قطعاً می‌دانید که ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بدن خود انجام دهید. فعال ماندن به دلایل مختلف ضروری است و تنها به دلیل حفظ وزن در سطح متوسط نیست. امروز اینجا هستیم تا در مورد مزایای تردمیل باشگاهی صحبت کنیم و اینکه چرا دویدن روی آن می‌تواند بهتر از دویدن در فضای باز باشد.

همان‌طور که گفته شد، دویدن به طور کلی برای سلامتی بسیار عالی است، اما زمانی که تردمیل در باشگاه داشته باشید، حتی بهتر خواهد بود. داشتن تردمیل فواید سلامتی بی‌شماری دارد، به‌علاوه یک سری مزایای دیگر نیز خواهد داشت.

کاهش تأثیرات محیطی در ورزش با تردمیل باشگاهی

از مزایای بزرگ هنگام دویدن روی تردمیل این است که ضربه را بسیار بهتر از دویدن در خیابان یا سایر سطوح بیرونی کاهش می‌دهد. هر بار که در حین دویدن روی پیاده‌رو، خاک یا سایر سطوح صاف و سخت قدمی برمی‌دارید، پاهایتان ضربه زیادی می‌خورند، مخصوصاً وقتی سریع می‌روید.

در نهایت، این می‌تواند باعث مشکلات مچ پا، زانو و کمر شود، زیرا پیاده‌روی سخت است و قدم گذاشتن بیش از حد اشتباه روی سنگ‌ها نیز کمکی نمی‌کند. اینها مشکلاتی هستند که در سنین بالا می‌توانند بسیار شدید شوند و حتی با افزایش سن باعث مشکلات استخوانی دردناک گردد.

تردمیل در این راه عالی است، زیرا سطح نسبتاً نرمی برای دویدن دارد، البته نسخه مدرنش با کمی جذب ضربه نیز همراه است. این بدان معنی است که مفاصل تأثیر کمتری دارند. همچنین این واقعیت وجود دارد که تردمیل پلت فرم دویدن یکنواخت را ارائه می‌دهد که هیچ شگفتی برایتان ایجاد نمی‌کند.

سطح قابل اعتمادی را برای دویدن در اختیارتان قرار می‌دهند که می‌دانید باعث درد مفاصل و سایر دردها نمی‌شود.

در کنترل هستید

چیز دیگری که اگر روی تردمیل بدوید واقعاً برایتان مفید خواهد بود، این است که کاملاً کنترل دارید. بسته به سطح تناسب اندام خود ممکن است بخواهید تمرین سبک داشته باشید یا ممکن است دونده باتجربه باشید که بخواهید تمرینی شدید داشته باشید.

نکته این است که روی تردمیل می‌توانید تمام جنبه‌ها را کنترل کنید که با سطح تناسب اندام خود مطابقت داشته باشد. کنترل گرم کردن و سرد کردن، سرعت و شیب و حتی میزان انرژی را که برای زمان معینی صرف می‌کنید، در دست دارید.

برای افراد در هر سطح تناسب اندام عالی است، زیرا می‌توانید تمرین را مطابق میل خود سفارشی کنید. حتی اگر مبتدی هستید، می‌توانید تردمیل را برای خود کار کنید. به یاد داشته باشید که برای همیشه مبتدی نخواهید بود!

بعلاوه بیشتر تردمیل‌ها دارای قابلیت‌های قابل برنامه ریزی هستند تا بتوانید دویدن خود را به دقیقه، کیلومتر و سرعت دقیق تنظیم کنید. بهترین بخش این است که می‌توانید ببینید سطح تناسب اندامتان چقدر است و چقدر به بدن خود فشار می‌آورید.

این به لطف ردیاب‌های تناسب اندام و مانیتورهای ضربان قلب است که بسیاری از مدل‌ها اکنون با آن‌ها عرضه می‌شوند، مواردی که برای مشاهده پیشرفتتان در یک دوره زمانی خاص عالی هستند.

شبیه سازی دوره‌های مسابقه 

از دیگر مزایای بزرگ دویدن روی تردمیل باشگاهی این است که می‌تواند کمک کند، برای مسابقه بزرگ بعدی خود یا آن ماراتن فوق طولانی به راحتی تمرین کنید. قابل برنامه ریزی بودن فقط راحت نیست، زیرا به این معنی است که می‌توانید مسابقه واقعی را شبیه سازی کنید.

می‌توانید سرعت و شیب تردمیل را کنترل کرده و این برای روز مسابقه بسیار مفید است. توانایی تمرین برای مسابقه در شرایطی که تا حد امکان به واقعیت نزدیک است، بسیار مهم خواهد بود. این مسئله می‌تواند بین برد یا باخت مسابقه تفاوت ایجاد کند.

اگر می‌دانید زمین و مسیر مسابقه بعدی چگونه است، می‌توانید آمارها، مانند شیب و سرعت را در دستگاه برنامه‌ریزی کنید. شما را تا حد ممکن آماده کند. برای هر تپه‌ای که در مسیرتان قرار می‌گیرد، می‌توانید به معنای واقعی کلمه آن را ماه‌ها قبل از اجرای مسابقه حساب کنید. برخی از جدیدترین مدل‌های تردمیل در واقع با نرم افزار تخصصی شبیه سازی مسابقه ارائه می‌شوند.

سلامت روان و انگیزه

تقویت بزرگ بعدی که از دویدن روی تردمیل دریافت می‌کنید، این است که واقعاً می‌تواند به عملکرد بهتر مغزتان کمک کند، سالم‌تر باشد و احساس شادی بیشتری داشته باشید. اولین دلیل این امر این است که دویدن و ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه سواری باعث می‌شود که مغزتان مقادیر بیشتری اندورفین ترشح کند.

اندورفین‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که احساس شادی می‌دهند. بنابراین دویدن روی تردمیل در باشگاه می‌تواند به طور مستقیم به تسکین افسردگی و اضطراب کمک کند.

سخن آخر

همواره تردمیل باشگاهی می تواند دلیل اصلی برای لاغر شدن باشد. با استفاده از این وسایل تنها دونده نمی شوید، بلکه چربی سوزی تمام نقاط بدن را خواهید داشت و از آن لذت خواهید برد. از طرفی قادر هستید که بدون مشکلات محیطی به ورزش بپردازید. این کالا می تواند مدت زمان و کیفیت کار را افزایش دهد.

آسیب دیدگی کمتر و کنترل دقیق تر از موارد مهم کار کردن با چنین دستگاهی خواهد بود. برای خرید تردمیل خانگی و بررسی بسیاری نکات دیگر به خصوص از لحاظ قیمت می توانید به سایت هایپرجیم مراجعه کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 210
نمایش همه
علاقه مندی ها ()