داشتن تردمیل در خانه راهی عالی برای ورزش کردن بدون نیاز به رفتن به باشگاه است. علی رغم نگهداری آسان، تردمیل نیاز به توجه و تمیز‌کردن منظم دارند. برای اینکه تردمیل شما به درستی کار کند، پس از هر بار استفاده، تمیز‌کردن سطوح دستگاه ضروری است.

نگران نباشید کار سختی نیست، فقط کافی با ما همراه شوید و نکات لازم را درباره  تردمیل یاد بگیرید.

از تمیز کردن سطوح تردمیل غافل نشوید

همانطور که می دانید تردمیل یکی از محبوب ترین دستگاههای ورزشی است که امروزه در اغلب خانه ها دیده می شود؛ اما استفاده از این دستگاه نیاز به آشنایی با روش‌های نگهداری نیز دارد. برای شروع باید بدانید که بعد از هر بار استفاده، تردمیل خود را با پارچه‌ای مرطوب پاک کنید.

هر بار که از تردمیل خود استفاده می‌کنید، تمام نواحی سطح دستگاه را با پارچه مرطوب یا دستمال ضدعفونی‌کننده پاک کنید. در حالی که ممکن است آلودگی های سطح دستگاه با چشم قابل دیدن نباشد، دسته‌ها، تسمه و صفحه تردمیل شما هر بار که می‌دوید یا با قدرت راه می‌روید، کثیف می‌شود. این آلودگی‌ها در صورت تمیز‌نشدن می‌تواند باعث خوردگی سطح دستگاه شود.

پاک‌کردن سطوح دستگاه به کشتن میکروب‌ها نیز کمک می‌کند. بنابراین، اگر از تردمیل افراد زیادی استفاده می‌کنند تمیز‌کردن منظم لازم است.

گرد و خاک را از دستگاه تمیز کنید

توجه کنید که نشستن گرد و خاک روی سطوح امری طبیعی است. بنابراین، هر زمان که جاروبرقی می‌کشید، ناحیه زیر تردمیل را نیز تمیز کنید. جالب است بدانید که یکی از رایج‌ترین دلایل شروع فرسودگی تردمیل، تجمع خاک و گرد و غبار روی دستگاه است.

برای کمک به تمیز‌شدن قسمت داخلی دستگاه، کفپوش را هر هفته تمیز کنید. اگر تردمیل شما آنقدر سنگین است که نمی‌توانید آن را جابجا کنید از اتصال شلنگ جاروبرقی خود استفاده کنید و آن را زیر دستگاه بچسبانید که گرد و غبار را مکش کند.

تمیز کردن موتور تردمیل روشی برای افزایش کارآیی دستگاه

موتور تردمیل یکی از حساس ترین قسمت های دستگاه است که عملکرد آن به شدت در کارآیی دستگاه مؤثر است. بنابراین، تمیز کردن موتور، حداکثر کارایی دستگاه را حفظ می‌کند، در حالی که تمیز‌کردن سطوح دستگاه به کاهش اصطکاک کمک می‌کند.

تردمیل را در مکان مناسب قرار دهید

برای اینکه استفاده از دستگاه راحت تر شود و هم آسیبی به دستگاه وارد نشود بهتر است از تردمیل روی سطحی هموار استفاده کنید که کمربند را در یک راستا نگه دارید. ساده‌ترین راه برای محافظت از تردمیل قرار دادن دستگاه روی سطح صاف است. این امر به شما کمک می کند که کمربند در یک راستا قرار بگیرد و در‌نتیجه اصطکاک کمتری ایجاد شود. در نهایت از فرسودگی سریع کمربند و سطوح جلوگیری می‌شود.

اگر می خواهید مطمئن شوید که تردمیل شما روی سطح یکنواخت قرار دارد ، یک سطح در سراسر کمربند قرار دهید. این کار به شما امکان می‌دهد که از قرار گرفتن صحیح دستگاه مطمئن شوید.

از محافظ برق برای روشن کردن دستگاه استفاده کنید

تردمیل از جمله دستگاههای ورزشی است که با وجود استفاده آسان، بسیار حساس بوده و روش‌های مراقبتی خاصی را می‌طلبد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید تردمیل خود را با محافظ برق به پریز برق وصل کنید.

 اگر تردمیل خود را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید وصل کرده‌اید، می‌توانید با وصل‌کردن آن به پریز برق محافظت‌شده از لوازم الکترونیکی دستگاه کمک کنید. این کار وسایل الکترونیکی تردمیل شما را در هنگام نوسانات و قطعی برق غیرمنتظره ایمن نگه می‌دارد.

توجه کنید که در زمان عدم استفاده از تردمیل و امکانات آن باید دستگاه را از برق بکشید؛ اما با توجه به این که هر دستگاهی از دستگاه دیگر متفاوت است، مطمئن شوید که دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کرده‌اید. با این کار ضمن آشنایی با دستگاه، به افزایش عمر تردمیل خود نیز کمک خواهید کرد. خرید تردمیل باشگاهی را از سایت ایپرجیم انجام دهید.

در نهایت دقت کنید که تنظیم مجدد تسمه نه تنها دویدن را برای شما آسان‌تر می‌کند؛ بلکه از فرسودگی یک طرف تسمه زودتر از طرف دیگر جلوگیری می‌کند.

سخن آخر

برای اینکه از تردمیل خود به بهترین نحو ممکن نگهداری کنید، سطح دستگاه را مرتب تمیز کنید، داخل و اطراف دستگاه را یک بار در هفته جاروبرقی بکشید. فراموش نکیند که کف و تسمه تردمیل را در صورت نیاز روغن کاری کنید. دستگاه را با محافظ برق روشن کنید.

فروشگاه هایپرجیم آماده پاسخگویی به سؤالات شما است. فقط کافی است به سایت ما مراجعه کنید و ضمن آشنایی با محصولات، سؤالات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 221
نمایش همه
علاقه مندی ها ()