این روزها تنوع دستگاه‌های ورزشی باشگاهی و خانگی روزبه‌روز در حال افزایش است. دوچرخه ثابت نیز یکی از دستگاه‌های بسیار کاربردی و مفیدی محسوب می‌شود که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به خرید  دوچرخه ثابت علاقه دارید، بهتر است که ابتدا با انواع مختلف دوچرخه‌های ثابت آشنا شوید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم که انواع دوچرخه‌های ثابت را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع دوچرخه ثابت که شناخت آن‌ها ضروری است

خوب است بدانید که امروزه انواع مختلفی از دوچرخه‌های ثابت در باشگاه وجود دارند. با استفاده از این دستگاه‌های ورزشی کاربردی هم قادر هستید وزن خود را کاهش دهید و هم عضله‌سازی کنید. اما آشنایی با انواع دوچرخه‌های ثابت می‌تواند شما را در خرید این دستگاه‌ها در هایپر جیم راهنمایی کند. به شما پیشنهاد می‌شود که دوچرخه‌های ثابت را بر اساس نیاز و هدف خود انتخاب کنید.

دوچرخه ثابت نشسته

یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین دوچرخه‌ها، دوچرخه ثابت نشسته نام دارد. عملکرد و طراحی این دوچرخه‌ها شباهت بسیار زیادی به دوچرخه‌های معمولی دارد. از ویژگی‌های این نوع دوچرخه این است که شما به‌صورت صاف و مستقیم روی دستگاه می‌نشینید.

این شرایط ورزش‌کردن را برای همه مخصوصاً ورزشکاران حرفه‌ای بسیار راحت می‌کند. همچنین شایان ذکر است که پدال زدن در این نوع دوچرخه اصلاً سخت نیست و هر وقت که خسته شوید، به‌سهولت می‌توانید پدال زدن را متوقف کنید.

امکانات دوچرخه ثابت نشسته

خوب است بدانید که مقاومت دوچرخه‌های ثابت نشسته از طریق القای الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود که سرعت چرخش به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کند. به‌علاوه برخی از این دوچرخه‌های ثابت برنامه‌های تمرینی از پیش تعیین شده دارند که امکان انتخاب و تنظیم میزان مقاومت را به شما می‌دهد.

خوب است بدانید که دوچرخه ثابت نشسته دارای زینی است که به طور مستقیم در بالای پدال قرار گرفته است. ناگفته نماند که دسته‌های تعبیه شده در این دوچرخه‌ها نیز به‌راحتی قابل حرکت دادن هستند. در نتیجه شما می‌توانید تمرین‌های مختلف را روی این دستگاه انجام دهید و از فواید بی‌نظیر آنها نیز بهره‌مند شوید.

دوچرخه نشسته پشتی دار

دوچرخه‌های نشسته پشتی دار تفاوت بسیار زیادی با دوچرخه‌های ایستاده معمولی دارند. اما طراحی این مدل از دوچرخه به شکلی است که شما به‌راحتی می‌توانید دوچرخه‌سواری لذت‌بخش و آسانی را تجربه کنید. یکی از معایب این دستگاه این است که صندلی آن بسیار کوچک است. به همین دلیل نیز امکان دارد که نشستن روی این مدل صندلی کمی شما را اذیت کند.

اما با آشنایی با انواع دوچرخه‌های ثابت متوجه خواهید شد که کار با این دستگاه بسیار آسان‌تر از دستگاه‌های دیگر است. درصورتی‌که از درد کمر رنج می‌برید، به شما پیشنهاد می‌شود که این نوع دوچرخه را امتحان کنید. زیرا نه‌تنها پدال زدن در این دوچرخه بسیار آسان است، بلکه هیچ خطری نیز برای شما به همراه نخواهد داشت.

امکانات دوچرخه نشسته پشتی دار

دوچرخه‌های نشسته پشتی دار مجهز به یک صندلی یا زین پهن و همچنین یک پشتی هستند. علاوه بر این پدال‌هایی که در این مدل از دوچرخه ثابت طراحی شده‌اند، معمولاً در قسمت جلویی زین قرار می‌گیرند. در نتیجه با استفاده از این قابلیت شما به‌سهولت قادر به انجام تمرین‌های قدرتی مختلف با شدت بالا هستید. اما علاوه بر این نوع تمرینات شما می‌توانید، حرکات ورزشی کم‌اثر و باکیفیت بالا را نیز تجربه کنید.

دوچرخه ثابت اسپینینگ

یکی دیگر از انواع دوچرخه‌های ثابت که بسیار کاربردی محسوب می‌شود، دوچرخه ثابت اسپینینگ نام دارد. خوب است بدانید که این مدل دوچرخه شباهت بسیار زیادی با دوچرخه‌های نشسته دارد. شایان ذکر است که مقاومت دوچرخه‌های ثابت اسپینینگ از روش‌های مختلف قابل تنظیم است. ناگفته نماند که این دوچرخه از طریق چرخش وزن عمل می‌کند.

معمولاً این چرخش وزن از طریق سیستم انتقال به پدال دوچرخه متصل شده است. برای اینکه از فواید بی‌نظیر این دستگاه بهره‌مند شوید، می‌توانید برنامه تمرینی مناسب با شدت زیاد و قدرت بالا  را انجام دهید. در این شرایط نه‌تنها وزن شما به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، بلکه استقامت قسمت‌های مختلف بدن شما مانند پاها افزایش پیدا می‌کند.

امکانات دوچرخه ثابت اسپینینگ

از امکانات دوچرخه ثابت اسپینینگ می‌توان به پدال‌های زنجیره‌ای آن اشاره کرد. به همین دلیل نیز این مدل دوچرخه شباهت بسیار زیادی به دوچرخه‌های معمولی و واقعی دارد. طراحی این دوچرخه به‌گونه‌ای است که شما قادر هستید مانند دوچرخه سواران حرفه‌ای از زین خود بلند شوید و پدال زدن را ادامه دهید. همچنین درصورتی‌که قصد دارید، به نتیجه دلخواه خود برسید، می‌توانید شدت تمرین خود را کم یا زیاد کنید. علاوه بر این، این دستگاه دکمه‌ای دارد که به‌وسیله چرخاندن آن مقاومت به‌راحتی تنظیم می‌شود. این عملکرد شباهت بسیار زیادی با چرخ‌دنده‌ها در دوچرخه معمولی دارد. خرید دوچرخه ثابت باشگاهی را از سایت انجام دهید.

آیا انواع دوچرخه ثابت برای انجام تمرین‌های ورزشی مختلف مناسب هستند؟

قبل از اینکه بخواهید یکی از این دوچرخه‌ها را از هایپر جیم تهیه کنید، به این فکر کنید که کدام یک از این دوچرخه‌ها به هدف شما نزدیک‌تر است. جالب است بدانید که بر خلاف بسیاری از دستگاه‌های ورزشی دیگر تقریباً هر یک نوع از این دوچرخه‌ها می‌توانند شما را به خواسته خود نزدیک‌تر کنند.

درصورتی‌که قصد دارید در حین انجام تمرین‌های ورزشی کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید، پیشنهاد می‌شود که دوچرخه‌های ثابت نشسته یا پشتی دار را تهیه کنید. همچنین اگر دوست دارید که تمریناتی با شدت بالا را انجام دهید، بهتر است که دوچرخه ثابت اسپینینگ را بخرید. ما در هایپرجیم با ارائه انواع دوچرخه‌های ثابت شما را از دستگاه‌های ورزشی دیگر بی‌نیاز می‌کنیم.

کلام آخر

باتوجه‌به مطالبی که در قسمت‌های بالاتر در مورد دوچرخه ثابت و انواع مختلف آن بیان کردیم، شما به‌راحتی قادر هستید که از یکی از آنها را برای رسیدن به تناسب‌اندام یا کاهش وزن استفاده کنید.علاوه بر این انواع دوچرخه‌های ثابت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دیگر به دستگاه‌های ورزشی گوناگون نیاز نخواهید داشت.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 452
نمایش همه
علاقه مندی ها ()