گرم کردن با تردمیل باشگاهی چگونه انجام می‌شود؟

بروز مشکل‌های مختلف و آسیب‌های ورزشی به طور کلی یک منبع خاص دارند. طبق تحقیقات بیشتر افراد به گرم کردن اعتقادی ندارند و برای انجام آن وقت نمی‌گذارند. در صورتی که گرم کردن قبل از تمرین و سرد کردن بعد از اتمام آن از اصول مهمی است که باید توجه کافی به آن داشته باشید. بسیاری از ورزشکاران بعد از آسیب دیدگی به خاطر رعایت نکردن اصول درست تمرین از ورزش کردن زده می‌شوند و آن را برای همیشه کنار می‌گذارند. اگر تمرین خود را در باشگاه انجام می‌دهید حتماً باید از نحوه اصولی گرم کردن با تردمیل باشگاهی آگاه باشید. ممکن است یک ورزشکار حرفه ای باشید و بخواهید تردمیل بسیار قوی داشته باشید، در این صورت به شما خرید تردمیل باشگاهی از فروشگاه هایپرجیم را پیشنهاد می‌کنیم.

فواید گرم کردن قبل از تمرین

گرم کردن به طور کلی سبب تقویت قدرت، افزایش میزان تحرک، آمادگی قلب و همینطور هماهنگی بیشتر بین مغز و عضلات خواهد شد. بافت عضلات وقتی سرد باشد نمی‌توانید بخوبی ضربات وارده را جذب کند. گرم کردن خوب میتواند رگهای خونی شما را گشاد کرده و میزان خون وارد شده به قلب و سایر ماهیچه‌ها را افزایش دهد. به طبع اکسیژن وارد شده به بدن شما نیز افزایش پیدا می‌کند. زمانی که ضربان قلب شما آهسته آهسته بالا رود از فشاری که زمان تمرین به قلب شما وارد می‌شود کم کرده و انجام تمرین برایتان راحت‌تر خواهد بود.

با نرم شدن عضلات دامنه حرکتی شما نیز افزایش پیدا می‌کند بنابراین اگر قصد انجام تمرینات دویدن را دارید بهتر است این موضوع را فراموش نکنید.

گرم و سرد کردن بدن با تردمیل باشگاهی

اگر شما هم وقت کمی برای انجام تمرینات ورزشی دارید باید بدانید اصلا بهونه خوبی برای گرم نکردن و سرد نکردن اصولی بدن زمان تمرین نیست. شما باید این زمان را قبل و بعد از تمرین خود ایجاد کنید. از آنجا که مدت زمان انجام آن کم است خیلی افراد از اهمیت انجام آن غافل میشوند و نادیده می‌گیرند. با این‌حال باید بدانید از مهم‌ترین مراحل هر ورزشی محسوب شده و برای سلامت خودتان امری ضروری است.

به طور کلی آمادگی جسمانی افراد با هم متفاوت است به این موضوع دقت داشته باشید که عرق کردن لزوماً دلیل بر گرم شدن شما نیست، ممکن است بر اثر بالا رفتن دمای مرکزی بدنتان این اتفاق پیش بیاید. برای افراد مختلف زمان گرم شدن میتوانید متفاوت باشد و از 10 تا 30 دقیقه با توجه به فرد متغییر است.

روش‌های گرم کردن بدن

بهتر است قبل از رفتن به روی تردمیل عضلات خود را گرم و آماده کنید. روش‌های زیادی برای گرم کردن وجود دارد. تنها لازم است یک سری تمرینات ایستا را انجام دهید.

حرکات کششی انجام دهید، نگه داشتن هر پوز به‌مدت 10 تا 15 ثانیه میتواند آمادگی لازم برای عضلاتتان را فراهم کند.

یکی از نشانه های گرم شدن بدن بالا رفتن ضربان قلب است. شما براحتی با گرم کردن روی تردمیل میتوانید میزان ضربان قلب خود را چک کنید و از گرم شدن بدنتان بعد از انجام تمرین گفته شده در ادامه مطلب مطمئن شوید.

گرم کردن با تردمیل به این صورت است که باید شیب دستگاه را روی صفر تنظیم کرده و هیچ‌وقت با تردمیل در حال شیب گرم نکنید و این‌کار میتواند به مفاصل شما آسیب وارد کند. بعد از تنظیم تردمیل سرعت را روی 3 کیلومتر بر ساعت قرار دهید سپس روی آن معمولی راه بروید. بعد از حداقل 5 دقیقه انجام این حرکت سرعت را به 4 کیلومتر افزایش داده و 5 دقیقه دیگر را با این سرعت به راه رفتن ادامه دهید.

گرم کردن روی تردمیل عضلات را نرم کرده و اجازه میدهد خون در رگهای شما جریان بهتری داشته باشد و به این ترتیب دیگر نگران گرفتگی عضلات و آسیب رسیدن به اندامتان نخواهید بود.

احتمال دارد مدت زیادی باشد که ورزش کردن را کنار گذاشته باشید یا زمان انجام منظم آن را نداشته باشید. در این صورت بدن شما زمان بیشتری را برای آمادگی لازم دارد. عجله نکنید و گرم کردن را درست انجام دهید حتی اگر لازم باشد از ست‌ های تمرینی خود کم کنید. فروش تردمیل در سایت با نازل ترین قیمت انجام می گیرد.

سخن آخر

به‌عنوان یک ورزشکار و کسی که به سلامت خود اهمیت می‌دهد باید بدانید گرم کردن و سرد کردن از مراحل اصلی تمرینات ورزشی است. اگر شما از انجام آنها غفلت کنید یا به انجامشان اعتقادی نداشته باشید، در حقیقت راه‌های آسیب زدن به خودتان را بازکردید. دیگر زمان آن رسیده که باورهای غلط خود را کنار بگذارید و از این به بعد اصولی تمرین کنید. برای گرم کردن قبل از شروع ورزش اصلی با تردمیل باشگاهی میتوانید با خود دستگاه و همچنین خارج از آن انجام دهید. هایپرجیم فروشگاهی است که میتوانید این نوع تردمیل‌ها را از آن سفارش دهید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 200
نمایش همه
علاقه مندی ها ()