آسیب دستگاه‌تان باشد.

برای رفع و کشف مشکل موجود ابتدا تسمه مرتبط با دویدن روی دستگاه را تنظیم و تراز کنید. هنگامی که اصطکاک زیادی در ناحیه تسمه دستگاه وجود داشته باشد یا تسمه بیش از حد سفت شده باشد، ممکن است تسمه هنگام کار با دستگاه بلغزد.

برای بررسی سفتی تسمه، آن را از ناحیه وسطش بلند کنید و از میزان سفتی آن اطمینان حاصل کنید. زمانی که آن را بلند می‌کنید باید فاصله 5 تا 8 سانتی‌متری بین آن وجود داشته باشد.

مشکلات موجود در نمایشگر تردمیل

مسئله شایع دیگری که معمولا افراد با پرسیدن سوال چگونه مشکلات رایج تردمیل را خودمان حل کنیم به دنبال حلش می‌گردد، مشکلات موجود در نمایشگر تردمیل است.

نمایشگر دستگاه تنها راه ارتباطی افراد با تنظیمات، مقدار ورزشی که انجام شده و در نهایت خود دستگاه است. پس اگر مشکلی در نمایشگر وجود داشته باشد، ارتباط با دستگاه به کلی قطع خواهد شد. معمولا مشکلی که در نمایشگر وجود دارد ساده بوده و می‌توانید خودتان آن را حل کنید.

برای تعمیر و رفع مشکل نمایشگر کنسول تردمیل، طول سیم برق و سلامت سیم‌های قابل مشاهده را بررسی کنید. اگر باتری دستگاه کهنه و فرسوده شده یا سیمی دچار آسیب شده، بهتر است آن را تعویض کنید.

اگر قرار است چیزی را تعویض کنید یا سیم کشی را بررسی کنید، بهتر است کابل برق را از برق بکشید. ممکن است آهنربا افتاده باشد یا دچار آسیب شده باشد، می‌توانید خودتان آن را تعویض کنید.

منشاء بوی سوختگی

اگر هنگام کار با تردمیل بوی سوختگی را احساس کردید، بهتر است که نترسید. البته که این بو نشانه مشکلی جدی است اما حتما با آتش‌سوزی همراه نخواهد بود. بلافاصله پس از احساس این بو دستگاه را از برق بکشید و آن را خاموش کنید.

اگر بعد از احساس کردن این بو کار با دستگاه را ادامه دهید، ممکن است دستگاه آسیب بیشتری دیده و مشکل موجود تقریبا غیرقابل حل شود. نگران نباشید و کار با آن را متوقف کنید.

بوی سوختگی معمولا به دلایل رایجی رخ می‌دهد. شایع‌ترین دلایل می‌تواند شامل اصطکاک بین دسته و پشت آن، اتصال کوتاه در سیم‌کشی یا موتور دستگاه باشد.

اگر به هر کدام از این مشکل‌ها توجه کافی نداشته باشید و به استفاده از دستگاه ادامه دهید، ممکن است موجب آتش‌سوزی و آسیب جدی به دستگاه شما شود. پس برای این مورد بهتر است دستگاه را خاموش کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید.  فروش تردمیل خانگی از طریق سایت در تنوع بالا انجام می گیرد.

جمع بندی

پس از خواندن این مقاله شما می‌دانید که چگونه مشکلات رایج تردمیل را خودمان حل کنیم. در واقع از این پس بدون نیاز به کمک گرفتن از تعمیرکار، می‌توانید مشکلات ساده دستگاه خود را به سادگی در خانه حل کنید و دوباره به تمرین خود ادامه دهید.

البته بهتر است دقت کنید که تردمیل دستگاه گرانی‌ست. اگر نتوانستید به کمک این راه‌حل‌ها مشکل خود را حل کنید یا مشکل شما در لیست ما نبود، دست از تلاش بردارید. اگر بخواهید خودتان برای تعمیر آن اقدام کنید نه تنها کمکی به رفع مشکل نخواهد کرد، بلکه ممکن است مشکلات جدیدی را به همراه داشته باشد.

اگر دستگاه شما از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار باشد، نگران مشکلات عجیب دستگاه نخواهید بود. محصولات موجود در فروشگاه هایپرجیم این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت بروز هر مشکلی، بتوانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید.

 

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 217
نمایش همه
علاقه مندی ها ()